Keskusta jatkoi vierailujaan Vantaan Keravan asumisyksiköissä

Ruusuhakaan tutustuivat vasemmalta lukien Timo Laaninen, Pirjo Luokkala, Marja-Leena Sonninen ja Aila Murtomäki. Asumisyksikön toimintaa esittelivät Sanna Misukka ja Terhi Hinttaniemi.

(Kuva: Koivukotiin kävivät tutustumassa vasemmalta Pirjo Luokkala, Marja-Leena Soininen, Timo Laaninen ja Aila Murtomäki. Koivukodin toimintaa esittelivät Päivi Wilenius ja Sanna Misukka.)

Vantaan Keravan hyvinvointialueen valtuuston keskustaryhmä jatkoi keskiviikkona 31. elokuuta vierailujaan asumisyksiköissä, joiden toiminta siirtyy vuodenvaihteessa hyvinvointialueen vastuulle. Keskiviikkona kävimme Vantaan kaupungin tehostetun palveluasumisen yksikössä Koivukodissa, lasten- ja nuorten tilapäishoidon yksikössä Pikku-Koivussa sekä palveluasumisen yksikössä Kerokujalla.

Keskustasta puolelta tapaamisiin osallistuivat aluevaltuuston keskustan ryhmän puheenjohtaja Pirjo Luokkala, varapuheenjohtaja Timo Laaninen sekä keskusta-aktiivit Marja-Leena Sonninen ja Aila Murtomäki.

Koivukodin ja Pikku-Koivun toimintaa esittelivät asumispalveluiden päällikkö Sanna Misukka ja toimintayksikön esimies Päivi Wilenius. Kerokujalla keskustelimme yksikön työntekijöiden Tanja Kononovin, Heidi Kortelaisen, Matti Korhosen ja Sari Lindbergin kanssa.

Koivukoti on tuetun asumisen yksikkö, jossa asukkaat ovat pitkäaikaisia ja hoidon tarve 24 tuntia vuorokaudessa seitsemänä päivänä viikossa. Pikku-Koivu on tarkoitettu nuoremmillle, jotka ovat tilapäisen avun tarpeessa.

Koivukodissa keskustelimme erityisesti nuorten työntekijöiden rekrytoinnin haasteista. Misukka ja Wilenius kertoivat, että nuoret asettavat työlle nyt aivan erilaisia vaatimuksia ja ehtoja kuin takavuosina. He osaavat vaatia joustoja työnantajalta.

Kerokujallakin on pitkäaikaisia asukkaita. Siellä tuen tarve on pienempi ja henkilökuntaa on paikalla klo 8-21 välisenä aikana. Monet asukkaista käyvät töissä tai koulussa, minkä ohella he osallistuvat säännöllisesti ruoan valmistukseen omassa keittiössä.

Kerokujan työntekijöiden toivelistan kärkipäässä oli toive pidempiaikaisesta esihenkilöstä. Parin vuoden aikana esihenkilöt ovat vaihtuneet moneen kertaan.

Keskustan valtuustoryhmä tuo tuliaisina kaikkiin vierailukohteisiin palmuvehkan. Kasvi muistuttaa siitä, että niin henkilökunta kuin asukkaatkin tarvitsevat jaksaakseen aurinkoa, lämpöä ja kaikenlaista ravintoa.

Vantaa-Kerava: Keskustan valtuustoryhmä tutustui Martinlaaksonkujan asumisyksikköön
Vantaan Keravan hyvinvointialueen aluevaltuuston keskustan valtuustoryhmä tutustui torstaina 8. syyskuuta Martinlaaksonkujan asumisyksikköön, jossa on paikat yhteensä 15 asukkaalle. Valtuustoryhmä tutustuu syksyn aikana Vantaan ja Keravan alueen sosiaalipalveluihin, jotka siirtyvät vuodenvaihteessa hyvinvointialueen vastuulle.
9.9.2022 / Uutiset
Vantaa-Kerava: Aluevaltuustoryhmän vierailukiertue jatkuu Vantaan ja Keravan alueella
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen Keskustan valtuustoryhmän tutustumiset vanhusten ja vammaisten palveluyksiköihin jatkuvat pitkin syksyä. Perjantaina 2. päivä syyskuuta Vantaan ja Keravan keskustan aluevaltuustoryhmä vieraili VillaVantaan yksikössä.
6.9.2022 / Uutiset
Vantaa-Kerava: Keskustan aluevaltuustoryhmä tutustuu Vantaan ja Keravan palveluyksiköihin
Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen Keskustan valtuustoryhmä käy syksyn aikana tutustumassa vanhusten ja vammaisten palveluyksiköihin, joiden toiminta siirtyy vuodenvaihteessa hyvinvointialueen vastuulle. Ensimmäisenä kohteena oli keskiviikkona 24. elokuuta asumisyksikkö Ruusuhaka Vantaan Rekolassa.
26.8.2022 / Uutiset
EtusivuUutisetVantaa-Kerava: Keskustan valtuustoryhmä tutustui Koivukodin ja Pikku-Koivun asumisyksiköihin