Eeva Kalli tumma paita jossa lehtiä, sinertävä studiokuva

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli Keskustan Etelä-Savon piirin piirikokouksessa Mikkelissä 16.11.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan Eeva Kallin mukaan Suomi on tulevissa eduskuntavaaleissa tienhaarassa.

– Vaalien pääkysymys ei ole Kokoomus vai SDP, saati Orpo vai Marin.

– Pääkysymys on, millä linjalla suomalaiset ja Suomi pärjäävät epävarmoina aikoina ja arvaamattomassa maailmassa, Kalli sanoi puheessaan Keskustan Etelä-Savon piirikokouksessa Mikkelissä keskiviikkona.

Kallin mukaan tarvitaan politiikkaa, joka tuo turvaa, työtä ja toimeentuloa, tasa-arvoa ja toivoa. Näiden kaikkien edellytys on vahva aluepolitiikka.

– Turvaa ei ole, jos koko maata ei puolusteta ja jos Suomella ei ole leipää ja lämpöä omasta takaa, mikä edellyttää omien luonnonvarojen kestävää käyttöä. Työtä ja toimeentuloa ei ole, jos Suomi ei ole kauttaaltaan elinvoimainen. Tasa-arvoa ei ole, jos lähi- ja peruspalveluja ja elämisen edellytyksiä ei turvata koko Suomessa.

Vahva aluepolitiikka tarkoittaa lähi- ja peruspalvelujen lisäksi esimerkiksi sitä, että eriasteista koulutusta ja koulutusmahdollisuuksia on eri puolilla Suomea ja että liikenne- ja tietoliikenneyhteydet toimivat koko maassa. Näin syntyy kasvua ja työtä, mikä palvelee koko Suomen pärjäämistä.

Kalli alleviivasi, että näistä asioita päätetään tulevissa eduskuntavaaleissa.

– Sinipunahallitus Kokoomuksen johdolla tekee yhdenlaista politiikkaa. Politiikka on toisenlaista, jos Keskusta on asioihin vaikuttamassa ja niistä päättämässä.

– Se ei ole puolen Suomen politiikkaa. Se on koko Suomen politiikkaa. Jokainen suomalainen tulee pitää mukana.

Lisätietoja: eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli, puhelin 044 355 4400

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan Kalli: Ei Kokoomus vai SDP, vaan suomalaisten pärjääminen – tarvitaan vahvaa aluepolitiikkaa