Sipilän visio Suomen seuraavalle vuosikymmenelle

Juha Sipilä punainen paita studiokuva

– Tarvitsemme vahvan ja kilpailukykyisen pääkaupunkiseudun. Samoin tarvitsemme vahvan, koko maan kattavan koulutusjärjestelmän, mahdollisuuden harrastaa ja kehittää itseään eri tavoin vapaa-ajalla, elinvoimaiset maakunnat, puhdasta lähiruokaa sekä investointeja niin puun käyttöön kuin laajemminkin biotalouteen, Juha Sipilä kirjoittaa kirjassaan.

Kirjassa Sipilä kertoo näkemyksiään tulevasta sekä käy lyhyesti läpi mennyttä. Sipilä esittelee kokonaisvaltaisen visionsa Suomen seuraavalle vuosikymmenelle.

Koko Suomen kehittämisen lisäksi Sipilä esittää ratkaisuja muun muassa hyvinvointiyhteiskunnan vahvistamiseksi, koulutuksen tasa-arvon edistämiseksi ja ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

– Suomi tarvitsee ensi kaudellakin määrätietoista johtamista. Työllisyys ei nouse itsestään. Perusturvaan ja koulutukseen voidaan satsata, kun työllisyys paranee. Keskustalla on näihin asioihin keinot ja ennen kaikkea näytöt siitä, että keinot toimivat.

Sipilä kirjoittaa lähtevänsä vaaleihin täynnä intoa tarttua Suomen seuraaviin haasteisiin. Hän arvioi, että haasteet ovat nyt kovin erilaisia kuin neljä vuotta sitten. Silti tarvitaan samanlaista tekemisen henkeä ongelmien ratkaisemiseksi; mikään ei muutu itsestään.

– Tässä kirjasessa olen esittänyt lentosuunnitelman jatkolennolle. Jos siihen tarvitaan kokenutta kipparia, olen käytettävissä.

Koko kirja löytyy täältä: https://www.juhasi.fi/julkaisut/

Keskustan Facebookissa on myös video, jossa Juha kertoo kirjastaan>>

Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilän visio Suomen seuraavalle vuosikymmenelle