Sipilän visio Suomen seuraavalle vuosikymmenelle

Juha Sipilä punainen paita studiokuva

– Tarvitsemme vahvan ja kilpailukykyisen pääkaupunkiseudun. Samoin tarvitsemme vahvan, koko maan kattavan koulutusjärjestelmän, mahdollisuuden harrastaa ja kehittää itseään eri tavoin vapaa-ajalla, elinvoimaiset maakunnat, puhdasta lähiruokaa sekä investointeja niin puun käyttöön kuin laajemminkin biotalouteen, Juha Sipilä kirjoittaa kirjassaan.

Kirjassa Sipilä kertoo näkemyksiään tulevasta sekä käy lyhyesti läpi mennyttä. Sipilä esittelee kokonaisvaltaisen visionsa Suomen seuraavalle vuosikymmenelle.

Koko Suomen kehittämisen lisäksi Sipilä esittää ratkaisuja muun muassa hyvinvointiyhteiskunnan vahvistamiseksi, koulutuksen tasa-arvon edistämiseksi ja ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

– Suomi tarvitsee ensi kaudellakin määrätietoista johtamista. Työllisyys ei nouse itsestään. Perusturvaan ja koulutukseen voidaan satsata, kun työllisyys paranee. Keskustalla on näihin asioihin keinot ja ennen kaikkea näytöt siitä, että keinot toimivat.

Sipilä kirjoittaa lähtevänsä vaaleihin täynnä intoa tarttua Suomen seuraaviin haasteisiin. Hän arvioi, että haasteet ovat nyt kovin erilaisia kuin neljä vuotta sitten. Silti tarvitaan samanlaista tekemisen henkeä ongelmien ratkaisemiseksi; mikään ei muutu itsestään.

– Tässä kirjasessa olen esittänyt lentosuunnitelman jatkolennolle. Jos siihen tarvitaan kokenutta kipparia, olen käytettävissä.

Koko kirja löytyy täältä: https://www.juhasi.fi/julkaisut/

Keskustan Facebookissa on myös video, jossa Juha kertoo kirjastaan>>

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilän visio Suomen seuraavalle vuosikymmenelle