ALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä on kutsunut Keskustan europuolue ALDE:n seitsemän muuta pääministeriä Helsinkiin ensi talvena. Pääministerit kokoontuvat helmikuun puolivälissä Helsinkiin keskustelemaan Euroopan Unionin tulevista haasteista.

– Seuraava ALDE-pääministerien kokous järjestetään esityksestäni Helsingissä ensi vuoden helmikuussa. Teemme kokouksesta hienon tapahtuman, Suomi tarjoaa parastaan. Aiheina ovat puheenjohtajakautemme, EU-parlamenttivaalit sekä neuvoston viisivuotinen strategia. Tämä on hieno vaikuttamisen paikka, kertoo Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Europuolue ALDE:a edustaa tällä hetkellä yhteensä kahdeksan Euroopan unionin maan pääministeriä: Suomi, Viro, Tanska, Slovenia, Belgia, Luxembourg, Tsekki ja Alankomaat. Pääministerit kokoontuivat tiistaina 13.11. Kööpenhaminassa. Tapaamisessa pääministerit allekirjoittivat yhteisen julkilausuman, joka tavoittelee sisämarkkinoiden kehittämistä, kunnianhimoisempaa ilmastopolitiikkaa, toimia vapaakaupan ja monenkeskisen järjestelmän kehittämiseksi sekä tiiviimpää kumppanuutta Afrikan kanssa.

– Julkilausuman keskeiset tavoitteet luovat perspektiiviä ja konkreettisia tavoitteita tuleville vuosille, toteaa Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetALDE-pääministerit Sipilän vieraaksi helmikuussa