Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Matti Vanhanen: Isojen päätösten viikko

Keskusta Uutiset

Kilpailukykymme parantaminen vaatii konkreettisia päätöksiä, joiden läpiviemisen on oltava määrätietoista ja luotava uskoa siihen, että Suomeen kannattaa myös tulevaisuudessa investoida ja perustaa työpaikkoja.

Toimilla voidaan välttää kaikkein kipeimmät menosäästöt.

Päätösten hyväksyttävyyden kannalta oli tärkeää, että myös solidaarisuusveroja laajennettiin ja eläkeläisten asumistukileikkausta lievennettiin. Päätökset kohdistuvat näin tasaisemmin kaikkiin suomalaisiin.

Suomalaiset äänestivät eduskuntavaaleissa muutoksen puolesta. Keskustajohtoinen hallitus käyttää nyt tätä valtakirjaa, tekee päätöksiä ja kantaa vastuuta Suomesta.

Tekemillään päätöksillä hallitus on osoittanut olevansa toimintakykyinen. Keskustan eduskuntaryhmä antaa ratkaisuille tukensa. Suomi on laitettava kuntoon.

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Matti Vanhanen: Isojen päätösten viikko