Antti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen eduskuntaryhmän ja puoluevaltuuston yhteiskokouksessa Helsingissä 8.12.2019
(muutosvarauksin)

Arvoisa puoluevaltuusto, hyvät kansanedustajat

Keskustan eduskuntaryhmä kannattaa osallistumista uuteen hallitukseen.

Annamme tukemme hallitusohjelmalle ja punamultayhteistyölle, uuden pääministerin johdolla.

Keskustan ja SDP:n yhteistyöllä on keskeisesti rakennettu suomalainen hyvinvointiyhteiskunta.

Uuden sukupolven punamullan tehtävänä on peruskorjata se niin, että Suomi olisi tasa-arvoisempi ja työllistävämpi. Sellainen maa, jossa arki on turvallinen ja kaikki pidetään mukana.

Hyvät keskustalaiset,

On ymmärrettävää, että poikkeuksellisten tapahtumien jälkeen luottamuksen jälleenrakentaminen puolin ja toisin ottaa aikansa.

Mielestäni parhaiten luottamus vahvistuu toteuttamalla Säätytalolla viime keväänä yhdessä sovittu hallitusohjelma. Tämä pätee myös äänestäjien luottamukseen Keskustaa kohtaan.

Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla.

Tärkeintä tulevina kuukausina on saada aikaan lisää ratkaisuja, joilla helpotetaan ihmisten työllistämistä ja työllistymistä ennen muuta pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä parantamalla.

Vain se, että saamme suomalaisille töitä, mahdollistaa huolenpidon tasa-arvoisesti niin lapsista, ikäihmisistä kuin yhteiskuntamme heikompiosaisista myös tästä eteenpäin.

Uskon, että asian tärkeys ymmärretään myös SDP:ssä ja muissa hallituspuolueissa.

Hyvä kokousväki,

Suomi tarvitsee nyt toimintakykyisen hallituksen ja mahdollisimman vakaat näkymät tulevaisuuteen.

Keskustan eduskuntaryhmä on valmis palaamaan päiväjärjestykseen, käärimään jälleen hihat ja rakentamaan eheämpää ja työllistävämpää Suomea.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen: Luottamus rakennetaan käytännön pienillä teoilla