Keskustan puoluehallitus päätti 26.3.2020 siirtää sääntömääräisen puoluekokouksen kesäkuun alusta syyskuun alkuun. Kokous järjestetään 4.-6.9.2020 Oulussa.

-Suomi elää koronaviruksen myötä poikkeusoloja, joten on selvää, että poliittiset kokoukset ja suurtapahtumat järjestetään vasta silloin, kun se on terveydelle turvallista. Keskustan puoluekokouksessa on tuhansia ihmisiä läsnä ja puoluehallitus arvioi, ettei kokouksen järjestäminen kesäkuussa ole käytännössä mahdollista, puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen kertoo.

Digitaaliset ratkaisut estävät taudin leviämisen, joten puoluekokous tulee olemaan seurattavissa myös etäyhteyksin. Suora lähetys Ouluhallista tullaan jakamaan sekä Keskustan verkkosivuilla että Keskustan Facebook-sivuilla.

Kutsu sääntömääräiseen puoluekokoukseen 2020 Suomen Keskusta r.p.:n jäsenyhdistyksille

Suomen Keskusta r.p.:n 78. sääntömääräinen puoluekokous siirretään poikkeusolojen vuoksi pidettäväksi Oulussa 4. – 6.9.2020 alkaen perjantaina 4.9. kello 15.00. Kokouspaikkana on Ouluhalli osoitteessa Ouluhallintie 20, 90130 Oulu.

Puoluekokouksessa käsitellään puolueen sääntöjen 14 §:ssä mainitut asiat sekä puoluehallituksen esitykset poliittisiksi linjauksiksi ja kannanotoiksi. Puoluekokous hyväksyy Keskusta 2030 –uudistusohjelman ja käsittelee puolueen valmistautumista kuntavaaleihin 2021.

Puoluekokousaloitteiden toimitusaika on päättynyt. Kokouksessa käsitellään puoluekokousaloitteet, jotka jätettiin käsiteltäväksi 5.3.2020 mennessä.

Suomen Keskusta r.p.:n jäsenyhdistykset voivat lähettää kokoukseen edustajia puolueen sääntöjen 12 §:n mukaisesti. Puoluehallitus on päättänyt noudattaa lakia väliaikaisesta poikkeamisesta osakeyhtiölaista, asunto-osakeyhtiölaista, osuuskuntalaista, yhdistyslaista ja eräistä muista yhteisölaeista Covid-19 epidemian leviämisen rajoittamiseksi ja vaatia puoluekokoukseen ennakkoilmoittautumista. Ennakkoilmoittautuminen avautuu viikon 27 aikana Keskustan nettisivuilla. Puoluekokouksen ennakkoilmoittautuminen päättyy perjantaina 28.8.2020. Jos puolueen jäsenyhdistyksen edustajan valtakirjaa ei ole lähetetty piiriin ennakkotarkastukseen, on edustajan jätettävä se tarkastettavaksi ennakkoilmoittautumisen yhteydessä tai toimitettava se omaan piiriin ennen ennakkoilmoittautumisen päättymistä.

Alkuperäinen kokouskutsu Helsingissä 26.3.2020.

Kokouskutsun päivitykset Helsingissä 23.6.2020.

Puoluekokouksen ennakkoilmoittautuminen käynnissä

Puoluehallitus on kokouksessaan 23.6.2020 päivittänyt puoluekokouksen kutsua, päättänyt vaatia kokoukseen ennakkoilmoittautumista, päättänyt päivittää kokousjärjestelyjä viranomaisohjeiden mukaisesti sekä laatinut ohjeistusta kokousedustajille kaikille turvallisen puoluekokouksen takaamiseksi.

Puoluekokouksessa noudatetaan Opetus- ja kulttuuriministeriön sekä THL:n laatimaa ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksien ja yleisten kokoontumisten yhteydessä sekä julkisten tilojen käytössä. Tuon ohjeen mukaisesti puoluekokoukseen ei saa tulla, jos on mitään koronaviruksen sairastamiseen viittaavia oireita.

Puoluehallitus pidättää oikeuden muokata kokousjärjestelyitä sen mukaisesti, kun viranomaisten ohjeet tilaisuuksien järjestelyistä, rajoittamistoimenpiteistä sekä koronavirustartuntojen ehkäisemisestä muuttuvat.

Puoluehallitus on päättänyt, että puoluekokouksen ennakkoilmoittautuminen päättyy perjantaina 28.8.2020.

Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä on ilmoitettava, onko äänivaltainen kokousedustaja ja minkä jäsenyhdistyksen äänivaltaa käyttää. Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä on jätettävä yhteystiedot kokoukseen saapumisohjeiden toimittamista varten. Jos puolueen jäsenyhdistyksen edustajan valtakirjaa ei ole lähetetty piiriin ennakkotarkastukseen, on edustajan jätettävä se tarkastettavaksi ennakkoilmoittautumisen yhteydessä tai toimitettava se omaan piiriin ennen ennakkoilmoittautumisen päättymistä.

Myös epävirallisten kokousedustajien on ilmoittauduttava ennakkoon. Ennakkoilmoittautuminen päättyy perjantaina 28.8.2020.

Ohjeet kokousedustajille

Tarpeettomia fyysisiä kontakteja tulee välttää. Tämän mahdollistamiseksi jokaiselle kokousedustajalle turvataan paikka vähintään metrin etäisyydellä muihin kokousedustajiin.

Tilanteissa, joissa saattaa syntyä jonoa, on huolehdittava turvaväleistä. Muista oikein toteutettu yskimis- ja käsihygienia. Tultaessa puoluekokouspaikalle käytetään käsihuuhdetta. Käsihuuhdetta on kokouspaikalla helposti saatavilla.

Kaikessa toiminnassa huomioidaan OKM:n ja THL:n ohjeet

Ennakkoilmoittautuminen

Ennakkoilmoittautumisen pystyy tekemään joko yksittäin tai täyttämällä samalla kertaa koko seurueen tiedot. Jos varaat samalla maksullisia ruokailuita, niin kaikki tilaukset maksetaan yhdellä kertaa lomakkeen viimeisellä sivulla.

Ennakkoilmoittautumisen tiedot toimitetaan myös lomakkeella valittuun piiriin. Huomiona kuitenkin, että piirillä voi olla myös omia ilmoittautumisia koskien majoituksia ja yhteiskyytejä.

HUOM! Kaikki ilmoittautuneet saavat elokuussa tunnuksen, jolla pääsee kirjautumaan puoluekokouksen mobiilisovellukseen. Mobiilisovelluksesta löytyy kaikki puoluekokoukseen liittyvä ajantasainen info.

Varaa ruokailut etukäteen

Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä voi varata ja maksaa lauantain lounaan ja sunnuntain eväspussin. Näitä ei voi enää myöhemmin kokouspaikalta ostaa.
Lisäksi kokouspaikalla on kahvilapalvelut jokaisena päivänä. Kahvilasta saa kahvin ja teen lisäksi pientä makeaa ja suolaista sekä virvokkeita.

Ruokailuja varatessa valitaan myös jo ruoka (liha/kasvis). Jos sinulla on allergioita, niin ilmoitathan ne samalla.

Peruutusehdot:
Maksut ruokavarauksista palautetaan ainoastaan lääkärintodistusta vastaan ja vähäntäen käsittelykulut (5€).
Mikäli peruutus tehdään 14.8.2020 jälkeen, maksua ei palauteta.
Suosittelemme matkavakuutusta, joka sisältää peruutusturvan.

Puoluekokoukseen ilmoittautuminen

EtusivuPuoluekokous 2020