Keskusta Uutiset

-Hallitus kantaa esitellyillä toimilla vastuutaan Suomesta ja suomalaisista. Ratkaisut eivät ole helppoja, mutta tekemättä jättäminen ei enää ole vaihtoehto. On ymmärrettävää, että nyt esitetyt toimet kirpaisevat ja harmittavat monia. Siksi on tärkeää, että hallitus käy jatkossakin keskusteluja kansalaisten ja työmarkkinajärjestöjen kanssa näistä kipeistä aiheista, toteaa Saarikko,

Saarikko on hyvillään siitä, että kilpailukykypaketti on toteutettu ilman etukäteen mediassa väläyteltyä ajatusta arvonlisäveron korottamisesta. Se olisi koskettanut vaikeimmin juuri pienituloisia ja heikoimmassa asemassa olevia. Työelämäkokonaisuudessa on pyritty hyvään tasapainoon työelämän kiristysten ja joustojen suhteen.

Saarikko muistuttaa, että Keskusta esitti jo ennen eduskuntavaaleja puheenjohtaja Sipilän toimesta oman vaihtoehtonsa perhevapaiden kustannusten tasaisemmaksi jakamiseksi.

-Nyt hallitus päätti nuorten naisten työllistymisen edistämisestä tasaamalla perhevapaista työnantajille aiheutuvia kustannuksia 2500 euron kertakorvauksella. Olen tästä hyvin tyytyväinen, Saarikko sanoo.

Saarikko pitää tervetulleena uudistuksena työelämään myös sitä, että työnantajan on tulevaisuudessa tarjottava yli 20 hengen yrityksessä työterveyshuollon palvelut kuuden kuukauden ajan irtisanomisajan jälkeen.

-Työsuhteen päättyminen on aina on aina erityinen taitekohta ihmisen elämässä. Silloin on tarvetta sekä fyysiselle että henkiselle työterveydelle. Hyvä, että työterveyttä on nyt mahdollisuus hyödyntää tovi myös työsuhteen jälkeen, Saarikko toteaa.

Keskustan Honkonen: Parkkipaikkavero suoraan silppuriin
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkosen mukaan Keskusta huolehtii siitä, että pysäköinnistä ei tule verotettavaa etua. Perjantaina (17.9.) uutisoitiin virkamiesselvityksestä, jossa väläyteltiin ideaa työpaikkapysäköinnin verottamisesta.
17.9.2021 / Uutiset
Keskustan Riikka Pakarinen: Perheasuntojen rakentamista ei saa kaupungeissa unohtaa
Suomalaista asuntotuotantoa kaupungeissa pitää Keskustan varapuheenjohtaja, Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjän Riikka Pakarisen mukaan monipuolistaa. Varsinkin perheasunnot ovat jääneet rakentamisessa alakynteen, kun uusien asuntojen keskikoko on viimeisen kymmenen vuoden aikana huomattavasti pienentynyt.
17.9.2021 / Uutiset
K-studion vieraana eduskunnan talousvaliokunnan varapuheenjohtaja Hanna Kosonen ja Pellervon taloustutkimuksen toimitusjohtaja Markus Lahtinen. Keskustelussa Suomen talous. Miksi talous on elpynyt niin nopeasti? Millä keinoin pysymme kiinni kasvussa? Kuinka suuri merkitys ympäristöteknologialla eli ilmastotoimilla voi olla Suomen taloudelle työllisyyden näkökulmasta? Muun muassa näihin kysymyksiin studiossa haetaan vastauksia.
16.9.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetVarapuheenjohtaja Annika Saarikko: Perhevapaiden ja työterveyshuollon uudistukset tervetulleita