Antti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen eduskuntaryhmän ja puoluevaltuuston yhteiskokouksessa Helsingissä 8.12.2019
(muutosvarauksin)

Arvoisa puoluevaltuusto, hyvät kansanedustajat

Keskustan eduskuntaryhmä kannattaa osallistumista uuteen hallitukseen.

Annamme tukemme hallitusohjelmalle ja punamultayhteistyölle, uuden pääministerin johdolla.

Keskustan ja SDP:n yhteistyöllä on keskeisesti rakennettu suomalainen hyvinvointiyhteiskunta.

Uuden sukupolven punamullan tehtävänä on peruskorjata se niin, että Suomi olisi tasa-arvoisempi ja työllistävämpi. Sellainen maa, jossa arki on turvallinen ja kaikki pidetään mukana.

Hyvät keskustalaiset,

On ymmärrettävää, että poikkeuksellisten tapahtumien jälkeen luottamuksen jälleenrakentaminen puolin ja toisin ottaa aikansa.

Mielestäni parhaiten luottamus vahvistuu toteuttamalla Säätytalolla viime keväänä yhdessä sovittu hallitusohjelma. Tämä pätee myös äänestäjien luottamukseen Keskustaa kohtaan.

Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla.

Tärkeintä tulevina kuukausina on saada aikaan lisää ratkaisuja, joilla helpotetaan ihmisten työllistämistä ja työllistymistä ennen muuta pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä parantamalla.

Vain se, että saamme suomalaisille töitä, mahdollistaa huolenpidon tasa-arvoisesti niin lapsista, ikäihmisistä kuin yhteiskuntamme heikompiosaisista myös tästä eteenpäin.

Uskon, että asian tärkeys ymmärretään myös SDP:ssä ja muissa hallituspuolueissa.

Hyvä kokousväki,

Suomi tarvitsee nyt toimintakykyisen hallituksen ja mahdollisimman vakaat näkymät tulevaisuuteen.

Keskustan eduskuntaryhmä on valmis palaamaan päiväjärjestykseen, käärimään jälleen hihat ja rakentamaan eheämpää ja työllistävämpää Suomea.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla