Puoluekokous Jyväskylässä 14.-16.6.

Tutustu kokouksen päätöksiin ja puheisiin, sivulla myös kokouksen kaikkien kolmen päivän tallenteet.

Kokouksen sivulle

Jyväskylän puoluekokouksen osallistujia osallistumassa äänestykseen vihreiden ja punaisten äänestyslippujen kera.

Keskustan Tulevaisuusakatemia käynnistyy – ilmoittaudu syksyn koulutuksiin

Keskustan Tulevaisuusakatemiassa jäsentemme on mahdollisuus kehittää poliittisia, järjestöllisiä ja aatteellisia valmiuksia sekä verkostoitua muiden keskustalaisten kanssa.

Tutustu Tulevaisuusakatemian sisältöön  >

Keskustan vaihtoehto hallituksen kehysriihipäätöksille

Keskusta esittää 7-8 miljardin euron ohjelmaa – ”Reilun kasvun tietä” – vaihtoehtona hallituksen kolmen miljardin euron kehysriihipäätöksille. Keskustan vaihtoehdolla palautetaan luottamus talouteen, vältetään julkisen talouden konkurssi ja saadaan Suomi kasvu-uralle.

Reilun kasvun tie >

Keskusta on ratkaisuja etsivä sivistysliike

Aatteemme ja arvomme näkyvät kodeissa ja työpaikoilla joka päivä. Jokaisella on vapaus valita elämänsä suunta kaikkialla Suomessa. Tärkeintä on hyvä elämä tasapainossa luonnon kanssa.

Tutustu Keskustan tehtävään ja arvoihin ›

Liity Keskustan jäseneksi

Uusien ystävien, verkostojen ja mielenkiintoisen harrastuksen lisäksi saat:

• Mahdollisuuden vaikuttaa ja kouluttautua
  • Ajankohtaista tietoa
  • Mahdollisuuden toimia keskustalaisessa yhteisössä

Lue lisää ja liity

Eduskuntaryhmän viikkotiedote

Viikkari ilmestyy eduskunnan istuntokaudella perjantaisin. Viikkotiedotteen toimittaa Keskustan eduskuntaryhmän kanslia

Lue viikkotiedote täältä

Tuoreimmat uutiset

Annika Saarikko: En tavoittele jatkokautta puheenjohtajana  Olen saanut Keskustalta valtavasti. Ja kaiken, mitä olen osannut takaisin antaa – niin olen tehnyt. Kesäkuun puoluekokouksessa kapula siirtyy seuraavalle.
Keskustan uutiset ja kannanotot

Keskustalle tärkeitä asioita

piirroskuva äiti ja lapsi kävelevät reput selässä. Arki, Lapset

Ratkaisut

Keskusta on Suomen myönteisin puolue. Etsimme ja esitämme aina ratkaisuja. Haluamme pitää Suomen turvallisena maana, missä voi luottaa tulevaisuuteen ja uskaltaa perustaa perheen.
Mökki piirroskuva, savuava piippu.

Paikka

Meidät tunnetaan kotien, osaamisen, yrittäjyyden, hyvinvoinnin, kotimaisen ruuan ja vihreän talouden puolueena. Jokaisella kuuluu olla vapaus valita elämänsä suunta kaikkialla Suomessa.
Torikoju piirroskuva, marjamyynti.

Talous

Talous on ihmistä ja hänen hyvinvointiaan varten. Keskustalle on kunnia-asia pitää kestävästi huolta yhteisistä varoistamme lastemme takia. Yritysten luomilla työpaikoilla Suomi pärjää.

Uutiset

Keskustan Jyväskylän puoluekokouksen kannanotto 16.6.2024: Jokainen nuori tarvitsee turvallisen aikuisen
Keskustan mielestä jokainen nuori tarvitsee arkeensa vähintään yhden turvallisen aikuisen. Yksikin kiusattu, syrjäytynyt tai koulusta pudonnut nuori on sivistysliike keskustalle liikaa. Keskusta edellyttää toimivaa oppilashuoltoa ja haluaa vahvistaa sitä.
16.6.2024 / Uutiset

Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Hannu Hoskonen: Itäistä Suomea pitää vihdoin auttaa
Metsät ja muut luonnonvarat, iso osa teollisuudesta ja työllistävät yritykset – nousun todelliset rakennuspuut - eivät ole Helsingissä. Ne ovat maakunnissa läpi Suomen. Siksi maakunnissa pitää olla elämisen mahdollisuuksia. Tällä maalla ei ole varaa jättää mitään kolkkaa taantumaan ja tyhjenemään. Ei etenkään itäistä Suomea.
12.6.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Hallitus ei ole pitänyt EU:ssa Suomen puolta
Päätösvallan Suomen metsien käytöstä ja suojelusta pitää jatkossakin olla meillä suomalaisilla. Ovi Suomen metsien vapaaseen hyödyntämiseen on pidettävä lukossa niin, että avaimet ovat Suomella. Nyt kokoomuksen ja perussuomalaisten hallitus on jättänyt oven raolleen EU:n valvontakomissiolle ja sen Suomesta piittaamattomille virkamiehille metsien hallinnoimiseen. Koko EU:n laajuisessa ilmasto- ja luontopolitiikassa pitää varmistaa maa- ja metsätalouden ja energiatuotannon toimintaedellytykset koko Suomessa. Näin linjasi Keskustan näkemyksen kansanedustaja Vesa Kallio eduskunnan keskustellessa vihreiden ja vasemmiston jättämästä ilmastovälikysymyksestä.
5.6.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Ennallistamisasetuksen keskellä on myllertänyt keskustelu jo pitkän aikaan ja vitsien kaltaiselta liiottelulta ei ole vältytty. Kun keskustelu lähtee lentoon on hyvä palata hetkeksi faktoihin sekä syihin, miksi asetusta on alunperin lähdetty tekemään.
28.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Hilkka Kempin puhe: Sakset leikkaavat, mutta vastuunkantajia ei näy
Hallituksen päätökset erikoissairaanhoidon, yöpäivystysten ja synnytysyksikön keskittämisestä herättävät huolta niin terveydenhuollon ammattilaisten kuin palveluja käyttävien keskuudessa. Ihmiset kyselevät hämmästyneinä, mitä täällä tapahtuu ja kuka tätä johtaa. Yöpäivystys loppuu Iisalmesta, Jämsästä, Kouvolasta, Raahesta ja Varkaudesta. Kemin, Oulaisten, Salon ja Valkeakosken sairaaloiden vaativampi leikkaustoiminta keskitetään pahimmillaan tuntien ajomatkan päähän. Sakset leikkaavat, mutta vastuunkantajia ei näy. Hallituksen valitsema linja on kylmä, kova ja kallis.
26.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Suomenmaa

Suomenmaa.fi

Keskusta Facebookissa

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
1 viikko sitten

Millaista oli toimia elinkeinoministerinä koronakriisin aikana? Tämän ja monta muuta mielenkiintoista tositarinaa voit kuulla Keskustelija-podcastin kolmannessa jaksossa.

Laita jakso kuunteluun nyt! 🍀

1 viikko sitten

Onko sinulla ideoita kotikuntasi kehittämiseksi? ✅

Lähde Keskustan ehdokkaaksi kuntavaaleissa ja pääset vaikuttamaan. 🍀

Lue lisää Keskustan verkkosivuilta ja ilmianna itsesi sekä ystäväsi ehdolle. ☀️

#keskusta #kuntavaalit

4 CommentsKommentoi Facebookissa

😀👍🍀

👍👍🍀

Keskusta toivottaa hyvää Eino Leinon päivää! 🍀

Eino Leinon syntymäpäivänä vietetään runon ja suven päivää. ☀️

Keskusta toivottaa hyvää Eino Leinon päivää! 🍀

Eino Leinon syntymäpäivänä vietetään runon ja suven päivää. ☀️

Kiitos 💖 Samaa toivotan teille 💖💖

🇫🇮

2 viikkoa sitten

Keskustan puheenjohtaja Antti Kaikkonen haluaa rakentaa perhemyönteistä yhteiskuntaa omalla esimerkillään. 🍀

Tästä ja monesta muusta aiheesta lisää kuulet Keskustelija-podcastistä. Kuuntele koko jakso Kaikkosen kanssa YouTubesta, Spotifystä tai muilta podcast-alustoilta.

#keskusta #isä #tarina #isyys #lapsiperhe

3 CommentsKommentoi Facebookissa

Todella arvostettava valinta! Ihan vauva-iästä asti alkanut hoiva- ja lähi-kontakti ovat äärettömän tärkeät ja merkitykselliset kiinteän isä/ lapsi-suhteen syntymiselle... SUPER ONNITTELUT KOKO PERHEELLE♥️♥️👏👏

Olen ammattitaitoinen sähköasentaja, voitteko antaa minulle työlupaviisumin

❤️

2 viikkoa sitten

Farmarimessuiltahan löytyi vaikka mitä! Elävä maaseutu on mahtava voimavara Suomelle. Pidetään siitä huolta. 🍀🇫🇮🌤️ ... Näytä enemmänNäytä vähemmän

17 CommentsKommentoi Facebookissa

Maatalous on kaikkein tärkein elinkeino, siitä täytyy pitää huolta.

Juuri näin alkutuotanto on merkittävä asia Suomelle ja Suomen tulevaisuudelle niin maatalous kuin myös metsätalous.

Makoisaa maistuvaa maalta, tv maalais nainen kaupungin ääniä kuunnellen. On se tuo oppilaitos tuossa ihan lähellä, jokunen aika käväsin pihassa. Koulutus pn hyvällä tasolla ja eläimet nauttii. Hyvä me kaikki, niin puhdasta ruokaa saadaan ympäri vuuen.

View more comments

2 viikkoa sitten

Haluatko olla mukana turvaamassa lähipalveluita? Keskustan joukkueessa pääset vaikuttamaan siihen, että hoitoa ja hoivaa saa kaikkialla Suomessa.

Tule mukaan ja lähde ehdolle! 🍀✅ Lue lisää Keskustan verkkosivuilta.

3 CommentsKommentoi Facebookissa

Keskusta pitäisi saada Helsinkiin myös. Julkinen terveydenhuolto retuperällä. (Meitä helsinkiläisiä on paljon, ei parane näyttää keskisormea huoltovarmuudelle.)

Olen ammattitaitoinen sähköasentaja, voitteko antaa minulle työlupaviisumin

Jani Kurvinen Mahtavaa puhetta Kökkön isäntä 🍀🍀.

Oletko miettinyt ehdokkuutta kuntavaaleissa? 🍀

Liity Suomen parhaaseen kuntapuolueeseen ja asetu ehdolle! Keskustan riveissä voit vaikuttaa paikallisesti ja rakentaa parempaa huomista. ✅

Kiinnostuitko? Lue lisää Keskustan verkkosivuilta ja lähde mukaan. 🍀

#keskusta #kuntavaalit

Itä-Suomi kaipaa kasvua! ✅

Kuuntele Keskustelija-podin toinen jakso, jossa vieraana varapuheenjohtaja Kettunen. YouTube, Spotify ja muut podcast-alustat on vallattu.

#keskusta #talous #ItäSuomi

2 CommentsKommentoi Facebookissa

Kyllä!Olen samaa mieltä. T:Matti Julkunen Kuopiosta!

Siis ainoa konkretia oli valtion tukiaiset. Nyt on kyllä Keskustalla köyhät eväät. Mikä seutu on ikinä noussut tukiaisilla? Eikö mitään muuta keksitä? Miten olisi jos keksittäisiin sinne Itä-Suomeen jotain jolla seutu oikeasti voisi nousta, ja tehtäisiin sellainen muusta Suomesta poikkeava verotussysteemi että se olisi mahdollista? Meinaan nykyisessä verotusympäristössä se ei ole mahdollista, ja kunnon ideat näyttää teiltä muutenkin puuttuvan. Laittakaa uutta videota kun on jotain fiksumpaa sanottavaa.

2 viikkoa sitten

Joko olet kuunnellut Keskustelija-podcastin kolmannen jakson? Jaksossa vieraana kansanedustaja Mika Lintilä.

Laita jakso kuunteluun nyt! Tämän ja muut jaksot löydät Youtubesta, Spotifystä ja muilta podcast-alustoilta. ✅🍀

1 CommentKommentoi Facebookissa

Kitos suuri elinkoimiterile mensäätä hallituskauresta, saaraatiin Satakuntaa maan ensimäinen vetyätuotava laitos, ja muutenkin yrityselämän kehitys oli eritäin myöteitä jopa koraaikana ja työpaikat satiin säilytetyä

Lataa lisää