Sipilän visio Suomen seuraavalle vuosikymmenelle

Juha Sipilä punainen paita studiokuva

– Tarvitsemme vahvan ja kilpailukykyisen pääkaupunkiseudun. Samoin tarvitsemme vahvan, koko maan kattavan koulutusjärjestelmän, mahdollisuuden harrastaa ja kehittää itseään eri tavoin vapaa-ajalla, elinvoimaiset maakunnat, puhdasta lähiruokaa sekä investointeja niin puun käyttöön kuin laajemminkin biotalouteen, Juha Sipilä kirjoittaa kirjassaan.

Kirjassa Sipilä kertoo näkemyksiään tulevasta sekä käy lyhyesti läpi mennyttä. Sipilä esittelee kokonaisvaltaisen visionsa Suomen seuraavalle vuosikymmenelle.

Koko Suomen kehittämisen lisäksi Sipilä esittää ratkaisuja muun muassa hyvinvointiyhteiskunnan vahvistamiseksi, koulutuksen tasa-arvon edistämiseksi ja ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

– Suomi tarvitsee ensi kaudellakin määrätietoista johtamista. Työllisyys ei nouse itsestään. Perusturvaan ja koulutukseen voidaan satsata, kun työllisyys paranee. Keskustalla on näihin asioihin keinot ja ennen kaikkea näytöt siitä, että keinot toimivat.

Sipilä kirjoittaa lähtevänsä vaaleihin täynnä intoa tarttua Suomen seuraaviin haasteisiin. Hän arvioi, että haasteet ovat nyt kovin erilaisia kuin neljä vuotta sitten. Silti tarvitaan samanlaista tekemisen henkeä ongelmien ratkaisemiseksi; mikään ei muutu itsestään.

– Tässä kirjasessa olen esittänyt lentosuunnitelman jatkolennolle. Jos siihen tarvitaan kokenutta kipparia, olen käytettävissä.

Koko kirja löytyy täältä: https://www.juhasi.fi/julkaisut/

Keskustan Facebookissa on myös video, jossa Juha kertoo kirjastaan>>

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilän visio Suomen seuraavalle vuosikymmenelle