Siirry sisältöön

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko alkaa tehdä omaa keskusteluohjelmaa. Annikan kanssa –nimistä ohjelmaa lähetetään suorana lähetyksenä Saarikon Facebook-sivulla.

Saarikon mukaan keskustelutuokioiden tarkoituksena on tuoda uusia ajatuksia päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä sekä kuulijoille mutta myös hänelle itselleen.

-Idea ohjelmaan kumpusi elokuisesta keskustelutuokiosta entisen pääministeri Esko Ahon kanssa. Sain siitä paljon hyvää palautetta ja mietin, miksei tätä voisi jatkaa. Ylipäänsä pidän tärkeänä, että käyn päättäjänä keskusteluja laajasti – ja myös oman kuplani ulkopuolelta tulevien ihmisten kanssa, Saarikko sanoo.

Ohjelman ensimmäinen jakso lähetetään torstaina 3.12. kello 18. Vieraana on tuolloin kirjailija Kari Hotakainen.

-On luontevaa, että ensimmäisenä vieraanani on juuri kirjailija, koska kirjat ovat olleet minulle tärkeä osa elämääni jo pikkutytöstä. Luin syksyllä Hotakaisen kirjan Tarina, jossa aiheina ovat nimen mukaisesti tarinat, mutta myös maaseutu ja kaupunki. Odotan innolla tätä yhteistä hetkeämme, Saarikko päättää.

Annikan kanssa -ohjelmaa voit siis seurata Saarikon omilta facebook-sivuilta osoitteessa: https://www.facebook.com/SaarikkoAnnika

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetAnnika Saarikolle oma virtuaalinen keskusteluohjelma – avausvieraana kirjailija Kari Hotakainen