Vanhanen: Suomen asia on meidän

– Kannatan myös ulko- ja turvallisuuspolitiikkamme perusratkaisussa pitkäjänteistä, yhdessä sovittua ja suomalaisten laajasti tukemaa linjaa. En kannata Suomen hakeutumista Naton jäseneksi, Vanhanen sanoi.

Vanhanen sanoi haluavansa muutosta Suomen ulkopolitiikan kapea-alaisuuteen.

– Emme saa käpertyä ulkopolitiikassa Itämeren alueen tilanteen reaktiiviseksi toimijaksi, vaan Suomen ulkopolitiikkaan on palautettava koko maailma.

Vanhasen mukaan turvallinen, menestyvä ja hyvinvoiva Suomi rakentuu koko Suomen ja kaikkien suomalaisten voimin.

– Suomen asia on meidän – me kaikki vastaamme siitä. Eivät vain kaupungit, eivät vain kantasuomalaiset, eivät vain rikkaat, eivät vain duunarit, eivät vain korkeasti koulutetut, eivät vain liberaalit. Me olemme olleet aina yksituumainen kansa.

– Jos pieni maamme ei olisi löytänyt nöyryyttä jatkaa yhdessä samaan suuntaan ja elämään sovussa keskenään, emme olisi kahden viikon päästä juhlistamassa 100-vuotista itsenäisyyttämme.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetVanhanen: Suomen asia on meidän