Keskusta Uutiset

Nyt kysytään, onko Suomella malttia uudistua?

Hallituksen sopimien toimien tavoitteena on parempi työllisyys, nykyisten työpaikkojen turvaaminen ja uusien luominen. Osa oppositiosta ja ammattiliitoista näyttää eilisten lausuntojen perusteella silti valinneen ei-linjan.

Kukaan vastuullinen päättäjä ei pääse pakoon tosiasioita. Toisaalta työ, työelämä ja työmarkkinat ovat peruuttamattomassa muutoksessa. Näissä oloissa Suomi selviytyy vain uudistumalla. Työpaikkojen ja mahdollisimman monen työttömän työllistymisen luulisi olevan myös eri mieltä olevien intressissä.

Suomen ongelmat ovat yhteisiä, ja niiden ratkaisemisessa tarvitaan yhteistyötä. Keskusta ja hallitus ovat siihen osaltaan edelleen valmiita, kuten pääministeri on todennut.

Olemme Keskustassa myös valmiita keskustelemaan kaikista järkevistä ehdotuksista Suomen suunnan muuttamiseksi riippumatta siitä, kuka niitä esittää. Odotamme esimerkiksi SDP:n vaihtoehtoa eilen esitellylle kokonaisuudelle. Pelkkä ei-linja ei riitä vaihtoehdoksi.

Vastakkainasetteluun Suomella on kaikkein vähiten varaa, vaikka se saattaisi olla puoluepoliittisesti edullista.

Työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan keskustalaisia jäseniä ovat kansanedustajat Pertti Hakanen, Hannakaisa Heikkinen, Niilo Keränen, Martti Talja ja Eerikki Viljanen. Varajäseniä ovat kansanedustajat Petri Honkonen ja Annika Saarikko.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetEduskunnan työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan keskustalaiset jäsenet: Onko Suomella malttia uudistua?