Keskusta Uutiset

– Vetoan pääministerin tavoin edelleen sen puolesta, että työmarkkinajärjestöiltä tulisi yhteinen esitys Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi. Aikaa on vielä, ja sopimisen tie on aina parempi, totesi Saarikko.

Puheessaan Saarikko muistutti, että Keskustan tavoite on panna Suomi kuntoon, ja nyt olisi suuri virhe jättää toimimatta. Työttömyyden nujertamiseksi on otettava käyttöön keinot, joilla aidosti ja nopeasti parannetaan suomalaisen työn kilpailukykyä maailmalla.

-Ymmärrän erittäin hyvin ihmisten huolen ja suuttumuksenkin, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole, että mitään ei tehtäisi. Mielenilmaus kertoo, että huoli maamme tulevaisuudesta on yhteinen, totesi Saarikko

Annika Saarikko peräänkuulutti työnantajilta investointeja ja työpaikkoja vastineeksi kilpailukykyä parantavista kipeistä päätöksistä. Suomessa tarvitaan nyt kohtuutta, malttia ja yhdessä sopimisen henkeä.

-Meillä suomalaisilla on kuitenkin oikeus odottaa, että nyt investoidaan Suomeen ja luodaan työpaikkoja. Kaikkein vähiten tarvitsemme hulppeita optioita ja muita kohtuuttomia etuja tässä tilanteessa.

-Vetoan maltin, ratkaisujen hakemisen ja yhteistyön puolesta. Emme tarvitse yhtään lisää vastakkainasettelua. Suomen ongelmat ovat meidän kaikkien yhteisiä, ja vain yhdessä voimme ne ratkaista, muistutti Saarikko.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko palkansaajien mielenilmauksessa 18.9.: Työmarkkinajärjestöt, aikaa on vielä.