Antti Kurvinen Oulussa

-Hallitus osoitti, että Suomea johdetaan, asiat ovat hallinnassa ja että ihmisten huolet omasta ja läheisten terveydestä ja toimeentulosta on kuultu, toteaa Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen.

Kurvinen näkee, että budjettiriihen lopputulokset osoittavat hallituksen olevan toimintakykyinen ja pystyvän myös vaikeisiin päätöksiin. Linjauksissa näkyvät erityisesti pääministeri- ja valtiovarainministeripuolueiden kädenjäljet. Hallituksen voimakentäksi on muodostunut punamultapuolueiden Keskustan ja SDP:n yhteistyö.

-Budjettiriihi oli myös uuden puheenjohtajamme Annika Saarikon tulikaste. Riihessä mitattiin lisäksi Saarikon ja puheenjohtaja-pääministeri Sanna Marinin yhteistyön toimivuus. Onnistuneissa neuvotteluissa ja erittäin hyvässä lopputuloksessa näkyy punamulta-akselin toimivuus, Kurvinen kiittelee.

Kurvisen mielestä ihmisten arjen ja Suomen tulevaisuuden kannalta budjettiriihen olennaisin lopputulema ovat työpaikkoja turvaavat ja luovat päätökset.

-Ratkaisut vienti- ja teollisuustyöpaikkojen turvaamisesta saati 30 000 työpaikasta lisää ovat vastoin joidenkin ennakko-odotuksia. Niihin kuitenkin pystyttiin. Se etenkin kertoo päätöksenteko- ja toimintakyvystä.

Kurvinen tähdentää, että yhtä tärkeää kun on saada Suomi taloudellisesti jaloilleen, on pitää kaikki mukana.

-Hallituspuolueilla on yhteinen näkemys siitä, että nyt ei ole ihmisten perusturvasta ja -palveluista leikkaamisen aika. On päinvastoin estettävä terveys- ja talouskriisin muuttuminen sosiaaliseksi ja sivistykselliseksi kriisiksi. Siksi kunnille tulee lisää rahaa, jotta tasa-arvoiset peruspalvelut pystytään turvaamaan koko maassa ja esimerkiksi lyhentämään viime kuukausina pidentyneitä hoitojonoja.

Suomen velkaantumisen lopettaminen kestävällä tavalla edellyttää Kurvisen mukaan sitä, että työpaikkoja turvaavia ja luovia päätöksiä tehdään tulevina viikkoina ja kuukausina päättäväisesti lisää.

-Hallituksen puolivälin krouvi ensi keväänä on seuraava isompi etappi. Kun yt-ilmoituksia kuitenkin tulee koko ajan lisää ja talouden näkymät ovat poikkeuksellisen epävarmat, hallituksella pitää olla jatkuva valmius uusiin päätöksiin ihmisten työpaikkojen turvaamiseksi ja yritysten pärjäämisen tukemiseksi.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetAntti Kurvinen budjettiriihestä: Suomen asiat pidetään hallinnassa – Saarikko ja Marin läpäisivät tulikasteensa