Tulevat tapahtumat

K-studio: Kysy aluevaaleista

to 23.9 klo 18:00 - to 23.9 klo 18:45

Keskusta

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste.

Yleisö saa esittää K-studion aikana suoraan lähetykseen kysymyksiä aluevaaleista. Jo ennen lähetystä kysymyksiä voi esittää tämän tapahtuman keskustelukentässä.

Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.

Ensimmäiset aluevaalit käydään siis 23. tammikuuta 2022. Kyse on suuresta yhteiskunnallisesta muutoksesta, jossa sosiaali-, terveys- ja pelastuspalvelut siirtyvät kunnilta hyvinvointialueiden vastuulle. Monella alueella hyvinvointialue on maakuntansa mallinen, mutta mitä kaikkea muuta se voi olla. Kannattaa siis tulla seuraamaan suoraa lähetystä torstaina 23.9. klo 18.

79 kiinnostunut  ·  16 menossa
Missä olet keskusta?

pe 22.10 klo 18:00 - su 24.10 klo 10:00

Tähtiniementie 26, FI-41800 Korpilahti, Suomi Kartta

Missä olet keskusta? Tätä ja poliittisen keskikentän tilaa ja tulevaisuutta pohdimme yhdessä politiikantutkijoiden, politiikassa toimivien, kansalaisvaikuttajien ja yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneiden kanssa Korpilahden Alkio-opistolla (Tähtiniementie 26, 41800 Korpilahti) viikonloppuna 22.-24.10.2021.

Aloitamme perjantaina illansuussa kutsuvieraiden muisteluosuudella ja jatkamme lauantaina 23.10 kaikille avoimella poliittisen keskustan tilaa eri näkökulmista pohtivalla seminaarilla. Kuulemme virikepuheenvuorot muun muassa Turun yliopiston eduskuntatutkimuskeskuksen erikoistutkija Jenni Karimäeltä, Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Juho Rahkoselta, ministeri ja VTT Seppo Kääriäiseltä sekä VTT Pekka Perttulalta keskikenttä-projektistamme. Viikonlopun ajatukset summataan yhteen lauantain illanvietossa Päijänteen rannalla Alkio-opiston tunnelmallisella rantasaunalla.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan! Muistathan ilmoittautua ma 11.10. mennessä verkkolomakkeella: forms.gle/YhwTnbD38EzYVnGLA

60 kiinnostunut  ·  6 menossa
Lataa lisää

Menneet tapahtumat

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Webinaari: Arjen ilmastoteot

ti 21.9 klo 18:00 - ti 21.9 klo 19:30

Microsoft Teams-keskustelu

Alkion tuleva webinaari käsittelee ilmastoa ja ihmisten toimia arjessaan.
Tiistai-iltana 21.9. klo 18 Ajatuspajalla vaihdetaan ajatuksia otsikolla Arjen ilmastoteot. Webinaarin tarkoituksena on tuoda tietoa ilmastonmuutoksesta ymmärrettävässä muodossa suoraan asiantuntijalta ja kaikelle kansalle kuultavaksi nuorten näkemyksiä toimien tarpeellisuudesta. Koska aihe on arka ja tunnetusti voi aiheuttaa negatiivisia tuntemuksia, kolmannessa puheenvuorossa kerrotaan avoimesti arkeen sopivista ilmastoteoista. Tuttuun tapaan alustusten jälkeen sana on vapaa ja puheenvuoroja voi pyytää, eli käymme yhteistä keskustelua.

Tilaisuuden ohjelma
17:45 Teamsiin voi tulla testailemaan laitteiden ja yhteyksien toimivuutta
18:00 Aloitussanat
n. 20 min: Ilmatieteenlaitoksen Heikki Tuomenvirta kertoo IPCC-raportin sisällöstä ja ilmastonmuutoksesta
n. 15 min: Nuorten ilmastodelegaatti Maija Kuivalainen kertoo nuorten näkemyksistä ilmastotoimien tarpeellisuudesta
n. 15 min: Maaseudun sivistysliiton ympäristötiimin Mari Korhonen kertoo ja ohjeistaa arjen ilmastotekoihin
n. 19:00 alkaen yhteistä keskustelua
19:30 tilaisuus päättyy

Ilmoittaudu tällä lomakkeella (forms.gle/3as6PDVyGEGLoXYQA) Arjen ilmastoteot -webinaarin osallistujaksi 21.9. klo 8 mennessä. Tilaisuuden linkki lähetetään viimeistään ennen webinaaria. Mikäli linkkiä ei ole kuulunut klo 17 mennessä, viesti ei ole edes roskapostissa tai linjoille saapumisessa on muita ongelmia, ole hyvä ja ota yhteyttä viestintäsuunnittelija Kaisaan (kaisa.oinas-panuma@msl.fi/+358406607665).

Tervetuloa mukaan keskustelemaan vanhasta tutustua tai vaikka oppimaan uutta!

40 kiinnostunut  ·  18 menossa
Ylimääräinen piirikokous

la 18.9 klo 10:00

www.facebook.com/epkeskusta

Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin ylimääräinen piirikokous järjestetään lauantaina 18.9.2021 klo 10.00 etäyhteyksin. Kokouksessa käsitellään piirin sääntöjen 26 §:n mukaiset asiat koskien maakuntavaalien ehdokasasettelua.

Olet tervetullut seuraamaan kokousta Facebookin välityksellä piirin sivuille: www.facebook.com/epkeskusta

Kokouksessa mukana puolueen varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen!

Tervetuloa!

Varsinaisten kokousedustajien valtakirjat tulee toimittaa ennakkoon piiritoimistolle tiistaina 14.9.2021 mennessä osoitteeseen etela-pohjanmaa@keskusta.fi. Kokouksessa ei ole valtakirjan tarkastusta.

Varsinaiset kokousedustajat osallistuvat kokoukseen sähköpostiin saapuvan linkin kautta.

Huomioittehan, että varsinaisten kokousedustajien on ilmoittauduttava kokoukseen tiistaihin 14.9.2021 mennessä. Ohjeet saa piiritoimistolta.

40 kiinnostunut  ·  26 menossa
Keskustan Kymenlaakson piirin ylimääräinen yleinen kokous

to 16.9 klo 18:00

Raatihuoneentori, FI-49400 Hamina, Suomi Kartta

Keskustan Kymenlaakson piirin ylimääräinen yleinen kokous pidetään to 16.9.2021 klo 18.00 etänä Zoom-ohjelma-alustalla ja Haminan raatihuoneella. Kokouksessa käsitellään aluevaaleihin liittyvät asiat: ehdokasasettelun avaaminen ja periaatteet, vaalibudejttivaaliohjelma yms. asiat. Kokoukseen toivotaan ensisijaisesti etäosallistumista.

Jotta pystymme tarjoamaan turvallisen kokouksen, edellytämme osallistujilta ilmoittautumista ennakkoon. Ennakkoilmoittautumista vaaditaan niin varsinaisilta kokousedustajilta kuin seuraajiltakin. Ilmoittautumiset tiistaihin 14.9. mennessä, sp. sami.porkka (at) keskusta.fi tai puhelin 050 5770838. Ilmoittauduttaessa kertokaa osallistumistapa ja etäosallistumisen osalta sähköpostiosoite johon osallistumislinkki lähetetään. Linkki lähetetään ilmoittautumisen päätyttyä.

3 kiinnostunut  ·  3 menossa
K-studio: vieraana Hanna Kosonen ja Markus Lahtinen. Aiheena Suomen talous.

to 16.9 klo 18:00 - to 16.9 klo 18:45

Keskusta

K-studion vieraana eduskunnan talousvaliokunnan varapuheenjohtaja Hanna Kosonen ja Pellervon taloustutkimuksen toimitusjohtaja Markus Lahtinen.

Keskustelussa Suomen talous. Miksi talous on elpynyt niin nopeasti? Millä keinoin pysymme kiinni kasvussa? Kuinka suuri merkitys ympäristöteknologialla eli ilmastotoimilla voi olla Suomen taloudelle työllisyyden näkökulmasta? Muun muassa näihin kysymyksiin studiossa haetaan vastauksia.

Yleisö voi esittää lähetykseen kysymyksiä FB-liven kommenttikentässä.

32 kiinnostunut  ·  4 menossa
K-studio: vieraana Annika Saarikko. Aiheena budjettiriihi.

to 9.9 klo 17:30 - to 9.9 klo 18:15

Huom! Poikkeuksellisesti aloitamme jo klo 17.30.

Puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen juontaa syksyn ensimmäistä K-studiota ja haastattelee Keskustan puheenjohtaja, valtiovarainministeri Annika Saarikkoa.

Keskustelussa budjettiriihen ratkaisut ja vaiheet.

25 kiinnostunut  ·  10 menossa
Keskustan kansanedustajat kuulolla Tuurissa

ke 25.8 klo 16:45

Siltalantie 21, FI-63610 Tuuri, Suomi Kartta

Suomi on vaikeassa tilanteessa. Nyt jos koskaan politiikan pitää vastata arjen todellisuutta. Tule kertomaan toiveesi, huolesi ja mietteesi maailman menosta. Me lupaamme kuunnella.

Alavudella, Tuurissa 25.8. ovat kuulolla Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli sekä kansanedustajat Mikko Savola ja Matti Vanhanen.

Tapahtumassa on kahvitarjoilu!

Tulethan terveenä. Muista turvavälit, maskit ja käsihygienia. Kiitos!

Tervetuloa!

15 kiinnostunut  ·  10 menossa