Annika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi

Annika Saarikko puoluekokouksen valinta puheenjohtajaksi

Keskustan puoluekokous on valinnut kansanedustaja, tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikon Keskustan uudeksi puheenjohtajaksi. Puheenjohtajavaali ratkesi jo ensimmäisellä kierroksella.

Saarikko sai vaalissa 1157 ääntä, Katri Kulmuni 773, Petri Honkonen 308, Ilkka Tiainen 22 ja Jari Tasanen neljä ääntä.

Saarikko kiitti valinnan jälkeisessä puheenvuorossaan muita puheenjohtajaehdokkaita ja erityisesti puheenjohtajana aiemmin toiminutta Katri Kulmunia.

– Katri, olet täynnä sisua. Kiitos uupumattomasta työstä Keskustan puheenjohtajana. Me tarvitsemme sinua Katri myös jatkossa. Minä tarvitsen, Keskusta tarvitsee ja Suomi tarvitsee.

Keskustan puoluekokous valitsee seuraavaksi Keskustalle varapuheenjohtajat.

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi