Pääministeri Juha Sipilä talouden tilasta ja pakolaistilanteesta

Keskusta Uutiset

– Etsikää hankaliksi koettujen keinojen, kuten sunnuntailisän, tilalle helpompia keinoja työehtosopimusten sisältä. Koko hallituksen esittämä paketti voitaisiin korvata jatkamalla päivittäistä työaikaa parilla kymmenellä minuutilla tai luopumalla lomarahoista.

Sipilä muistutti, että hallituksen jo tekemät kipeät säästöpäätökset kohdistuvat työelämän ulkopuolella oleviin ihmisiin, opiskelijoihin, eläkeläisiin ja työttömiin. Myös työtä tekevien on kannettava oma panoksensa työttömien hyväksi.

– Haluan korostaa, että paketin yksityiskohdat eivät ole arvovaltakysymys hallitukselle, mutta tavoitteesta emme voi tinkiä. Suomalainen työ ja työllistäminen on tehtävä nopeassa tahdissa taas kannattavaksi, Sipilä totesi.

Pääministeri Sipilä muistutti myös hallituksen velvollisuudesta edistää työllisyyttä ja turvata peruspalvelut. Jos asioita vain siirretään eteenpäin, muutaman vuoden päästä edessä on vieläkin kipeämmät päätökset.

– Haluan kantaa vastuuni ja tehdä suunnan kääntämiseksi tarvittavat päätökset. Tasavallan presidentin sanoin: tekemättä ei voi jättää. Emme voi siirtää laskua tämän päivän hyvinvoinnista tuleville sukupolville, linjasi Sipilä.

Puheensa lopuksi Sipilä kehotti kaivamaan esiin sisun sekä yhdessä tekemisen ja välittämisen hengen: jos jokin on varmaa, niin se, että tästäkin selvitään.

Lue puhe kokonaisuudessaan täältä>>

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetPääministeri Juha Sipilä talouden tilasta ja pakolaistilanteesta