ALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä on kutsunut Keskustan europuolue ALDE:n seitsemän muuta pääministeriä Helsinkiin ensi talvena. Pääministerit kokoontuvat helmikuun puolivälissä Helsinkiin keskustelemaan Euroopan Unionin tulevista haasteista.

– Seuraava ALDE-pääministerien kokous järjestetään esityksestäni Helsingissä ensi vuoden helmikuussa. Teemme kokouksesta hienon tapahtuman, Suomi tarjoaa parastaan. Aiheina ovat puheenjohtajakautemme, EU-parlamenttivaalit sekä neuvoston viisivuotinen strategia. Tämä on hieno vaikuttamisen paikka, kertoo Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Europuolue ALDE:a edustaa tällä hetkellä yhteensä kahdeksan Euroopan unionin maan pääministeriä: Suomi, Viro, Tanska, Slovenia, Belgia, Luxembourg, Tsekki ja Alankomaat. Pääministerit kokoontuivat tiistaina 13.11. Kööpenhaminassa. Tapaamisessa pääministerit allekirjoittivat yhteisen julkilausuman, joka tavoittelee sisämarkkinoiden kehittämistä, kunnianhimoisempaa ilmastopolitiikkaa, toimia vapaakaupan ja monenkeskisen järjestelmän kehittämiseksi sekä tiiviimpää kumppanuutta Afrikan kanssa.

– Julkilausuman keskeiset tavoitteet luovat perspektiiviä ja konkreettisia tavoitteita tuleville vuosille, toteaa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Keskustan keskikesän podcastin aiheena on työ ja työn tulevaisuus koronakriisin jälkeisessä Suomessa. Keskustelemassa elinkeinoministeri Mika Lintilä sekä Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.
10.7.2020 / Podcast
Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa