Haluatko vaikuttaa Suomen ja suomalaisten tulevaisuuteen? Kiinnostaako sinua Keskustan poliittisten linjausten ja ohjelmien valmistelutyö? Puolue perustaa seuraavat uudet työryhmät:

Monipaikkainen Suomi – työryhmä

Työryhmän tehtävänä on linjata Keskustan tavoitteet ja ratkaisut aidosti monipaikkaisen Suomen rakentamiseksi – kuinka politiikan keinoin voimme edistää ihmisten mahdollisuuksia asua, tehdä työtä, yrittää ja viettää vapaa-aikaansa useammalla paikkakunnalla. Työryhmä aloittaa työnsä nopealla aikataululla siten, että ohjelma hyväksytään helmikuussa 2021. Työryhmää vetää puolueen varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmä

Työryhmän tehtävänä on linjata Keskustan Eurooppa-politiikkaa ja valmistella puolueen keskustelualoitteitta EU-politiikasta. Työryhmä julkistaa aikataulu- ja työsuunnitelmansa tammikuussa 2021. Työryhmää vetää puolueen varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Keskusta julistaa avoimen haun työryhmiin. Jos olet kiinnostunut työryhmän jäsenyydestä, täytä alla oleva lomake. Kerro yhteystietosi, kokemuksesi ja osaamisesi työryhmän aihepiiristä sekä miksi työryhmä sinua kiinnostaa.

Työryhmän jäseneltä edellytetään sitoutuneisuutta sen työhön ja kykyä tuottaa tarvittaessa pohjatekstejä työryhmän käsiteltäväksi. Työryhmät nimetään siten, että niissä on mahdollisimman monipuolinen osaaminen työryhmän tehtäväalueelta. Myös siihen kiinnitetään huomioita, että eri väestöryhmien näkemykset ja erilaiset näkökulmat ko. asiakokonaisuuteen tulevat työryhmässä esille.

Matkat työryhmän kokouksiin maksetaan Keskustan matkustussäännön mukaisesti halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan tai vaihtoehtoisesti säännön mukaisin kilometrikorvauksin, mikäli on tarve käyttää omaa autoa. Palkkiota, päivärahoja, ansionmenetyskorvauksia tms. ei työryhmän jäsenille makseta. Keskusta on antanut työryhmilleen ohjeen käyttää kokouksiin osallistumisessa etäyhteysmahdollisuuksia etenkin koronapandemian aikana.

Työryhmiin nimetyille ilmoitetaan valinnasta heti kun päätökset on tehty. Muille hakeneille annetaan mahdollisuus osallistua työryhmien toimintaan sähköisen toiminta-alustan kautta tai muulla tavoin mahdollisuutena antaa palautetta työryhmän linjausluonnoksiin.

Hakuaika työryhmiin päättyy 30.10.2020.

Ilkka Miettinen

Poliittinen asiantuntija