Annika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi

Annika Saarikko puoluekokouksen valinta puheenjohtajaksi

Keskustan puoluekokous on valinnut kansanedustaja, tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikon Keskustan uudeksi puheenjohtajaksi. Puheenjohtajavaali ratkesi jo ensimmäisellä kierroksella.

Saarikko sai vaalissa 1157 ääntä, Katri Kulmuni 773, Petri Honkonen 308, Ilkka Tiainen 22 ja Jari Tasanen neljä ääntä.

Saarikko kiitti valinnan jälkeisessä puheenvuorossaan muita puheenjohtajaehdokkaita ja erityisesti puheenjohtajana aiemmin toiminutta Katri Kulmunia.

– Katri, olet täynnä sisua. Kiitos uupumattomasta työstä Keskustan puheenjohtajana. Me tarvitsemme sinua Katri myös jatkossa. Minä tarvitsen, Keskusta tarvitsee ja Suomi tarvitsee.

Keskustan puoluekokous valitsee seuraavaksi Keskustalle varapuheenjohtajat.

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi