Tärkeää tietoa kunnallisjärjestöjen sivuista

Olemme keväällä toteuttaneet puolueelle suuren ilme- ja nettisivu-uudistuksen. Siirryimme myös kokonaan uudelle toiminta-alustalle ja tämä tarkoitti sitä, että jouduimme purkamaan osan sivustoja kunnostuksen alle kesän ajaksi.

Tämä uudistus on nyt kuitenkin meidän kaikkien iloksi siinä vaiheessa, että palautamme uudistettuja kuntasivuja koko ajan  toimintaan ja tavoitteena on, että kaikkien kunnallisjärjestöjen sivut ovat täydessä toiminnassa puoluekokouksen jälkeisinä viikkoina. Kunkin kunnallisjärjestön mediavastaavan kannattaa jo nyt laittaa talteen päivämäärät 10.9 klo 16-17 ja 22.9 klo 16.30-18, jolloin koulutamme Teamsin kautta väkeä sivujen ylläpitoon. Tähän tulee tarkempi ohjeistus kuntien viestintävastaaville piirien toiminnanjohtajilta.

Keskustan puoluetoimiston tilat on suljettu, teemme töitä kuitenkin normaalisti puhelimitse ja sähköpostitse.
Keskustan tilaisuuksien ja kokousten osalta on noudatettava varovaisuusperiaatetta.

Ohjeita kokouksien järjestämiseen ›

Säännöt ja ohjeet

Mallisäännöt

Kokousten malliesityslistat,  henkilöilmoituskaavakkeet

Linkin takaa löytyvät sekä syys- että vuosikokouksen malliesityslistat.

Saitko postia?

Keskusta lähettää jäsenilleen kuukausittain viestejä. Jos et ole jäsenenä tai järjestötoimijana saanut meiltä postia, saattaa sähköpostiosoitteesi rekisterissämme olla vanha tai puuttua kokonaan.

Haluatko tarkistaa, että osoitteesi varmasti on oikea? Alla lomake siihen. Lomakkeella kysellään muitakin yhteystietojasi, mutta se on siksi, että varmasti oikea henkilö saa uuden osoitteen.

Päivitä yhteystietosi ›

Kiitos toiminnasta Keskustan hyväksi

Tässä hopeisen ja kultaisen ansiomerkkin myöntämisen edellytykset. Uurastus puolueen eteen ansaitsee palkintonsa:

Kultainen ansiomerkki: Edellytyksenä merkin myöntämiselle on 40 vuoden ansiokas toiminta puolueen luottamus- tai muissa tehtävissä sekä vähintään 60 vuoden ikä.
Hopeinen ansiomerkki: Edellytyksenä merkin myöntämiselle on 20 vuoden ansiokas toiminta puolueen luottamus- tai muissa tehtävissä sekä vähintään 40 vuoden ikä.

Ansiomerkkianomus ruudulla täytettävänä word-tiedostona
Ansiomerkkianomus pdf-tiedostona

Kuntavaalit

Ehdokashankintakilpailu
Aiempien vuosien tapaan puoluehallitus on päättänyt palkita ehdokashankinnassa parhaiten menestyneitä kunnallisjärjestöjä ja kuntayhdistyksiä pienen kilpailun keinoin. Tavoitteena on tehdä asiat vähän paremmin ja vähän aikaisemmin kuin edellisvaaleissa. Yksikin ehdokas enemmän kuin edelliskerralla on askel parempaan. Toimimalla nopeasti ja etupainotteisesti kunnallisjärjestö voi moninkertaistaa voittomahdollisuutensa.

Ehdokastietojen toimittaminen piiriin
Piiritoimistoissa on nyt normaalia enemmän aikaa kirjata ehdokastietoja rekisteriin, kun kokousten pitäminen ei ole sallittua. Ehdokastietojen saaminen puoluetoiminnan rekisteriin on välttämätöntä, jotta pystymme olemaan yhteydessä ehdokkaisiin.

Ehdokkaan ja kuntapäättäjän huoneentaulu
Keskusta haluaa omalta osaltaan edistää asiapohjaista, ratkaisukeskeistä, sopimiselle ja yhteistyölle perustuvaa ja ennen kaikkea tulevaisuuteen katsovaa keskustelua ja päätöksentekoa. Sanomme ei loanheitolle ja henkilökohtaisiin loukkauksiin menemiselle.

Luottamushenkilöpaikkojen jako kuntavaalien 2011 jälkeen
Luottamushenkilöiden valintaprosessin tulee olla mahdollisimman avoin ja kansanvaltainen sekä Keskustan omien luottamushenkilöiden valinnan osalta että suhteessa muihin valtuustoryhmiin. Keskusta rakentaa hyvää yhteistyötä kaikkien poliittisten ja sitoutumattomien ryhmien kanssa.

Ehdokastiedot piiritoimistolle

Ehdokkaan tiedot