Honkonen: Nuorten arkea parannetaan

Eduskunnan valtionvarainvaliokunnan julkistamassa ehdotuksessa ns. joululahjarahoiksi on ilahduttavasti monia tärkeitä parannuksia nuorten arkeen. Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen iloitsee etenkin 4H-toimintaan, nuorten yrittäjyyteen, lukutaidon edistämiseen, lasten lukemisen edistämiseen, turvakotitoimintaan ja sosiaaliasiamiesten rahoitukseen tehtävistä panostuksista.

– Nuorten yhteiskuntaan kiinnittymisen tukeminen on tärkeä tehtävä. Se vahvistaa kokemusta turvallisesta arjesta perheissä, ja vahvistaa tulevaisuuden uskoa nuorten omalla kohdalla, Honkonen korostaa.

– Keskustalle turvallisen arjen lisäksi kyse on arvoperustaisesta välittämisestä, johon perustuen nuorille on mahdollistettava koulutuksen ja harrastusten kautta tie turvalliseen ja suorastaan onnelliseen elämään. Kyse on siitä, miten jokainen voi tuntea merkityksen yhteisöjen kautta ja avulla, muistuttaa Honkonen.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHonkonen: Nuorten arkea parannetaan