Annika Saarikko puoluekokouksessa

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko pitää ihmisten terveyden varmistamista, työpaikkojen luomista sekä eriarvoisuuden ja osattomuuden torjumista hallituksen tärkeimpinä asioina.

Saarikko sanoi ensimmäisessä tiedotustilaisuudessaan uutena puheenjohtajana, että Suomen talouden osalta ratkaistavana on isoja asioita. Kaikki voitava on hänen mukaansa tehtävä nyt suomalaisen työn ja ihmisten toimeentulon puolesta.

– Se edellyttää, että pidämme huolen työllistävien yritysten pärjäämisestä tässä vakavassa tilanteessa.

Saarikko esittää, että hallitus sopii noin 5 – 7 mittarista, joilla se seuraa Suomen talouden kehitystä ja hallituksen ratkaisujen vaikutuksia. Tilannetta on arvioitava jatkuvasti ja tehtävä tarpeen mukaan uusia ratkaisuja.

– Näitä mittareita voisivat olla esimerkiksi työttömyys- ja työllisyysaste sekä panostukset tutkimukseen ja kehitykseen. Suomi pärjää kestävästi vain osaamisella.

Saarikon mukaan talous on kuitenkin vain väline. Keskustan puheenjohtajan mukaan terveys- ja talouskriisi ei saa johtaa kasvavaan eriarvoisuuteen ja osattomuuteen. Siksi hallituksen on tehtävä oikeudenmukaisia ja oikein kohdentuvia ratkaisuja kaikkein heikoimmilla olevien suomalaisten tukemiseksi.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSaarikko: Kaikki voitava tehtävä suomalaisen työn ja ihmisten toimeentulon puolesta