Keskustan kansanedustajat liikkeellä koko Suomessa 8. – 10.12.2017

– Suomi nousee jälleen. Nyt on tulevaisuuden rakentamisen aika. Haluamme kuulla ihmisten toiveista ja huolista tulevaisuuden suhteen, kun aloitamme itsenäisen Suomen uuden vuosisadan, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen sanoo.

Kaikkosen mukaan Suomessa on haettava yhteinen näkemys niistä suurista kysymyksistä, joihin suomalainen yhteiskunnan on löydettävä vastauksia 2020-luvulle mentäessä.

– Keskustelua on käytävä mahdollisimman laajasti. Tätä vuoropuhelua me Keskustan kansanedustajat haluamme lisätä olemalla ihmisten parissa, Kaikkonen sanoo.

Mukana viikonlopun tapahtumissa on Keskustan puolue- ja eduskuntaryhmän johtoa, ministereitä ja kansanedustajia. Ajantasainen kooste tapahtumista on täällä. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita seuraamaan tapahtumia.

Keskustan eduskuntaryhmä jalkautuu tammikuun loppuun mennessä jokaiseen manner-Suomen 295 kuntaan.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan kansanedustajat liikkeellä koko Suomessa 8. – 10.12.2017