ALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä on kutsunut Keskustan europuolue ALDE:n seitsemän muuta pääministeriä Helsinkiin ensi talvena. Pääministerit kokoontuvat helmikuun puolivälissä Helsinkiin keskustelemaan Euroopan Unionin tulevista haasteista.

– Seuraava ALDE-pääministerien kokous järjestetään esityksestäni Helsingissä ensi vuoden helmikuussa. Teemme kokouksesta hienon tapahtuman, Suomi tarjoaa parastaan. Aiheina ovat puheenjohtajakautemme, EU-parlamenttivaalit sekä neuvoston viisivuotinen strategia. Tämä on hieno vaikuttamisen paikka, kertoo Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Europuolue ALDE:a edustaa tällä hetkellä yhteensä kahdeksan Euroopan unionin maan pääministeriä: Suomi, Viro, Tanska, Slovenia, Belgia, Luxembourg, Tsekki ja Alankomaat. Pääministerit kokoontuivat tiistaina 13.11. Kööpenhaminassa. Tapaamisessa pääministerit allekirjoittivat yhteisen julkilausuman, joka tavoittelee sisämarkkinoiden kehittämistä, kunnianhimoisempaa ilmastopolitiikkaa, toimia vapaakaupan ja monenkeskisen järjestelmän kehittämiseksi sekä tiiviimpää kumppanuutta Afrikan kanssa.

– Julkilausuman keskeiset tavoitteet luovat perspektiiviä ja konkreettisia tavoitteita tuleville vuosille, toteaa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Keskustan Honkonen: Tavallisiin autoihin ei veronkiristyksiä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu ajatuksen vuosittaisen ajoneuvoveron jyrkästä kiristämisestä. Ajatusta väläytti harkittavaksi liikenneministeriön työryhmä. Honkosen mukaan tavallisten ihmisten tavallisia autoja ei saa kurittaa verotuksella nykyistä enempää ja päätöksissä pitää huomioida ihmisten arkitodellisuus.
19.10.2020 / Uutiset
Ministeri Marjatta Väänänen 1923-2020
Pitkäaikainen ja merkittävä keskustavaikuttaja, ministeri Marjatta Väänänen on poissa. Väänäsen muisto puolueessa elää ikuisesti. Koko keskustayhteisö ottaa lämpimästi osaa lähiomaisten suruun.
19.10.2020 / Uutiset
Honkonen: Alustataloutta ei pidä kuristaa kehtoonsa
Keskustan varapuheenjohtaja ja kansanedustaja Petri Honkonen on huolissaan yhdeksänjäsenisen työneuvoston lausunnosta, jonka mukaan ruokalähetit tulisi lukea yrittäjäaseman sijaan työsuhteessa oleviksi.
17.10.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa