Annika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi

Annika Saarikko puoluekokouksen valinta puheenjohtajaksi

Keskustan puoluekokous on valinnut kansanedustaja, tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikon Keskustan uudeksi puheenjohtajaksi. Puheenjohtajavaali ratkesi jo ensimmäisellä kierroksella.

Saarikko sai vaalissa 1157 ääntä, Katri Kulmuni 773, Petri Honkonen 308, Ilkka Tiainen 22 ja Jari Tasanen neljä ääntä.

Saarikko kiitti valinnan jälkeisessä puheenvuorossaan muita puheenjohtajaehdokkaita ja erityisesti puheenjohtajana aiemmin toiminutta Katri Kulmunia.

– Katri, olet täynnä sisua. Kiitos uupumattomasta työstä Keskustan puheenjohtajana. Me tarvitsemme sinua Katri myös jatkossa. Minä tarvitsen, Keskusta tarvitsee ja Suomi tarvitsee.

Keskustan puoluekokous valitsee seuraavaksi Keskustalle varapuheenjohtajat.

Keskustan Katainen neuvottelemaan Suomelle tärkeästä merenkulun polttoaineiden EU-laista
Europarlamentaarikko Elsi Katainen on valittu ryhmänsä liikennevaliokunnan neuvottelijaksi merenkulun uusiutuvien ja vähähiilisten polttoaineiden käyttöä säätävään FuelEU Maritime -asetukseen, joka on osa EU:n energia- ja ilmastopakettia. Kataisen mukaan asetus on viennistä ja merikuljetuksista riippuvaiselle Suomelle ratkaisevan tärkeä: tavoitteenani neuvotteluissa on varmistaa selkeä lainsäädäntö, joka huomioi mm. talvimerenkulun Suomelle aiheuttamat poikkeusolosuhteet, Elsi Katainen linjaa.
27.10.2021 / Uutiset
Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi