Keskustavaikuttaja-valmennus toteutuu keväällä

Haluatko kehittää vaikuttamistaitojasi, viestintäosaamistasi, esiintymistaitoja sekä valmiuksia kohdata ja johtaa erilaisia ihmisiä. Haluatko syventää poliittista osaamistasi? Tule mukaan uuteen maaliskuussa käynnistyvään Keskustavaikuttaja-valmennukseen. Haku on auki 15.2.2024 asti.

Keskustavaikuttaja-valmennuksen lähijaksoilla paneudumme mm. seuraaviin teemoihin: vaikuttamis- ja politiikkataidot, ihmisten kohtaaminen, esiintymistaidot, politiikan tekijän ja järjestötoimijan hyvinvointi sekä kirjallinen ja suullinen viestintä ja ihmisten johtaminen.

Valmennus rakentuu

• ennakkowebinaarista,
  • kahdesta lähijaksosta ja
  • neljästä poliittisesta teemawebinaarista.

Poliittiseen vaikuttamistyöhön valmentava kokonaisuus sisältää asiantuntija-alustuksia, esiintymisvalmennuksia, verkostoitumista sekä Keskustan poliittisiin ohjelmiin perehtymistä. Lähijaksoihin valmistava ja poliittiseen urasuunnitteluun liittyvä ennakkotehtävä on osa valmennusta.

Haku auki – ALDE:n koulutus naistoimijoille

ALDE järjestää jälleen The Alliance Of Her Academy-koulutuksen tulevan kesän ja syksyn aikana. Koulutus on suunnattu kaikenikäisille naisille, jotka ovat aktiivisia toimijoita politiikassa.

Koulutuksen aikataulu on jaettu kolmeen eri ajankohtaan, joista jokaisessa on oltava läsnä. Läsnäolokoulutukset järjestetään 4.-7.7., 26.-29.9. ja 28.11.-1.12.2024. Koulutuksen tarkemmasta sisällöstä saat lisätietoa täältä.

Hakuaikaa on 23.2.2024 saakka. Koulutukseen tulee hakea tämän linkin kautta. Hakemuslomakkeelta löytyy lisätietoja kriteereistä, joihin jokaisen hakijan on hyvä tutustua huolella. Kriteerien osalta on tärkeää huomata muun muassa, että tuleva ehdokkuus kansallisissa vaaleissa vuosi koulutuksen päättymisen jälkeen on este koulutukseen osallistumiselle.

Hakemuksen lisäksi ehdokkailta edellytetään puolueen suosituskirjettä, joten koulutuksesta kiinnostuneita pyydetään lähettämään sähköpostitse tieto koulutukseen hakeutumisesta puolueen kansainvälisten asioiden suunnittelijalle Miikkael Azaizelle (miikkael.azaize@keskusta.fi) hyvissä ajoin ennen hakuajan päättymistä. Suosituskirjettä ei tarvitse liittää varsinaiseen hakemukseen, vaan puolue lähettää tiedon suosituksesta suoraan järjestäjille.

Koulutuksen järjestäjä vastaa mahdollisista matkustus-, majoitus- ja muista osallistumiskuluista. Koulutuksen järjestäjä tiedottaa valinnoista 29.3.2024 mennessä.

Keskustan kouluttajaverkosto

Onko yhdistykselläsi tarve järjestötoimintaan liittyvälle koulutukselle? Onko yhdistyksesi kiinnostunut järjestämään koulutusta jäsenilleen vaikkapa viestinnästä, kokoustekniikasta, tapahtumien järjestämisestä tai vapaaehtoisten johtamisesta? Kouluttajaverkoston asiantuntijoilla on valmius mm. keskustalaisuutta ja Keskusta-aatetta käsittelevän “Minun Keskustani”  ja “Taimesta toimeksi- järjestötoiminnan perusteet” -kokonaisuuksien kouluttamiseen.

Kouluttajaverkoston kouluttajat ovat käytössäsi – lue lisää täältä!

Taimesta toimeksi – järjestötoiminnan koulutus I

Oletko uusi Keskustan järjestötoimija, aktiivi jäsen, luottamushenkilö, kunta- tai aluepäättäjä? Olemme koonneet avuksesi järjestötoiminnan perusteet -koulutuskokonaisuuden. Kokonaisuus sisältää tietoa mm. tavastamme toimia, aatteesta ja arvoistamme, järjestödemokratiasta ja kokoustekniikasta, vapaaehtoisten johtamisesta, varainhankinnasta, tapahtumien järjestämisestä sekä viestinnästä. Taimesta toimeksi -kokonaisuuden alle olemme koonneet myös vinkkejä vaikuttamisesta kunta- ja aluepäättäjille. Taimesta toimesta -järjestötoiminnan perusteet koulutuksia on mahdollista toteuttaa yhteistyössä yhdistyksesi kanssa koko päivän koulutuksina tai kahden tunnin mittaisena koulutuksena painottaen juuri niitä asioita, joissa oma yhdistyksesi haluaa kouluttautua. Koulutuksia on mahdollisuus järjestää myös useamman kahden tunnin mittaisen koulutuksen sarjana.

Ota yhteyttä yhdistykseesi tai piiriisi ja pyydä koulutus alueellesi. Voit myös tilata meiltä itseopiskeluaineiston avuksesi.

Lisätietoja: Järjestökehittäjä Suvi Louhelainen

Ihmisiä työskentelemässä kahvipöydän ääressä, auringonlasku värjää huoneen kultaiseksi.

Minun Keskustani, minä keskustavaikuttajana
-järjestötoiminnan koulutus II

Koulutus tarjoaa tietoa Keskustan järjestötoiminnasta ja poliittisesta vaikuttamisesta. Se lisää valmiuksiasi järjestöllisiin luottamustehtäviin. Koulutus sopii uusille jäsenille, luottamushenkilöille sekä esimerkiksi osaksi yhdistyksen hallituksen ja piirihallituksen kouluttautumista.

Koulutuksessa pohdimme yhdessä, mitä on keskustalaisuus, millainen on tulevaisuuden Keskusta ja miten vaikutamme tulevaisuudessa. Koulutuksessa käymme läpi onnistuneen järjestötyön ja hallitustyöskentelyn edellytyksiä.

Minun Keskustani -järjestökoulutuksia on mahdollisuus toteuttaa koko päivän mittaisina koulutuksina tai 2-3 tunnin mittaisina koulutuksina painottaen yhdistyksesi toivomia osa-alueita.

Kouluttajina toimivat Keskustan kouluttajaverkoston asiantuntijat. Kysy koulutusta omasta piiristäsi!

Koulutuskumppanimme on Maaseudun Sivistysliitto.

Lisätietoja: Järjestökehittäjä Suvi Louhelainen

Lisätietoja Keskustan järjestökoulutuksesta: