ALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä on kutsunut Keskustan europuolue ALDE:n seitsemän muuta pääministeriä Helsinkiin ensi talvena. Pääministerit kokoontuvat helmikuun puolivälissä Helsinkiin keskustelemaan Euroopan Unionin tulevista haasteista.

– Seuraava ALDE-pääministerien kokous järjestetään esityksestäni Helsingissä ensi vuoden helmikuussa. Teemme kokouksesta hienon tapahtuman, Suomi tarjoaa parastaan. Aiheina ovat puheenjohtajakautemme, EU-parlamenttivaalit sekä neuvoston viisivuotinen strategia. Tämä on hieno vaikuttamisen paikka, kertoo Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Europuolue ALDE:a edustaa tällä hetkellä yhteensä kahdeksan Euroopan unionin maan pääministeriä: Suomi, Viro, Tanska, Slovenia, Belgia, Luxembourg, Tsekki ja Alankomaat. Pääministerit kokoontuivat tiistaina 13.11. Kööpenhaminassa. Tapaamisessa pääministerit allekirjoittivat yhteisen julkilausuman, joka tavoittelee sisämarkkinoiden kehittämistä, kunnianhimoisempaa ilmastopolitiikkaa, toimia vapaakaupan ja monenkeskisen järjestelmän kehittämiseksi sekä tiiviimpää kumppanuutta Afrikan kanssa.

– Julkilausuman keskeiset tavoitteet luovat perspektiiviä ja konkreettisia tavoitteita tuleville vuosille, toteaa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

K-studio poikkeuksellisesti jo viikon alussa maanantaina - luvassa analyysia aluevaalien tuloksesta. Vieraina Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, Taloustutkimuksen tutkimuspäällikkö Jussi Westinen sekä aluevaaleissa menestynyt Joonas Immonen.
24.1.2022 / K-Studio
Tervetuloa mukaan jännittämään aluevaalien tuloksia! Luvassa viime hetken kampanjatunnelmia sekä haastatteluja aluevaaliehdokkailta ympäri Suomen. Menossa mukana myös puolueen puheenjohtaja Annika Saarikko sekä puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.
23.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa