Sipilän visio Suomen seuraavalle vuosikymmenelle

Juha Sipilä punainen paita studiokuva

– Tarvitsemme vahvan ja kilpailukykyisen pääkaupunkiseudun. Samoin tarvitsemme vahvan, koko maan kattavan koulutusjärjestelmän, mahdollisuuden harrastaa ja kehittää itseään eri tavoin vapaa-ajalla, elinvoimaiset maakunnat, puhdasta lähiruokaa sekä investointeja niin puun käyttöön kuin laajemminkin biotalouteen, Juha Sipilä kirjoittaa kirjassaan.

Kirjassa Sipilä kertoo näkemyksiään tulevasta sekä käy lyhyesti läpi mennyttä. Sipilä esittelee kokonaisvaltaisen visionsa Suomen seuraavalle vuosikymmenelle.

Koko Suomen kehittämisen lisäksi Sipilä esittää ratkaisuja muun muassa hyvinvointiyhteiskunnan vahvistamiseksi, koulutuksen tasa-arvon edistämiseksi ja ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

– Suomi tarvitsee ensi kaudellakin määrätietoista johtamista. Työllisyys ei nouse itsestään. Perusturvaan ja koulutukseen voidaan satsata, kun työllisyys paranee. Keskustalla on näihin asioihin keinot ja ennen kaikkea näytöt siitä, että keinot toimivat.

Sipilä kirjoittaa lähtevänsä vaaleihin täynnä intoa tarttua Suomen seuraaviin haasteisiin. Hän arvioi, että haasteet ovat nyt kovin erilaisia kuin neljä vuotta sitten. Silti tarvitaan samanlaista tekemisen henkeä ongelmien ratkaisemiseksi; mikään ei muutu itsestään.

– Tässä kirjasessa olen esittänyt lentosuunnitelman jatkolennolle. Jos siihen tarvitaan kokenutta kipparia, olen käytettävissä.

Koko kirja löytyy täältä: https://www.juhasi.fi/julkaisut/

Keskustan Facebookissa on myös video, jossa Juha kertoo kirjastaan>>

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilän visio Suomen seuraavalle vuosikymmenelle