Keskusta Uutiset

– Vetoan pääministerin tavoin edelleen sen puolesta, että työmarkkinajärjestöiltä tulisi yhteinen esitys Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi. Aikaa on vielä, ja sopimisen tie on aina parempi, totesi Saarikko.

Puheessaan Saarikko muistutti, että Keskustan tavoite on panna Suomi kuntoon, ja nyt olisi suuri virhe jättää toimimatta. Työttömyyden nujertamiseksi on otettava käyttöön keinot, joilla aidosti ja nopeasti parannetaan suomalaisen työn kilpailukykyä maailmalla.

-Ymmärrän erittäin hyvin ihmisten huolen ja suuttumuksenkin, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole, että mitään ei tehtäisi. Mielenilmaus kertoo, että huoli maamme tulevaisuudesta on yhteinen, totesi Saarikko

Annika Saarikko peräänkuulutti työnantajilta investointeja ja työpaikkoja vastineeksi kilpailukykyä parantavista kipeistä päätöksistä. Suomessa tarvitaan nyt kohtuutta, malttia ja yhdessä sopimisen henkeä.

-Meillä suomalaisilla on kuitenkin oikeus odottaa, että nyt investoidaan Suomeen ja luodaan työpaikkoja. Kaikkein vähiten tarvitsemme hulppeita optioita ja muita kohtuuttomia etuja tässä tilanteessa.

-Vetoan maltin, ratkaisujen hakemisen ja yhteistyön puolesta. Emme tarvitse yhtään lisää vastakkainasettelua. Suomen ongelmat ovat meidän kaikkien yhteisiä, ja vain yhdessä voimme ne ratkaista, muistutti Saarikko.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko palkansaajien mielenilmauksessa 18.9.: Työmarkkinajärjestöt, aikaa on vielä.