Annika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi

Annika Saarikko puoluekokouksen valinta puheenjohtajaksi

Keskustan puoluekokous on valinnut kansanedustaja, tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikon Keskustan uudeksi puheenjohtajaksi. Puheenjohtajavaali ratkesi jo ensimmäisellä kierroksella.

Saarikko sai vaalissa 1157 ääntä, Katri Kulmuni 773, Petri Honkonen 308, Ilkka Tiainen 22 ja Jari Tasanen neljä ääntä.

Saarikko kiitti valinnan jälkeisessä puheenvuorossaan muita puheenjohtajaehdokkaita ja erityisesti puheenjohtajana aiemmin toiminutta Katri Kulmunia.

– Katri, olet täynnä sisua. Kiitos uupumattomasta työstä Keskustan puheenjohtajana. Me tarvitsemme sinua Katri myös jatkossa. Minä tarvitsen, Keskusta tarvitsee ja Suomi tarvitsee.

Keskustan puoluekokous valitsee seuraavaksi Keskustalle varapuheenjohtajat.

Eurovaaliehdokas Kati Häkkinen: EU:ssa päätetään sinullekin tärkeistä asioista
Vuoden 2019 EU-vaalien äänestysprosentti oli valtakunnallisesti 40,8 %, Kaakkois-Suomessa 36.5 % ja Mikkelissä 39,3 %.
13.4.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Miksi hallitus toimillaan vain romuttaa luottamusta?
Keskusta ihmettelee, miksi hallituksen ja hallituspuolueiden riveistä rakentamisen ja parantamisen sijaan revitään ja rapautetaan. Hallitus uhkaa toimillaan romuttaa Suomen toimivan eläkejärjestelmän, joka turvaisi myös tulevien sukupolvien aseman. Samoin hallitus on tekemässä sairaalaverkolle. Oraalle saatu sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän kehittäminen näyttää hallituksen käsissä vaihtuvan järjestelmän hävittämiseen. Sama meno jatkuu myös toisen hallituspuolueen puheissa, joissa pilkataan ja nälvitään ratkaisujen hakemisen sijaan.
12.4.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko Keskustan puheenjohtajaksi