ALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä on kutsunut Keskustan europuolue ALDE:n seitsemän muuta pääministeriä Helsinkiin ensi talvena. Pääministerit kokoontuvat helmikuun puolivälissä Helsinkiin keskustelemaan Euroopan Unionin tulevista haasteista.

– Seuraava ALDE-pääministerien kokous järjestetään esityksestäni Helsingissä ensi vuoden helmikuussa. Teemme kokouksesta hienon tapahtuman, Suomi tarjoaa parastaan. Aiheina ovat puheenjohtajakautemme, EU-parlamenttivaalit sekä neuvoston viisivuotinen strategia. Tämä on hieno vaikuttamisen paikka, kertoo Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Europuolue ALDE:a edustaa tällä hetkellä yhteensä kahdeksan Euroopan unionin maan pääministeriä: Suomi, Viro, Tanska, Slovenia, Belgia, Luxembourg, Tsekki ja Alankomaat. Pääministerit kokoontuivat tiistaina 13.11. Kööpenhaminassa. Tapaamisessa pääministerit allekirjoittivat yhteisen julkilausuman, joka tavoittelee sisämarkkinoiden kehittämistä, kunnianhimoisempaa ilmastopolitiikkaa, toimia vapaakaupan ja monenkeskisen järjestelmän kehittämiseksi sekä tiiviimpää kumppanuutta Afrikan kanssa.

– Julkilausuman keskeiset tavoitteet luovat perspektiiviä ja konkreettisia tavoitteita tuleville vuosille, toteaa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Eduskuntaryhmän viikkotiedote: Keskustalta välikysymys lähipalveluiden pelastamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmä tekee hallitukselle välikysymyksen neuvola, terveys-, vanhus- ja muista lähipalveluista. Tilanne sosiaali- ja terveyspalveluissa on vakava.
29.9.2023 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Keskustalta välikysymys: Lähipalvelut pitää pelastaa
Keskusta tekee hallitukselle välikysymyksen terveys-, vanhus- ja muista suomalaisten lähipalveluista. Tilanne on vakava.
27.9.2023 / Uutiset
Keskustan puoluekokouksen kannanotto: Olli Rehn on suomalaisia yhdistävä voima
Keskustan puoluekokouksen mukaan presidentinvaaleissa on kyse siitä, kuka ehdokkaista on paras täyttämään presidentiltä vaadittavat edellytykset vaikeassa ja vaarallisessa kansainvälisessä tilanteessa. Puoluekokouksen kanta on selvä: Keskustan ehdokas Suomen tasavallan presidentiksi on filosofian tohtori Olli Rehn.
23.9.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa