Pidämme tärkeänä, että eduskunnan kaikki asianosaiset valiokunnat tekevät nyt kaiken voitavansa, jotta uudistus saadaan vietyä viivytyksittä, mutta asiallisesti ja huolellisesti läpi. Joissain valiokunnissa tämä varmasti tarkoittaa ylimääräisiä ja pitkiä kokouksia.

Lähdemme siitä, että eduskunta on nyt koolla niin kauan, että tarvittavat ratkaisut saadaan tehtyä. Kesätauolle ei ole asiaa, ennen kuin päätökset suomalaisten hyväksi on tehty.

Uudistus tarvitaan, jotta sujuvat ja tasa-arvoiset palvelut saadaan turvattua koko maassa.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallituspuolueiden eduskuntaryhmien puheenjohtajien yhteiskannanotto: Sotessa ratkaisujen aika – kesätauolle ei asiaa, ennen kuin päätökset on tehty