Keskustan Uudenmaan piirin vuosikokouksen kannanotto 27.4.2022

Maailmanpoliittiset haasteet vaikuttavat nyt meidän kaikkien jokapäiväiseen elämään. Koronasta siirryimme uuteen kriisiin. Venäjän aloittama hyökkäyssota johtaa nyt merkittävään turvallisuuspolitiikan uudelleenarviointiin. Uudenmaan piiri tukee valtionjohdolle annettua valtuutusta tehdä turvallisuutta koskevia päätöksiä.

Kuluttajalle nyt arjessa näkyy nousevat ruuan ja energian hinnat. Raaka-ainepula vaikeuttaa merkittävästi suomalaisten yritysten toimintaa. Näistä syistä kansallinen huoltovarmuus niin energian kuin ruoan  osalta on turvattava.

Samaan aikaan rakennamme sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistusta kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyössä. Yhtenä ratkaistavana asiana on koronan jälkeensä jättämät mielenterveyden ja jaksamisen ongelmat. Erityisesti nuorten ja opiskelijoiden hyvinvointi- ja oppimisvaje on nostanut esille oppimisen tukeen liittyviä haasteita.

Inna Kallioisen puhe puoluevaltuustossa 26.11.2022
Huumausainepolitiikan päätavoitteena pitää tulevaisuudessakin olla huumeiden käytön vähentäminen.
29.11.2022 / Uutiset
Vammaisten ihmisoikeuksien toteutuminen on meille sydämen asia
Kansainvälisenä vammaisten oikeuksien päivänä 3.12.2022 nostetaan lippu salkoon. Vammaisten ihmisoikeuskysymys on meille sydämen asia.
28.11.2022 / Uutiset
Valtuustoaloite: Omaishoitajien palvelutarpeiden tunnistaminen ja omaishoitajien jaksamisen tukeminen
Keskustan Vantaan ja Keravan aluevaltuustoryhmä teki valtuustoaloitteen tiistaina 22.11.2022 omaishoitajien palvelutarpeiden tunnistamisesta ja omaishoitajien jaksamisen tukemisesta. Aloite sai tukea kaikista valtuustoryhmistä ja etenee päätösvalmisteluun.
23.11.2022 / Uutiset
EtusivuUutisetUudenmaan Keskusta: Huoltovarmuus energian- ja ruoantuotannon osalta on turvattava