Honkonen: Nuorten arkea parannetaan

Eduskunnan valtionvarainvaliokunnan julkistamassa ehdotuksessa ns. joululahjarahoiksi on ilahduttavasti monia tärkeitä parannuksia nuorten arkeen. Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen iloitsee etenkin 4H-toimintaan, nuorten yrittäjyyteen, lukutaidon edistämiseen, lasten lukemisen edistämiseen, turvakotitoimintaan ja sosiaaliasiamiesten rahoitukseen tehtävistä panostuksista.

– Nuorten yhteiskuntaan kiinnittymisen tukeminen on tärkeä tehtävä. Se vahvistaa kokemusta turvallisesta arjesta perheissä, ja vahvistaa tulevaisuuden uskoa nuorten omalla kohdalla, Honkonen korostaa.

– Keskustalle turvallisen arjen lisäksi kyse on arvoperustaisesta välittämisestä, johon perustuen nuorille on mahdollistettava koulutuksen ja harrastusten kautta tie turvalliseen ja suorastaan onnelliseen elämään. Kyse on siitä, miten jokainen voi tuntea merkityksen yhteisöjen kautta ja avulla, muistuttaa Honkonen.

Eurovaaliehdokas Venla Kajan: Opiskelijoiden ovet auki Eurooppaan
Monelle opiskelijalle vaihtoon lähtö on ensimmäinen kosketus eurooppalaisuuteen. Se on hieno esimerkki siitä, mitä EU:n vapaa liikkuvuus tarkoittaa. Toivon, että mahdollisimman moni nuori saisi hyödyntää tämän mahdollisuuden.
24.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Eurovaaliehdokas Valtteri Paakki: Vihreä siirtymä on tehtävä kestävästi ja oikeudenmukaisesti
Keskustalaiseen ajattelumaailmaan kuuluu ajatus ylisukupolvisuudesta. Tahtotila jättää oma tila ja ympäristö paremmassa kunnossa seuraaville sukupolville. Mikäli tahdomme pitää kiinni tästä periaatteesta, meidän on edistettävää vihreää siirtymää niin Suomessa kuin EU:n laajuisesti.
20.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetHonkonen: Nuorten arkea parannetaan