Keskustan ehdokkaiden kokonaismäärä on valtakunnallisesti hieman alle 1500 ehdokasta.

-Ehdokasmäärä osoittaa, että ympäri Suomen on haluttu lähteä ehdolle ja vahvistamaan lähipalveluja. Ehdokashankinta eteni syksyn mittaan samaan tahtiin, kun Keskustan pääsanoma mediankin kautta vahvistui. Keskustan ehdokkailla on selvä tavoite: hoitoa kuuluu saada siellä missä sattuu, eikä ihan missä sattuu, Riikka Pirkkalainen toteaa.

Alueellisesti ehdokashankinnan etenemisessä oli eroja. Ihan kaikilla alueilla täysiin listoihin ei päästy, osa keskustapiireistä joutui tekemään karsintaa.

-Tämä oli nyt ensimmäinen kerta aluevaalien ehdokashankinnassa. Keräsimme myös paljon uutta kokemusta ehdokkaaksi kysymisen yhteydessä. Ehdokkuus kiinnosti hyvin erilaisia ihmisiä. Keskustan listoilla on kokonaan puoluetoiminnan ulkopuolelta tulleita henkilöitä sekä politiikan konkareita. Keskustan listalla on myös kolme entistä pääministeriä, Pirkkalainen avaa viitaten Juha Sipilään, Matti Vanhaseen ja Anneli Jäätteenmäkeen.

-Ehdokashankinnan päättyminen on vaaleihin valmistautumisessa uuden vaiheen alkamisen merkki. Keskustalla on näissä vaaleissa selvä sanoma, jolla poliittista asetelmaa on onnistuttu luomaan jo poikkeuksellisen hyvin. Lähipalvelujen puolustaminen ja vahvistaminen näyttää olevan vain Keskustan vastuulla. Tämä innostaa varmasti entistä useampaa lähtemään äänestämään oman kotikunnan lähipalvelujen puolesta toimivia ehdokkaita ympäri maan, Riikka Pirkkalainen luottaa.

Tervetuloa mukaan jännittämään aluevaalien tuloksia! Luvassa viime hetken kampanjatunnelmia sekä haastatteluja aluevaaliehdokkailta ympäri Suomen. Menossa mukana myös puolueen puheenjohtaja Annika Saarikko sekä puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.
23.1.2022 / K-Studio
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko: Ratkaisuja, ei pelottelua
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko muistuttaa aluevaaliviikonloppuna, mistä näissä vaaleissa on kyse. On kyse hoidosta, hoivasta ja turvasta. Niistä asioista, jotka koskettavat jokaista suomalaista ja jokaisen kotiseutua.
22.1.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen on tyytyväinen aluevaalien ehdokasasetteluun