Keskustan ehdokkaiden kokonaismäärä on valtakunnallisesti hieman alle 1500 ehdokasta.

-Ehdokasmäärä osoittaa, että ympäri Suomen on haluttu lähteä ehdolle ja vahvistamaan lähipalveluja. Ehdokashankinta eteni syksyn mittaan samaan tahtiin, kun Keskustan pääsanoma mediankin kautta vahvistui. Keskustan ehdokkailla on selvä tavoite: hoitoa kuuluu saada siellä missä sattuu, eikä ihan missä sattuu, Riikka Pirkkalainen toteaa.

Alueellisesti ehdokashankinnan etenemisessä oli eroja. Ihan kaikilla alueilla täysiin listoihin ei päästy, osa keskustapiireistä joutui tekemään karsintaa.

-Tämä oli nyt ensimmäinen kerta aluevaalien ehdokashankinnassa. Keräsimme myös paljon uutta kokemusta ehdokkaaksi kysymisen yhteydessä. Ehdokkuus kiinnosti hyvin erilaisia ihmisiä. Keskustan listoilla on kokonaan puoluetoiminnan ulkopuolelta tulleita henkilöitä sekä politiikan konkareita. Keskustan listalla on myös kolme entistä pääministeriä, Pirkkalainen avaa viitaten Juha Sipilään, Matti Vanhaseen ja Anneli Jäätteenmäkeen.

-Ehdokashankinnan päättyminen on vaaleihin valmistautumisessa uuden vaiheen alkamisen merkki. Keskustalla on näissä vaaleissa selvä sanoma, jolla poliittista asetelmaa on onnistuttu luomaan jo poikkeuksellisen hyvin. Lähipalvelujen puolustaminen ja vahvistaminen näyttää olevan vain Keskustan vastuulla. Tämä innostaa varmasti entistä useampaa lähtemään äänestämään oman kotikunnan lähipalvelujen puolesta toimivia ehdokkaita ympäri maan, Riikka Pirkkalainen luottaa.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen on tyytyväinen aluevaalien ehdokasasetteluun