Johannes Lahtela Keskustan eduskuntavaaliehdokkaaksi

Kirjailija ja yrittäjä Johannes Lahtela pyrkii eduskuntaan.

Uudenmaan Keskustan piirihallitus nimesi Lahtelan eduskuntavaaliehdokkaaksi 18.1.2023 pidetyssä kokouksessa ja ehdokkuus tuli julkiseksi nyt.

Lahtelan suvussa on pitkä linja Keskustan vaikuttajia:
Isoisän isä, Matti Oskari Lahtela, oli Maalaisliiton kansanedustaja vuosina 1930-1958. Hänen poikansa Olavi Lahtela kuoli sairaskohtaukseen eduskuntatalon puhujakorokkeella 29.12.1968. Olavi toimi Maalaisliiton kansanedustajana kymmenen vuotta. Johannes Lahtelan isä, kirjailija Markku Lahtela, pyrki Keskustan ehdokkaana eduskuntaan 1970-luvulla.

Keravalla asuva Johannes Lahtela on koulutukseltaan teatteritaiteen ja ortodoksisen teologian maisteri. Hän on työskennellyt myös näyttelijänä ja pappina. Viime vuodet Lahtela on keskittynyt kirjoittamiseen, ja julkaissut muiden muassa kohua herättäneet addiktiokuvaukset Samuli Edelmannista ja Redramasta.

Addiktioiden pysäyttäminen on yksi Lahtelan vaaliteemoista.

”Vaikeissa tilanteissa rakenteet on turvattava, ja heikoimmista on huolehdittava. Jokainen meistä menee joskus rikki. Annan äänen Uudenmaan kärsiville, hiljaisille ja näkymättömille.”, Lahtela summaa teemojaan.

Eduskuntavaalit käydään 2.4.2023.

Jaakko Haapamäki eduskuntavaaliehdokkaaksi
Hyvinkääläinen Jaakko Haapamäki, 50, lähtee ehdolle eduskuntavaaleihin. HUS-yhtymässä talouspäällikkönä työskentelevä Haapamäki on kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen Hyvinkäällä sekä aluevaltuutettu Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella.
2.2.2023 / Uutiset
Moniammatillinen tiimityö osaksi lääkehoitoa - valtuustoaloite
Keskustan Itä-Uudenmaan aluevaltuustoryhmä esitti maanantaina 24.1.2023 Sipoossa pidetyssä aluevaltuuston kokouksessa aloitteen, jossa ehdotetaan farmaseutin osallistuvan lääkehoidon kokonaisarviointiin.
25.1.2023 / Uutiset
Keskustan Uudenmaan piiri on piirihallituksen kokouksessa keskiviikkona 18.1. nimennyt kuusi uutta ehdokasta vuoden 2023 eduskuntavaaleihin.
19.1.2023 / Uutiset
EtusivuUutisetJohannes Lahtela Keskustan eduskuntavaaliehdokkaaksi