Keskusta valitsi ehdokkaansa hyvinvointialueen luottamustehtäviin

Varsinais-Suomen Keskustan torstaina kokoontunut ylimääräinen yleinen kokous on päättänyt ehdokkaista hyvinvointialueen luottamustehtäviin. Kokouksessa oli noin 150 osallistujaa, jotka edustivat Keskustan paikallisyhdistyksiä koko maakunnan alueelta.

”Olimme valmistelleet kokoukselle huolellisesti pohjaesityksen piirin jo ennen vaaleja sovittujen periaatteiden mukaan. Valinnoissa on huomioitu alueellinen edustavuus, henkilöiden osaaminen ja kokemus sekä vaaleissa saatu henkilökohtainen äänimäärä,” kertoo Varsinais-Suomen Keskustan puheenjohtaja Pekka Kuusisto.

Aluehallituksen 1.varapuheenjohtajaksi Keskusta esittää naantalilaista Jouni Mutasta, ikääntyneiden palveluiden lautakunnan puheenjohtajaksi Päivi Maisilaa Mynämäeltä, vanhusneuvoston puheenjohtajaksi Merja Lainetta Paimiosta ja tulevaisuuden, tutkimuksen ja osaamisen neuvottelukunnan varapuheenjohtajaksi Julia Koskista Turusta. Muiksi hallituksen jäseniksi esitetään Jani Kurvista Somerolta sekä Teija Ek-Marjamäkeä Loimaalta. Varajäseniksi esitetään Ulla Huittista Salosta, Mauri Kontua Uudestakaupungista sekä Kristillisdemokraattien Jukka-Pekka Kuokkasta Liedosta. Hallituksen konsernijaostoon esitetään Mauri Kontua ja varalle Ulla Huittista. Keskusta ja KD tekevät Varsinais-Suomen hyvinvointialueella ryhmäyhteistyötä, ja siksi valinnoissa on mukana myös Kristillisdemokraattien edustajia.

”Olen hyvin tyytyväinen tänään päätettyyn kokonaisuuteen paikkavalinnoista. Päätöksessä näkyy vahvasti koko maakunta ja kaikkien seutukuntien vahva edustus niin hallituspöydässä kuin lautakunnissakin. Keskusta on omalta osaltaan huomioinut koko hyvinvointialueen. Mukana on edustajia pienemmistä kunnista ja suuremmista kaupungeista. Valitsimme myös nuoria vastuullisiin tehtäviin. Tällä joukkueella on hyvä ryhtyä töihin koko maakunnan lähipalveluiden puolesta”, kertoo Keskustan aluevaltuustoryhmän puheenjohtaja Olavi Ala-Nissilä.

Kaikki valinnat:

Aluehallituksen 1.varapuheenjohtaja
Jouni Mutanen, Naantali
Aluehallituksen jäsenet
VPJ Jouni Mutanen, Naantali Jukka-Pekka Kuokkanen (KD), Lieto
Jani Kurvinen, Somero Ulla Huittinen, Salo
Teija Ek-Marjamäki, Loimaa Mauri Kontu, Uusikaupunki

Konsernijaosto
Mauri Kontu, Uusikaupunki
Ulla Huittinen, Salo
Lasten ja nuorten palveluiden valmistelulautakunta
Juha Lehtinen, Pöytyä Johannes Alaranta, Salo
Maija Kymäläinen, Salo Anna Kaskinen, Vehmaa
Työikäisten palveluiden valmistelulautakunta
Jari Välimäki, Loimaa Kimmo Hollmén, Kaarina
Reetta Tanila-Järvinen, Naantali Marja Lampainen, Koski TL
Ikääntyneiden palveluiden valmistelulautakunta
PJ Päivi Maisila, Mynämäki Mimmi Ruusunen, Turku
Kalle Tekkala (KD), Salo Heikki Pietilä, Koski TL
Pelastustoimen palveluiden valmistelulautakunta
Antti Mattila, Rusko Jukka Rantala, Raisio
Tanja Raisto-Elo, Laitila Minna Hallanheimo, Lieto

Kansalliskielilautakunta
Lautakunnan jäseniksi valitaan hyvinvointialueen kielivähemmistöön kuuluvia henkilöitä.
Tommy Björkskog (KD), Naantali Oscar Hätinen, Turku
Michelle Cederkvist, Turku Liisa Gunnelius, Parainen
Tarkastuslautakunta
Jaakko Kivisaari, Sauvo Jukka Alkio, Laitila