Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Matti Vanhanen: Isojen päätösten viikko

Keskusta Uutiset

Kilpailukykymme parantaminen vaatii konkreettisia päätöksiä, joiden läpiviemisen on oltava määrätietoista ja luotava uskoa siihen, että Suomeen kannattaa myös tulevaisuudessa investoida ja perustaa työpaikkoja.

Toimilla voidaan välttää kaikkein kipeimmät menosäästöt.

Päätösten hyväksyttävyyden kannalta oli tärkeää, että myös solidaarisuusveroja laajennettiin ja eläkeläisten asumistukileikkausta lievennettiin. Päätökset kohdistuvat näin tasaisemmin kaikkiin suomalaisiin.

Suomalaiset äänestivät eduskuntavaaleissa muutoksen puolesta. Keskustajohtoinen hallitus käyttää nyt tätä valtakirjaa, tekee päätöksiä ja kantaa vastuuta Suomesta.

Tekemillään päätöksillä hallitus on osoittanut olevansa toimintakykyinen. Keskustan eduskuntaryhmä antaa ratkaisuille tukensa. Suomi on laitettava kuntoon.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Matti Vanhanen: Isojen päätösten viikko