Puheenjohtajavaalin tulos: Annika Saarikko on valittu Keskustan puheenjohtajaksi.

Vaalissa on annettu  2264 ääntä.  Äänijakauma on seuraava:
Petri Honkonen 308
Katri Kulmuni 773
Annika Saarikko 1157
Jari Tasanen 4
Ilkka Tiainen 22

Saarikko sai äänistä 51%, Kulmuni 34%, Honkonen 14%.

Varapuheenjohtajavaali: Keskustan varapuheenjohtajiksi on valittu Petri Honkonen, Markus Lohi ja Riikka Pakarinen

Varapuheenjohtajavaalissa yhteensä 6231  ääntä.
Äänijakauma on seuraava:
Petri Honkonen 1785
Hilkka Kemppi 944
Pasi Kivisaari 482
Markus Lohi 1640
Riikka Pakarinen 1354
Jari Tasanen 26

Äänimäärät vaaleissa äänestyspisteittäin.

Puoluesihteerin vaali

Riikka Pirkkalainen ei saanut kilpailijaa puoluesihteerivaaliin. Puoluekokous valitsi hänet puoluesihteeriksi.

Valitun puoluejohdon esittely>>

Kiitos kaikille henkilövaaleissa ehdolla olleille. Kiitos myös puoluekokousedustajille ja kaikille kokouksen järjestämisen mahdollistaneille etäpisteissä ja Oulun päässä!

Keskusta 2030 -ohjelma

Puoluekokouksen hyväksymä ohjelma>>

Keskusta 2030 -ohjelma koostuu kahdesta kokonaisuudesta. Uudistusohjelmaosiossa kiteytetään Keskustan tehtävä (missio) sekä kerrotaan tulevaisuudenkuvastamme (visio): millaisen Keskustan ja Suomen haluamme vuonna 2030. Tässä osiossa kerromme myös, kuinka uudistamme puolueemme toimintatapoja.

Toisena osiona on Keskustan linjaukset koronakriisin jälkeiselle Suomelle. Se on tiekartta siitä, kuinka suomalaisten hyvinvointi ja toimeentulo, ympäristö ja maamme talous turvataan kestävällä pohjalla tuleville vuosille ja vuosikymmenille.

Ikoni henkilö puhumassa ruudulla

Valinnat puoluejohtoon

• Annika Saarikko on valittu puheenjohtajaksi.
  • Varapuheenjohtajiksi valittiin Petri Honkonen, Markus Lohi ja Riikka Pakarinen.
  • Puoluesihteerinä jatkaa Riikka Pirkkalainen.
  • Puoluevaltuuston jäsenet on valittu, luettelo jäsenistä tulee sivuille puoluekokouksen jälkeisellä viikolla.

Valitun puoluejohdon esittely>>

Äänimäärät vaaleissa äänestyspisteittäin>>

Puoluekokoukselle saapuneet aloitteet ja niiden hyväksytyt aloitevastaukset

Puoluekokouksessa käsitellään aloitteet, jotka puolueen jäsenyhdistykset ovat kirjallisesti esittäneet viimeistään kolme kuukautta ennen sääntömääräistä puoluekokousta.

Kaikki puoluekokoukselle saapuneet aloitteet ja puoluehallituksen vastausesitykset saat täältä.

Puoluekokouksen hyväksymät aloitevastaukset

Tuoreimmat uutiset

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
Keskustan Honkonen: Isänmaata voi palvella myös oppositiosta
Kasvomaskeista käyty keskustelu ei ollut kunniaksi oikein kenellekään, kaikkein vähiten Kokoomukselle ja puheenjohtaja Petteri Orpolle. Oli yllättävää, että opposition pääpuolue Perussuomalaiset ja puheenjohtaja Jussi Halla-aho olivat maltillisemmalla ja vähemmän henkilöön käyvällä linjalla.
16.10.2020 / Uutiset

Syvenny näihin