Antti Kurvinen Oulussa

-Hallitus osoitti, että Suomea johdetaan, asiat ovat hallinnassa ja että ihmisten huolet omasta ja läheisten terveydestä ja toimeentulosta on kuultu, toteaa Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen.

Kurvinen näkee, että budjettiriihen lopputulokset osoittavat hallituksen olevan toimintakykyinen ja pystyvän myös vaikeisiin päätöksiin. Linjauksissa näkyvät erityisesti pääministeri- ja valtiovarainministeripuolueiden kädenjäljet. Hallituksen voimakentäksi on muodostunut punamultapuolueiden Keskustan ja SDP:n yhteistyö.

-Budjettiriihi oli myös uuden puheenjohtajamme Annika Saarikon tulikaste. Riihessä mitattiin lisäksi Saarikon ja puheenjohtaja-pääministeri Sanna Marinin yhteistyön toimivuus. Onnistuneissa neuvotteluissa ja erittäin hyvässä lopputuloksessa näkyy punamulta-akselin toimivuus, Kurvinen kiittelee.

Kurvisen mielestä ihmisten arjen ja Suomen tulevaisuuden kannalta budjettiriihen olennaisin lopputulema ovat työpaikkoja turvaavat ja luovat päätökset.

-Ratkaisut vienti- ja teollisuustyöpaikkojen turvaamisesta saati 30 000 työpaikasta lisää ovat vastoin joidenkin ennakko-odotuksia. Niihin kuitenkin pystyttiin. Se etenkin kertoo päätöksenteko- ja toimintakyvystä.

Kurvinen tähdentää, että yhtä tärkeää kun on saada Suomi taloudellisesti jaloilleen, on pitää kaikki mukana.

-Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että nyt ei ole ihmisten perusturvasta ja -palveluista leikkaamisen aika. On päinvastoin estettävä terveys- ja talouskriisin muuttuminen sosiaaliseksi ja sivistykselliseksi kriisiksi. Siksi kunnille tulee lisää rahaa, jotta tasa-arvoiset peruspalvelut pystytään turvaamaan koko maassa ja esimerkiksi lyhentämään viime kuukausina pidentyneitä hoitojonoja.

Suomen velkaantumisen lopettaminen kestävällä tavalla edellyttää Kurvisen mukaan sitä, että työpaikkoja turvaavia ja luovia päätöksiä tehdään tulevina viikkoina ja kuukausina päättäväisesti lisää.

-Hallituksen puolivälin krouvi ensi keväänä on seuraava isompi etappi. Kun yt-ilmoituksia kuitenkin tulee koko ajan lisää ja talouden näkymät ovat poikkeuksellisen epävarmat, hallituksella pitää olla jatkuva valmius uusiin päätöksiin ihmisten työpaikkojen turvaamiseksi ja yritysten pärjäämisen tukemiseksi.

Keskustan eduskuntaryhmän johto: Tautitilanne pidettävä hallinnassa yhteistyöllä - oppositiolle kiitos
Keskustan eduskuntaryhmän johto Antti Kurvinen, Eeva Kalli ja Hanna-Leena Mattila toteaa, että koronaepidemian suhteen ollaan taitekohdassa - eteenpäin tilanteen kokonaishallinnassa mennään yhteistyöllä hallituksen ja opposition kanssa.
26.2.2021 / Uutiset
Matin seurassa Huhtamäen ja Sanoman hallituksen puheenjohtaja Pekka Ala-Pietilä, joka on johtanut myös työ- ja elinkeinoministeriön Kestävän kasvun työryhmää.
25.2.2021 / K-Studio
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Kyse on nyt Suomen selviytymisestä - ymmärretäänkö asioiden vakavuus?
Työllisyys ylös, velka hallintaan ja alas, kaikki (jokainen suomalainen ja koko maa) mukana pitäen. Siinä se on: perus- ja pääasioiden programmi Suomelle, sanoo Petri Honkonen.
20.2.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen budjettiriihestä: Suomen asiat pidetään hallinnassa – Saarikko ja Marin läpäisivät tulikasteensa