Annika Saarikko puoluekokouksessa

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko pitää ihmisten terveyden varmistamista, työpaikkojen luomista sekä eriarvoisuuden ja osattomuuden torjumista hallituksen tärkeimpinä asioina.

Saarikko sanoi ensimmäisessä tiedotustilaisuudessaan uutena puheenjohtajana, että Suomen talouden osalta ratkaistavana on isoja asioita. Kaikki voitava on hänen mukaansa tehtävä nyt suomalaisen työn ja ihmisten toimeentulon puolesta.

– Se edellyttää, että pidämme huolen työllistävien yritysten pärjäämisestä tässä vakavassa tilanteessa.

Saarikko esittää, että hallitus sopii noin 5 – 7 mittarista, joilla se seuraa Suomen talouden kehitystä ja hallituksen ratkaisujen vaikutuksia. Tilannetta on arvioitava jatkuvasti ja tehtävä tarpeen mukaan uusia ratkaisuja.

– Näitä mittareita voisivat olla esimerkiksi työttömyys- ja työllisyysaste sekä panostukset tutkimukseen ja kehitykseen. Suomi pärjää kestävästi vain osaamisella.

Saarikon mukaan talous on kuitenkin vain väline. Keskustan puheenjohtajan mukaan terveys- ja talouskriisi ei saa johtaa kasvavaan eriarvoisuuteen ja osattomuuteen. Siksi hallituksen on tehtävä oikeudenmukaisia ja oikein kohdentuvia ratkaisuja kaikkein heikoimmilla olevien suomalaisten tukemiseksi.

Antti Kurvinen: Väljempien vesien Suomeen - maaseudun tyhjeneminen ja kaupunkien tukkeutuminen ei ole luonnonlaki
Tulevaisuudessa jokaisen valtion asiantuntijatehtävässä työskentelevän pitää saada valita itse oma sijoituspaikkansa. Kaikki uudet tehtävät pitää täyttää paikkariippumattomasti. Jos tällaista Suomea haluaa, pitää äänestää Keskustaa. Kuntavaaleissa ja muissakin tulevissa vaaleissa.
Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Liina Tiusanen
Puoluevaltuusto valitsee syyskokouksensa aluksi puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.
Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan puoluevaltuustossa 28.11.2020
Olen valinnut puheenvuorooni kolme tulevaisuuden isoa asiaa. Keskustelun kautta pureskelemme tänään varmasti montaa muutakin politiikan ruisleipä-asiaa. Tänään puhun koko maan kehittämisestä ja monipaikkaisesta Suomesta sekä sivistyksestä. Ja tietenkin kunnista ja vaaleista. Katson lähelle ja katson kauemmas.
28.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSaarikko: Kaikki voitava tehtävä suomalaisen työn ja ihmisten toimeentulon puolesta