Inna Kallioisen puhe puoluevaltuustossa 26.11.2022

Puoluevaltuutettu Inna Kallioisen puhe puoluevaltuuston kokouksessa 26.11.2022

Hyvä puoluevaltuusto,

Päihdepoliittiset kysymykset nousevat pohdintaan vaalikoneissa ja -keskusteluissa. Niihin liittyy vahva inhimillinen ja yhteiskunnallinen näkökulma ja siksi ne kiinnostavat ihmisiä.

Päihteet aiheuttavat päihderiippuvuudesta kärsivien ja heidän läheistensä elämiin surua ja vaikeuksia, ja päihteistä aiheutuvat ongelmat käyvät yhteiskunnalle kalliiksi. Toivon, että meiltä keskustasta löytyy malttia perehtyä päihdepoliittisiin kysymyksiin huolellisesti ja kuunnella eri alojen asiantuntijoita mielipiteidemme tueksi. Meidän pitäisi aktiivisesti edistää nopeita hoitopolkuja päihdekuntoutukseen motivoituneille ja apua tarvitseville. Avun antaminen oikea-aikaisesti on kaikkien etu.

Huumausainepolitiikan päätavoitteena pitää tulevaisuudessakin olla huumeiden käytön vähentäminen. Esimerkiksi ajatus yhteiskunnan ylläpitämistä huumausaineiden käyttöhuoneista on mielestäni vaikeasti yhteensovitettavissa päihdepoliittisiin periaatteisiimme ja siihen, että huumausaineiden käyttö on Suomessa kiellettyä. Pitää totta kai olla olemassa paikkoja, joista voi hakea apua päihtyneenäkin. Kuitenkaan ei pitäisi lähteä tavoittelemaan lainsäädäntökokeiluja huumeiden käyttöön nimenomaisesti tarkoitettujen paikkojen mahdollistamiseksi tai tehdä mitään päihdepoliittisia linjamuutoksia, jotka johtaisivat huumeiden käytön yleistymiseen.

Jaakko Haapamäki eduskuntavaaliehdokkaaksi
Hyvinkääläinen Jaakko Haapamäki, 50, lähtee ehdolle eduskuntavaaleihin. HUS-yhtymässä talouspäällikkönä työskentelevä Haapamäki on kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen Hyvinkäällä sekä aluevaltuutettu Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella.
2.2.2023 / Uutiset
Moniammatillinen tiimityö osaksi lääkehoitoa - valtuustoaloite
Keskustan Itä-Uudenmaan aluevaltuustoryhmä esitti maanantaina 24.1.2023 Sipoossa pidetyssä aluevaltuuston kokouksessa aloitteen, jossa ehdotetaan farmaseutin osallistuvan lääkehoidon kokonaisarviointiin.
25.1.2023 / Uutiset
EtusivuUutisetInna Kallioisen puhe puoluevaltuustossa 26.11.2022