Kohti väljempää Suomea

Keskusta esittää uudistuksia, joilla yhä useammalle suomalaiselle mahdollistetaan vapaus valita opiskelu-, työ- ja asuinpaikkansa toiveidensa mukaan. Kohti väljempää Suomea -vaihtoehdossaan puolue tuo esiin konkreettisia toimenpiteitä väljemmän ja hajautetumman Suomen aikaansaamiseksi.

Kohti väljempää Suomea (pdf)

Joutsen

Sumusta valoon – Kohti vauraampaa Suomea

Puolue on julkistanut talous- ja yhteiskuntapoliittisen linjauksensa hallituksen puoliväli- ja kehysriiheen: ”Sumusta valoon – Kohti vauraampaa Suomea”. Keskusta katsoo, että koronan jälkeinen Suomi voi olla entistä parempi, vaikka ajatus juuri nyt tuntuu pandemian keskellä kaukaiselta.

Kohti vauraampaa Suomea (pdf)

Lisää vauvoja ja aktiivisia ikäihmisiä Suomeen

Väestöpolitiikka on noussut keskusteluun Suomen heikkenevän huoltosuhteen ja alenevan syntyvyyden vuoksi. Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko sekä eduskuntaryhmän varapuheenjohtajat Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila esittelivät keskustalaisia avauksia 19.3. pidetyssä tilaisuudessa.

Lisää vauvoja ja aktiivisia ikäihmisiä Suomeen (pdf)

Kohti uutta alkua

– Keskustan ratkaisuesityksiä kotitalouksien ja yritysten ylivelkaantumiseen

Lähtökohtaisesti velka on hyvä renki, mutta huono isäntä. Kotitalouksien velkaantuneisuus ja maksuhäiriöiden määrä on jatkanut kasvuaan. Myös yritykset voivat ylivelkaantua monista syistä. Keskusta esittää linjauksessaan toimenpidesuosituksia kotitalouksien ja yritysten velkakysymysten ratkaisemiseksi sekä nopealla aikataululla että keskipitkällä aikavälillä.

Kohti uutta alkua (pdf)

EtusivuPolitiikkammePolitiikkalinjaukset 2019-2023