Kokous käsittelee sääntöjen 20 §:n mukaiset asiat: päättää puolueen toimintakertomuksesta, tilinpäätöksestä vuodelta 2020 sekä vastuuvapauden myöntämisestä tilivelvollisille. Kokouksessa esitetään myös puolueen eduskuntaryhmän ja Euroopan parlamentissa toimivan Keskustan valtuuskunnan toimintakertomukset. Lisäksi kokous päättää poliittisesta kannanotosta tai kannanotoista.

Puoluehallitus pidättää oikeuden muuttaa kokousjärjestelyjä, mikäli koronaepidemia pahenee ja viranomaismääräykset muuttuvat.

Puoluevaltuuston valiokunnat tässä kokouksessa:

• poliittinen valiokunta tekee esityksen puoluevaltuuston poliittiseksi kannanotoksi,
  • järjestövaliokunta esitykset mm. toimintakertomuksesta ja tilinpäätöksestä,
  • ohjelmavaliokunta käsittelee puolueen maakuntavaaliohjelmaa,
  • kehittämisvaliokunta jatkaa puolueen uudistamisen käsittelyä puoluekokouksessa hyväksytyn Keskusta 2030 -ohjelman pohjalta ja tekee esityksiä puolueen toiminnan kehittämiseksi.

Kokousta on mahdollista seurata nettilähetyksenä Keskustan Facebook- ja nettisivuilla.

Lauantain tapahtumat:

Puheenjohtaja Annika Saarikon linjapuhe tästä>

Puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen Uudeltamaalta. Varapuheenjohtajavaalissa valituiksi tulivat Karri Kallio Etelä-Pohjanmaalta ja Sari Vuorela Satakunnasta. Valittu puheenjohtajisto päätti valiokunnat, joiden pysyviksi puheenjohtajiksi kukin ryhtyy ja ohjelmavaliokunta valitsi keskuudestaan puheenjohtajan.

Valiokuntien puheenjohtajat:

• ohjelmavaliokunta Lauri Nikula
  • kehittämisvaliokunta Liina Tiusanen
  • poliittinen valiokunta Sari Vuorela
  • järjestövaliokunta Karri Kallio

. Puoluevaltuuston kokoonpano>

Puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen esitteli puheessaan kuntavaaleihin valmistautumista sekä vuoden 2021 toimintaa ja taloutta. . Linkki puheeseen>

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti KurvinenVäljempien vesien Suomeen – maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki

Kokouksen asiakirja on luettavissa tästä linkistä.

EtusivuPuoluevaltuuston vuosikokous 28.-29.11.