Keskusta Uutiset

Nyt kysytään, onko Suomella malttia uudistua?

Hallituksen sopimien toimien tavoitteena on parempi työllisyys, nykyisten työpaikkojen turvaaminen ja uusien luominen. Osa oppositiosta ja ammattiliitoista näyttää eilisten lausuntojen perusteella silti valinneen ei-linjan.

Kukaan vastuullinen päättäjä ei pääse pakoon tosiasioita. Toisaalta työ, työelämä ja työmarkkinat ovat peruuttamattomassa muutoksessa. Näissä oloissa Suomi selviytyy vain uudistumalla. Työpaikkojen ja mahdollisimman monen työttömän työllistymisen luulisi olevan myös eri mieltä olevien intressissä.

Suomen ongelmat ovat yhteisiä, ja niiden ratkaisemisessa tarvitaan yhteistyötä. Keskusta ja hallitus ovat siihen osaltaan edelleen valmiita, kuten pääministeri on todennut.

Olemme Keskustassa myös valmiita keskustelemaan kaikista järkevistä ehdotuksista Suomen suunnan muuttamiseksi riippumatta siitä, kuka niitä esittää. Odotamme esimerkiksi SDP:n vaihtoehtoa eilen esitellylle kokonaisuudelle. Pelkkä ei-linja ei riitä vaihtoehdoksi.

Vastakkainasetteluun Suomella on kaikkein vähiten varaa, vaikka se saattaisi olla puoluepoliittisesti edullista.

Työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan keskustalaisia jäseniä ovat kansanedustajat Pertti Hakanen, Hannakaisa Heikkinen, Niilo Keränen, Martti Talja ja Eerikki Viljanen. Varajäseniä ovat kansanedustajat Petri Honkonen ja Annika Saarikko.

Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen: EU:n puolustuspolitiikka ei enää voi olla pelkkiä juhlapuheita
Pelkkä ulko- ja turvallisuuspoliittinen puhe ei EU:lta enää riitä. Nyt tarvitaan konkreettisia toimia. EU:lla on tässä näytönpaikka, keskustan varapuheenjohtaja ja EU:n puolustuspolitiikasta väitöskirjaa tekevä Riikka Pakarinen toteaa.
18.9.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEduskunnan työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan keskustalaiset jäsenet: Onko Suomella malttia uudistua?