Keskusta Uutiset

SAK:n jäsenliitot, Auto- ja kuljetusalan työntekijäliitto ja Paperiliitto ilmoittivat tänään työnseisauksista viikon kuluttua perjantaina järjestettävän palkansaajajärjestöjen mielenosoituksen yhteydessä.

– Ymmärrän hyvin, että ammattiliittojen tehtävä on pitää jäsentensä puolta. Pidän myös hyvänä, että yhteiskunnassamme käydään kunnon keskustelua. Suomalaiseen perinteeseen kuuluu myös oikeus järjestää harkittuja mielenosoituslakkoja, toteaa puoluesihteeri Laaninen.

Toivon, että ensi viikon tapahtumat syventävät yhteistä ymmärrystä Suomen ongelmista. Taloutemme supistuu neljättä vuotta peräjälkeen. Työttömiä on lähes puoli miljoonaa. Velkaantuminen jatkuu. Hallituksen kuluneella viikolla tekemien päätösten tavoite on näiden ongelmien ratkaiseminen ja Suomen laittaminen kuntoon.

Tekemättä ei voi kerta kaikkiaan enää jättää.

Olemme nyt kuulleet, mille asioille ammattiyhdistysliike ja poliittinen oppositio sanovat ei.

Toivottavasti kuulemme myös, mille asioille sanotaan kyllä. Sanotaanko kyllä Suomen uudistamiselle? Sanotaanko kyllä paremmalle työllisyydelle, nykyisten työpaikkojen turvaamiselle ja uusien luomiselle? Sanotaanko kyllä velaksi elämisen lopettamiselle? Jos, niin Suomella on kaikki mahdollisuudet uuteen nousuun.

Pääministeri Juha Sipilä on todennut, että jos työmarkkinajärjestöt kykenevät esittämään hallituksen sopimia toimia vastaavan, uskottavan ja mitattavissa olevan ehdotuksen kilpailukyvyn parantamisesta, hän on sanonut ottavansa sen vastaan. Kaikissa tapauksissa hallituksen on kannettava vastuunsa Suomen tulevaisuudesta.

Suomen ongelmat ovat yhteisiä. Siksikin meidän kannattaisi keskittää voimavaramme ratkaisujen hakemiseen.

– Henkilöihin menevät solvaukset eivät edistä ratkaisujen löytämistä, ja sellaisiin turvautuminen kertoo vain esittäjänsä asiallisten perusteluiden ohuudesta. Keskusta pysyy tässäkin keskustelussa asialinjalla ja toivon, että muutkin pysyvät, muistuttaa Laaninen.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetPuoluesihteeri Timo Laaninen: Ongelmat ovat yhteisiä – mille asioille sanotaan kyllä?