Annika Saarikko puoluekokouksessa

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko pitää ihmisten terveyden varmistamista, työpaikkojen luomista sekä eriarvoisuuden ja osattomuuden torjumista hallituksen tärkeimpinä asioina.

Saarikko sanoi ensimmäisessä tiedotustilaisuudessaan uutena puheenjohtajana, että Suomen talouden osalta ratkaistavana on isoja asioita. Kaikki voitava on hänen mukaansa tehtävä nyt suomalaisen työn ja ihmisten toimeentulon puolesta.

– Se edellyttää, että pidämme huolen työllistävien yritysten pärjäämisestä tässä vakavassa tilanteessa.

Saarikko esittää, että hallitus sopii noin 5 – 7 mittarista, joilla se seuraa Suomen talouden kehitystä ja hallituksen ratkaisujen vaikutuksia. Tilannetta on arvioitava jatkuvasti ja tehtävä tarpeen mukaan uusia ratkaisuja.

– Näitä mittareita voisivat olla esimerkiksi työttömyys- ja työllisyysaste sekä panostukset tutkimukseen ja kehitykseen. Suomi pärjää kestävästi vain osaamisella.

Saarikon mukaan talous on kuitenkin vain väline. Keskustan puheenjohtajan mukaan terveys- ja talouskriisi ei saa johtaa kasvavaan eriarvoisuuteen ja osattomuuteen. Siksi hallituksen on tehtävä oikeudenmukaisia ja oikein kohdentuvia ratkaisuja kaikkein heikoimmilla olevien suomalaisten tukemiseksi.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSaarikko: Kaikki voitava tehtävä suomalaisen työn ja ihmisten toimeentulon puolesta