Keskustan ehdokkaiden kokonaismäärä on valtakunnallisesti hieman alle 1500 ehdokasta.

-Ehdokasmäärä osoittaa, että ympäri Suomen on haluttu lähteä ehdolle ja vahvistamaan lähipalveluja. Ehdokashankinta eteni syksyn mittaan samaan tahtiin, kun Keskustan pääsanoma mediankin kautta vahvistui. Keskustan ehdokkailla on selvä tavoite: hoitoa kuuluu saada siellä missä sattuu, eikä ihan missä sattuu, Riikka Pirkkalainen toteaa.

Alueellisesti ehdokashankinnan etenemisessä oli eroja. Ihan kaikilla alueilla täysiin listoihin ei päästy, osa keskustapiireistä joutui tekemään karsintaa.

-Tämä oli nyt ensimmäinen kerta aluevaalien ehdokashankinnassa. Keräsimme myös paljon uutta kokemusta ehdokkaaksi kysymisen yhteydessä. Ehdokkuus kiinnosti hyvin erilaisia ihmisiä. Keskustan listoilla on kokonaan puoluetoiminnan ulkopuolelta tulleita henkilöitä sekä politiikan konkareita. Keskustan listalla on myös kolme entistä pääministeriä, Pirkkalainen avaa viitaten Juha Sipilään, Matti Vanhaseen ja Anneli Jäätteenmäkeen.

-Ehdokashankinnan päättyminen on vaaleihin valmistautumisessa uuden vaiheen alkamisen merkki. Keskustalla on näissä vaaleissa selvä sanoma, jolla poliittista asetelmaa on onnistuttu luomaan jo poikkeuksellisen hyvin. Lähipalvelujen puolustaminen ja vahvistaminen näyttää olevan vain Keskustan vastuulla. Tämä innostaa varmasti entistä useampaa lähtemään äänestämään oman kotikunnan lähipalvelujen puolesta toimivia ehdokkaita ympäri maan, Riikka Pirkkalainen luottaa.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen on tyytyväinen aluevaalien ehdokasasetteluun