Pidämme tärkeänä, että eduskunnan kaikki asianosaiset valiokunnat tekevät nyt kaiken voitavansa, jotta uudistus saadaan vietyä viivytyksittä, mutta asiallisesti ja huolellisesti läpi. Joissain valiokunnissa tämä varmasti tarkoittaa ylimääräisiä ja pitkiä kokouksia.

Lähdemme siitä, että eduskunta on nyt koolla niin kauan, että tarvittavat ratkaisut saadaan tehtyä. Kesätauolle ei ole asiaa, ennen kuin päätökset suomalaisten hyväksi on tehty.

Uudistus tarvitaan, jotta sujuvat ja tasa-arvoiset palvelut saadaan turvattua koko maassa.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHallituspuolueiden eduskuntaryhmien puheenjohtajien yhteiskannanotto: Sotessa ratkaisujen aika – kesätauolle ei asiaa, ennen kuin päätökset on tehty