Suomen Keskusta r.p. 80. sääntömääräinen puoluekokous 14. – 16.6.2024 Jyväskylä

Kutsu sääntömääräiseen puoluekokoukseen 2024 Suomen Keskusta r.p.:n jäsenyhdistyksille

Suomen Keskusta r.p.:n 80. sääntömääräinen puoluekokous kutsutaan koolle pidettäväksi Jyväskylässä 14. – 16.6.2024. Kokous alkaa perjantaina 14.6. kello 14.00. Kokouspaikkana on Jyväskylän Paviljonki, os. Lutakonaukio 12, Jyväskylä. Suomen Keskusta r.p.:n jäsenyhdistykset voivat lähettää kokoukseen edustajia puolueen sääntöjen 12 §:n mukaisesti.

Puoluekokouksessa käsitellään puolueen sääntöjen 14 §:ssä mainitut asiat sekä puoluehallituksen esitykset poliittisiksi linjauksiksi ja kannanotoiksi. Puoluekokous päättää myös kunta- ja aluevaalien 2025 ohjelmallisista päätavoitteista sekä puolueen periaateohjelman käynnistämisestä.

Puoluekokouksessa käsiteltäväksi esitettävät jäsenyhdistysten aloitteet on lähetettävä puoluehallitukselle kolmea (3) kuukautta ennen kokousta eli viimeistään 14.3.2024. Aloitteet on toimitettava sähköisellä lomakkeella. Lomake löytyy osoitteesta: https://keskusta.fi/aloitelomake/

Puoluehallitus on päättänyt, että kokoukseen tulee ilmoittautua ensisijaisesti sähköisen ilmoittautumislomakkeen kautta. Ennakkoilmoittautuminen avautuu 1.4.2024 Keskustan nettisivulla (www.keskusta.fi) ja päättyy perjantaina 31.5.2024. Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä on ilmoitettava, onko ilmoittautuja äänivaltainen kokousedustaja ja minkä jäsenyhdistyksen äänivaltaa hän käyttää. Äänivaltainen edustaja voi ilmoittautua ja jättää edustajavaltakirjansa myös kokouspaikalla pe 14.6. klo 11.00 – 14.00 ja la 15.6. klo 8.00 – 10.30 välisinä aikoina.

Puoluekokousedustajien valtakirjat tulee toimittaa heti valintojen tekemisen jälkeen omaan piiritoimistoon 31.5.2024 mennessä.

Helsingissä 24.11.2023

Suomen Keskusta r.p.:n

puoluehallitus

Annika Saarikko

Antti Siika-aho
puoluesihteeri

Yöpyminen Jyväskylässä

Varaa majoitus suoraan hotellista jo nyt

Keskusta on varannut kokousosallistujia varten Jyväskylästä hotelleja ja majoituspaikkoja. Puoluekokousmajoituksen jokainen kokousosallistuja tai osallistujaryhmä varaa ja maksaa itse suoraan hotellista tai haluamastaan majoituspaikasta majoituksen ja ostamansa mahdolliset muut palvelut. Jyväskylästä ja Jyvässeudulta löytyy toki muitakin majoituspaikkoja. Useat piirit järjestävät kokoukseen yhteiskuljetuksen ja samalla majoituksen. Kysy tätä piiristäsi.

Varattuihin paikkoihin on sovittu ennakkohinnat ja Keskusta-kiintiöt. Hotellien ennakkohinnat ja viimeiset ennakkovarausajankohdat päättyvät eri aikoihin, ensimmäiset jo helmikuun lopussa. Siksi majoituksen varaaminen on ajankohtaista jo nyt. Esimerkiksi kolmeen Jyväskylän Scandic hotelliin varaukset tehdään jo helmikuun aikana. Sokos-hotellit ovat muiden tapahtumien käytössä.

Majoituksista ja niiden varaamisesta on kerrottu 9.2. jäsenyhdistyksille ja kunnallisjärjestöille osoitetussa järjestökirjeessä. Tarkempaa tietoa saat myös piiritoimistostasi.

EtusivuPuoluekokous 2024