(muutosvarauksin)

Keskustalaiset,

Kyllä me tästä nousemme, kun keskitymme ihmisten arjessa pärjäämiseen. Joutavanpäiväisyyksien aika politiikassa on ohi. Maailma on sellaisessa tilassa, että varmaa on vain epävarma. Pärjäävätkö suomalaiset? Pärjääkö Suomi? Näistä asioista nyt on kyse. Siitä, että ruokaa on lautasella, liikkumaan edelleen pääsee ja lämpöä riittää. Siitä, että rahat riittävät ja töitä on. Ihan perusasioista. Turvallisuudesta.

Aateveljet ja -sisaret,

Me tunnemme ihmisten arjen ja tämän maan joka sentiltään. Tiedämme, että leipä ei tule kaupasta tai lämpö pistorasiasta. Ne tulevat suomalaisten työstä. Maaseudulta ja maakunnista. Kautta Suomenmaan.

Juhlien aika on ohi

Suomi on tienhaarassa. Väärällä politiikalla voi tulla nälkä ja vilu. Ja puolet maasta tippuu siinä kyydistä. Että pärjätköön siellä selkosilla omillaan. Kunhan juhlat vain jatkuvat. Ei pärjääminen ole kuitenkaan postinumerosta kiinni. Jos on ahtaalla viljelijä, niin ahtaalla on myös moni lapsiperhe. Pienellä eläkkeellä sinnittelevistä puhumattakaan. Juhlien aika on ohi. Samoin pelkkien puheiden. Jos lupaa muutosta, pitää esittää ratkaisuja.

Suomalaiset,
Kyllä me selviydymme, kun laitamme asiat tärkeysjärjestykseen ja pidämme yhtä. Silloin meistä jokainen pysyy mukana. Silloin koko maamme pärjää. Kotimaamme. Isänmaamme. Eiköhän jatketa yhdessä näitä töitä.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs puoluekokouksessa: Nyt on kyse suomalaisten pärjäämisestä