Keskusta Uutiset

– Vetoan pääministerin tavoin edelleen sen puolesta, että työmarkkinajärjestöiltä tulisi yhteinen esitys Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi. Aikaa on vielä, ja sopimisen tie on aina parempi, totesi Saarikko.

Puheessaan Saarikko muistutti, että Keskustan tavoite on panna Suomi kuntoon, ja nyt olisi suuri virhe jättää toimimatta. Työttömyyden nujertamiseksi on otettava käyttöön keinot, joilla aidosti ja nopeasti parannetaan suomalaisen työn kilpailukykyä maailmalla.

-Ymmärrän erittäin hyvin ihmisten huolen ja suuttumuksenkin, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole, että mitään ei tehtäisi. Mielenilmaus kertoo, että huoli maamme tulevaisuudesta on yhteinen, totesi Saarikko

Annika Saarikko peräänkuulutti työnantajilta investointeja ja työpaikkoja vastineeksi kilpailukykyä parantavista kipeistä päätöksistä. Suomessa tarvitaan nyt kohtuutta, malttia ja yhdessä sopimisen henkeä.

-Meillä suomalaisilla on kuitenkin oikeus odottaa, että nyt investoidaan Suomeen ja luodaan työpaikkoja. Kaikkein vähiten tarvitsemme hulppeita optioita ja muita kohtuuttomia etuja tässä tilanteessa.

-Vetoan maltin, ratkaisujen hakemisen ja yhteistyön puolesta. Emme tarvitse yhtään lisää vastakkainasettelua. Suomen ongelmat ovat meidän kaikkien yhteisiä, ja vain yhdessä voimme ne ratkaista, muistutti Saarikko.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikko palkansaajien mielenilmauksessa 18.9.: Työmarkkinajärjestöt, aikaa on vielä.