Keskusta Uutiset

– Vetoan pääministerin tavoin edelleen sen puolesta, että työmarkkinajärjestöiltä tulisi yhteinen esitys Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi. Aikaa on vielä, ja sopimisen tie on aina parempi, totesi Saarikko.

Puheessaan Saarikko muistutti, että Keskustan tavoite on panna Suomi kuntoon, ja nyt olisi suuri virhe jättää toimimatta. Työttömyyden nujertamiseksi on otettava käyttöön keinot, joilla aidosti ja nopeasti parannetaan suomalaisen työn kilpailukykyä maailmalla.

-Ymmärrän erittäin hyvin ihmisten huolen ja suuttumuksenkin, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole, että mitään ei tehtäisi. Mielenilmaus kertoo, että huoli maamme tulevaisuudesta on yhteinen, totesi Saarikko

Annika Saarikko peräänkuulutti työnantajilta investointeja ja työpaikkoja vastineeksi kilpailukykyä parantavista kipeistä päätöksistä. Suomessa tarvitaan nyt kohtuutta, malttia ja yhdessä sopimisen henkeä.

-Meillä suomalaisilla on kuitenkin oikeus odottaa, että nyt investoidaan Suomeen ja luodaan työpaikkoja. Kaikkein vähiten tarvitsemme hulppeita optioita ja muita kohtuuttomia etuja tässä tilanteessa.

-Vetoan maltin, ratkaisujen hakemisen ja yhteistyön puolesta. Emme tarvitse yhtään lisää vastakkainasettelua. Suomen ongelmat ovat meidän kaikkien yhteisiä, ja vain yhdessä voimme ne ratkaista, muistutti Saarikko.

Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina (17.9.) uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.
17.9.2021 / Uutiset
Keskustan Riikka Pakarinen: Perheasuntojen rakentamista ei saa kaupungeissa unohtaa
Suomalaista asuntotuotantoa kaupungeissa pitää Keskustan varapuheenjohtaja, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjän Riikka Pakarisen mukaan monipuolistaa. Varsinkin perheasunnot ovat jääneet rakentamisessa alakynteen, kun uusien asuntojen keskikoko on viimeisen kymmenen vuoden aikana huomattavasti pienentynyt.
17.9.2021 / Uutiset
K-studion vieraana eduskunnan talousvaliokunnan varapuheenjohtaja Hanna Kosonen ja Pellervon taloustutkimuksen toimitusjohtaja Markus Lahtinen. Keskustelussa Suomen talous. Miksi talous on elpynyt niin nopeasti? Millä keinoin pysymme kiinni kasvussa? Kuinka suuri merkitys ympäristöteknologialla eli ilmastotoimilla voi olla Suomen taloudelle työllisyyden näkökulmasta? Muun muassa näihin kysymyksiin studiossa haetaan vastauksia.
16.9.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko palkansaajien mielenilmauksessa 18.9.: Työmarkkinajärjestöt, aikaa on vielä.