Keskusta Uutiset

-Hallitus kantaa esitellyillä toimilla vastuutaan Suomesta ja suomalaisista. Ratkaisut eivät ole helppoja, mutta tekemättä jättäminen ei enää ole vaihtoehto. On ymmärrettävää, että nyt esitetyt toimet kirpaisevat ja harmittavat monia. Siksi on tärkeää, että hallitus käy jatkossakin keskusteluja kansalaisten ja työmarkkinajärjestöjen kanssa näistä kipeistä aiheista, toteaa Saarikko,

Saarikko on hyvillään siitä, että kilpailukykypaketti on toteutettu ilman etukäteen mediassa väläyteltyä ajatusta arvonlisäveron korottamisesta. Se olisi koskettanut vaikeimmin juuri pienituloisia ja heikoimmassa asemassa olevia. Työelämäkokonaisuudessa on pyritty hyvään tasapainoon työelämän kiristysten ja joustojen suhteen.

Saarikko muistuttaa, että Keskusta esitti jo ennen eduskuntavaaleja puheenjohtaja Sipilän toimesta oman vaihtoehtonsa perhevapaiden kustannusten tasaisemmaksi jakamiseksi.

-Nyt hallitus päätti nuorten naisten työllistymisen edistämisestä tasaamalla perhevapaista työnantajille aiheutuvia kustannuksia 2500 euron kertakorvauksella. Olen tästä hyvin tyytyväinen, Saarikko sanoo.

Saarikko pitää tervetulleena uudistuksena työelämään myös sitä, että työnantajan on tulevaisuudessa tarjottava yli 20 hengen yrityksessä työterveyshuollon palvelut kuuden kuukauden ajan irtisanomisajan jälkeen.

-Työsuhteen päättyminen on aina on aina erityinen taitekohta ihmisen elämässä. Silloin on tarvetta sekä fyysiselle että henkiselle työterveydelle. Hyvä, että työterveyttä on nyt mahdollisuus hyödyntää tovi myös työsuhteen jälkeen, Saarikko toteaa.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetVarapuheenjohtaja Annika Saarikko: Perhevapaiden ja työterveyshuollon uudistukset tervetulleita