Antti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen eduskuntaryhmän ja puoluevaltuuston yhteiskokouksessa Helsingissä 8.12.2019
(muutosvarauksin)

Arvoisa puoluevaltuusto, hyvät kansanedustajat

Keskustan eduskuntaryhmä kannattaa osallistumista uuteen hallitukseen.

Annamme tukemme hallitusohjelmalle ja punamultayhteistyölle, uuden pääministerin johdolla.

Keskustan ja SDP:n yhteistyöllä on keskeisesti rakennettu suomalainen hyvinvointiyhteiskunta.

Uuden sukupolven punamullan tehtävänä on peruskorjata se niin, että Suomi olisi tasa-arvoisempi ja työllistävämpi. Sellainen maa, jossa arki on turvallinen ja kaikki pidetään mukana.

Hyvät keskustalaiset,

On ymmärrettävää, että poikkeuksellisten tapahtumien jälkeen luottamuksen jälleenrakentaminen puolin ja toisin ottaa aikansa.

Mielestäni parhaiten luottamus vahvistuu toteuttamalla Säätytalolla viime keväänä yhdessä sovittu hallitusohjelma. Tämä pätee myös äänestäjien luottamukseen Keskustaa kohtaan.

Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla.

Tärkeintä tulevina kuukausina on saada aikaan lisää ratkaisuja, joilla helpotetaan ihmisten työllistämistä ja työllistymistä ennen muuta pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä parantamalla.

Vain se, että saamme suomalaisille töitä, mahdollistaa huolenpidon tasa-arvoisesti niin lapsista, ikäihmisistä kuin yhteiskuntamme heikompiosaisista myös tästä eteenpäin.

Uskon, että asian tärkeys ymmärretään myös SDP:ssä ja muissa hallituspuolueissa.

Hyvä kokousväki,

Suomi tarvitsee nyt toimintakykyisen hallituksen ja mahdollisimman vakaat näkymät tulevaisuuteen.

Keskustan eduskuntaryhmä on valmis palaamaan päiväjärjestykseen, käärimään jälleen hihat ja rakentamaan eheämpää ja työllistävämpää Suomea.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla