Annika Saarikko puoluekokouksessa

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko pitää ihmisten terveyden varmistamista, työpaikkojen luomista sekä eriarvoisuuden ja osattomuuden torjumista hallituksen tärkeimpinä asioina.

Saarikko sanoi ensimmäisessä tiedotustilaisuudessaan uutena puheenjohtajana, että Suomen talouden osalta ratkaistavana on isoja asioita. Kaikki voitava on hänen mukaansa tehtävä nyt suomalaisen työn ja ihmisten toimeentulon puolesta.

– Se edellyttää, että pidämme huolen työllistävien yritysten pärjäämisestä tässä vakavassa tilanteessa.

Saarikko esittää, että hallitus sopii noin 5 – 7 mittarista, joilla se seuraa Suomen talouden kehitystä ja hallituksen ratkaisujen vaikutuksia. Tilannetta on arvioitava jatkuvasti ja tehtävä tarpeen mukaan uusia ratkaisuja.

– Näitä mittareita voisivat olla esimerkiksi työttömyys- ja työllisyysaste sekä panostukset tutkimukseen ja kehitykseen. Suomi pärjää kestävästi vain osaamisella.

Saarikon mukaan talous on kuitenkin vain väline. Keskustan puheenjohtajan mukaan terveys- ja talouskriisi ei saa johtaa kasvavaan eriarvoisuuteen ja osattomuuteen. Siksi hallituksen on tehtävä oikeudenmukaisia ja oikein kohdentuvia ratkaisuja kaikkein heikoimmilla olevien suomalaisten tukemiseksi.

Keskustan Katainen neuvottelemaan Suomelle tärkeästä merenkulun polttoaineiden EU-laista
Europarlamentaarikko Elsi Katainen on valittu ryhmänsä liikennevaliokunnan neuvottelijaksi merenkulun uusiutuvien ja vähähiilisten polttoaineiden käyttöä säätävään FuelEU Maritime -asetukseen, joka on osa EU:n energia- ja ilmastopakettia. Kataisen mukaan asetus on viennistä ja merikuljetuksista riippuvaiselle Suomelle ratkaisevan tärkeä: tavoitteenani neuvotteluissa on varmistaa selkeä lainsäädäntö, joka huomioi mm. talvimerenkulun Suomelle aiheuttamat poikkeusolosuhteet, Elsi Katainen linjaa.
27.10.2021 / Uutiset
Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Luvitusta sujuvoittamalla vihreät investoinnit liikkeelle, ei kehystä venyttämällä
Elinkeinoministeri Mika Lintilä haluaa, että Suomen investointiympäristöstä tehdään Euroopan paras. Luvituksen sujuvoittaminen on ilmainen tapa saada yksityisiä investointeja ja työpaikkoja aikaiseksi tukemaan vihreää siirtymää ja uusteollistamista.
23.10.2021 / Uutiset
Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään jo etukäteen tapahtuman keskustelussa tai suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä tulevat aluevaalit ja ajankohtaiset poliittiset aiheet. Vähän kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
21.10.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSaarikko: Kaikki voitava tehtävä suomalaisen työn ja ihmisten toimeentulon puolesta