Keskusta Uutiset

– Vetoan pääministerin tavoin edelleen sen puolesta, että työmarkkinajärjestöiltä tulisi yhteinen esitys Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi. Aikaa on vielä, ja sopimisen tie on aina parempi, totesi Saarikko.

Puheessaan Saarikko muistutti, että Keskustan tavoite on panna Suomi kuntoon, ja nyt olisi suuri virhe jättää toimimatta. Työttömyyden nujertamiseksi on otettava käyttöön keinot, joilla aidosti ja nopeasti parannetaan suomalaisen työn kilpailukykyä maailmalla.

-Ymmärrän erittäin hyvin ihmisten huolen ja suuttumuksenkin, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole, että mitään ei tehtäisi. Mielenilmaus kertoo, että huoli maamme tulevaisuudesta on yhteinen, totesi Saarikko

Annika Saarikko peräänkuulutti työnantajilta investointeja ja työpaikkoja vastineeksi kilpailukykyä parantavista kipeistä päätöksistä. Suomessa tarvitaan nyt kohtuutta, malttia ja yhdessä sopimisen henkeä.

-Meillä suomalaisilla on kuitenkin oikeus odottaa, että nyt investoidaan Suomeen ja luodaan työpaikkoja. Kaikkein vähiten tarvitsemme hulppeita optioita ja muita kohtuuttomia etuja tässä tilanteessa.

-Vetoan maltin, ratkaisujen hakemisen ja yhteistyön puolesta. Emme tarvitse yhtään lisää vastakkainasettelua. Suomen ongelmat ovat meidän kaikkien yhteisiä, ja vain yhdessä voimme ne ratkaista, muistutti Saarikko.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko palkansaajien mielenilmauksessa 18.9.: Työmarkkinajärjestöt, aikaa on vielä.