Annika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi

Annika Saarikko puoluekokouksen valinta puheenjohtajaksi

Keskustan puoluekokous on valinnut kansanedustaja, tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikon Keskustan uudeksi puheenjohtajaksi. Puheenjohtajavaali ratkesi jo ensimmäisellä kierroksella.

Saarikko sai vaalissa 1157 ääntä, Katri Kulmuni 773, Petri Honkonen 308, Ilkka Tiainen 22 ja Jari Tasanen neljä ääntä.

Saarikko kiitti valinnan jälkeisessä puheenvuorossaan muita puheenjohtajaehdokkaita ja erityisesti puheenjohtajana aiemmin toiminutta Katri Kulmunia.

– Katri, olet täynnä sisua. Kiitos uupumattomasta työstä Keskustan puheenjohtajana. Me tarvitsemme sinua Katri myös jatkossa. Minä tarvitsen, Keskusta tarvitsee ja Suomi tarvitsee.

Keskustan puoluekokous valitsee seuraavaksi Keskustalle varapuheenjohtajat.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi