Antti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen eduskuntaryhmän ja puoluevaltuuston yhteiskokouksessa Helsingissä 8.12.2019
(muutosvarauksin)

Arvoisa puoluevaltuusto, hyvät kansanedustajat

Keskustan eduskuntaryhmä kannattaa osallistumista uuteen hallitukseen.

Annamme tukemme hallitusohjelmalle ja punamultayhteistyölle, uuden pääministerin johdolla.

Keskustan ja SDP:n yhteistyöllä on keskeisesti rakennettu suomalainen hyvinvointiyhteiskunta.

Uuden sukupolven punamullan tehtävänä on peruskorjata se niin, että Suomi olisi tasa-arvoisempi ja työllistävämpi. Sellainen maa, jossa arki on turvallinen ja kaikki pidetään mukana.

Hyvät keskustalaiset,

On ymmärrettävää, että poikkeuksellisten tapahtumien jälkeen luottamuksen jälleenrakentaminen puolin ja toisin ottaa aikansa.

Mielestäni parhaiten luottamus vahvistuu toteuttamalla Säätytalolla viime keväänä yhdessä sovittu hallitusohjelma. Tämä pätee myös äänestäjien luottamukseen Keskustaa kohtaan.

Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla.

Tärkeintä tulevina kuukausina on saada aikaan lisää ratkaisuja, joilla helpotetaan ihmisten työllistämistä ja työllistymistä ennen muuta pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä parantamalla.

Vain se, että saamme suomalaisille töitä, mahdollistaa huolenpidon tasa-arvoisesti niin lapsista, ikäihmisistä kuin yhteiskuntamme heikompiosaisista myös tästä eteenpäin.

Uskon, että asian tärkeys ymmärretään myös SDP:ssä ja muissa hallituspuolueissa.

Hyvä kokousväki,

Suomi tarvitsee nyt toimintakykyisen hallituksen ja mahdollisimman vakaat näkymät tulevaisuuteen.

Keskustan eduskuntaryhmä on valmis palaamaan päiväjärjestykseen, käärimään jälleen hihat ja rakentamaan eheämpää ja työllistävämpää Suomea.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla