Antti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen eduskuntaryhmän ja puoluevaltuuston yhteiskokouksessa Helsingissä 8.12.2019
(muutosvarauksin)

Arvoisa puoluevaltuusto, hyvät kansanedustajat

Keskustan eduskuntaryhmä kannattaa osallistumista uuteen hallitukseen.

Annamme tukemme hallitusohjelmalle ja punamultayhteistyölle, uuden pääministerin johdolla.

Keskustan ja SDP:n yhteistyöllä on keskeisesti rakennettu suomalainen hyvinvointiyhteiskunta.

Uuden sukupolven punamullan tehtävänä on peruskorjata se niin, että Suomi olisi tasa-arvoisempi ja työllistävämpi. Sellainen maa, jossa arki on turvallinen ja kaikki pidetään mukana.

Hyvät keskustalaiset,

On ymmärrettävää, että poikkeuksellisten tapahtumien jälkeen luottamuksen jälleenrakentaminen puolin ja toisin ottaa aikansa.

Mielestäni parhaiten luottamus vahvistuu toteuttamalla Säätytalolla viime keväänä yhdessä sovittu hallitusohjelma. Tämä pätee myös äänestäjien luottamukseen Keskustaa kohtaan.

Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla.

Tärkeintä tulevina kuukausina on saada aikaan lisää ratkaisuja, joilla helpotetaan ihmisten työllistämistä ja työllistymistä ennen muuta pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä parantamalla.

Vain se, että saamme suomalaisille töitä, mahdollistaa huolenpidon tasa-arvoisesti niin lapsista, ikäihmisistä kuin yhteiskuntamme heikompiosaisista myös tästä eteenpäin.

Uskon, että asian tärkeys ymmärretään myös SDP:ssä ja muissa hallituspuolueissa.

Hyvä kokousväki,

Suomi tarvitsee nyt toimintakykyisen hallituksen ja mahdollisimman vakaat näkymät tulevaisuuteen.

Keskustan eduskuntaryhmä on valmis palaamaan päiväjärjestykseen, käärimään jälleen hihat ja rakentamaan eheämpää ja työllistävämpää Suomea.

Petri Honkonen jätelaista:
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen on tyytyväinen jätelaista hallituksessa saavutettuun ratkaisuun
30.11.2020 / Uutiset
Keskustan kuntavaaliohjelma: Toiveista totta seuraavalla vaalikaudella
Keskustan puoluevaltuusto hyväksyi puoluvaltuustosunnuntaina puolueen kuntavaaliohjelman. ”Keskusta – tekee toiveista totta”. Ohjelmassa linjataan Keskustan tavoitteita tulevalle vaalikaudelle.
29.11.2020 / Uutiset
Annika Saarikko: Nyt on aika linjata tulevaisuutta korona-ajan jälkeen
Koronakriisistä selviämistä ei mitata vain epidemian voittamisella, vaan myös kriisin seurausten jälkihoidon onnistumisena. Vasta ehkä 2030-luvulle mentäessä osaamme kokonaisuutena arvioida, mitä arpia aika jätti ja miten viisaita olimme kriisistä toipumisessa – ja säilyimmekö ehyenä kansakuntana tämän läpi, kirjoittaa Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko blogissaan.
29.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla