Keskusta Uutiset

Nyt kysytään, onko Suomella malttia uudistua?

Hallituksen sopimien toimien tavoitteena on parempi työllisyys, nykyisten työpaikkojen turvaaminen ja uusien luominen. Osa oppositiosta ja ammattiliitoista näyttää eilisten lausuntojen perusteella silti valinneen ei-linjan.

Kukaan vastuullinen päättäjä ei pääse pakoon tosiasioita. Toisaalta työ, työelämä ja työmarkkinat ovat peruuttamattomassa muutoksessa. Näissä oloissa Suomi selviytyy vain uudistumalla. Työpaikkojen ja mahdollisimman monen työttömän työllistymisen luulisi olevan myös eri mieltä olevien intressissä.

Suomen ongelmat ovat yhteisiä, ja niiden ratkaisemisessa tarvitaan yhteistyötä. Keskusta ja hallitus ovat siihen osaltaan edelleen valmiita, kuten pääministeri on todennut.

Olemme Keskustassa myös valmiita keskustelemaan kaikista järkevistä ehdotuksista Suomen suunnan muuttamiseksi riippumatta siitä, kuka niitä esittää. Odotamme esimerkiksi SDP:n vaihtoehtoa eilen esitellylle kokonaisuudelle. Pelkkä ei-linja ei riitä vaihtoehdoksi.

Vastakkainasetteluun Suomella on kaikkein vähiten varaa, vaikka se saattaisi olla puoluepoliittisesti edullista.

Työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan keskustalaisia jäseniä ovat kansanedustajat Pertti Hakanen, Hannakaisa Heikkinen, Niilo Keränen, Martti Talja ja Eerikki Viljanen. Varajäseniä ovat kansanedustajat Petri Honkonen ja Annika Saarikko.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetEduskunnan työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan keskustalaiset jäsenet: Onko Suomella malttia uudistua?