Petri Honkonen

-Valtion enemmistöomisteisen Finnairin on kannettava vastuunsa maakuntien elinvoimasta. Tämän kaltaisten ratkaisujen suurimmat kärsijät ovat vientiteollisuus ja matkailu. Keskustassa odotamme, että kotimaan yhteydet palautetaan mahdollisimman pian, linjaa Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Kesäsesonki on alkamassa matkailusektorilla ja koronan pelkokerroin pitää ihmiset matkailemassa kotimaassa, tätä kehitystä tulisi nyt mahdollistaa. On kuitenkin todettava, että korona on ollut Finnairin liiketoiminnalle vakava isku. Honkonen ehdottaakin, että valtio ja Finnair kävisivät vielä keskustelun lentojen priorisoinneista.

-Kotimaan reitit ovat elintärkeitä mm. maakuntien vientiteollisuudelle, sekä matkailulle. Koronatoimet eivät saa johtaa kotimaan reittien pysyvään lakkauttamiseen, Honkonen vaatii.

Honkosen kannanotto liittyy Ylen eiliseen uutiseen Finnairin uusista lentoaikatauluista. Ylen tietojen mukaan esimerkiksi Jyväskylän, Kajaanin, Joensuun, Kokkola-Pietarsaaren tai Kemi-Tornion lentokentillä maaliskuussa alkanut lentotauko jatkuisi vielä vuoden ajan ja mahdollisesti pysyvästi.

Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
Eeva Kalli: Valtion on vastattava ihmisten tarpeisiin ja edistettävä asumiseen liittyvää valinnanvapautta
"Jokaisen ministeriön tulee tehdä omalla hallinnonalallaan yhteistyössä viranhaltijoiden ja työntekijöiden kanssa selvitys työtehtävistä, jotka voidaan monipaikkaistaa, sanoo Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.
20.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHonkonen: Keskusta ei hyväksy kotimaan lentoreittien lopettamista koronan varjolla