Petri Honkonen

-Valtion enemmistöomisteisen Finnairin on kannettava vastuunsa maakuntien elinvoimasta. Tämän kaltaisten ratkaisujen suurimmat kärsijät ovat vientiteollisuus ja matkailu. Keskustassa odotamme, että kotimaan yhteydet palautetaan mahdollisimman pian, linjaa Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Kesäsesonki on alkamassa matkailusektorilla ja koronan pelkokerroin pitää ihmiset matkailemassa kotimaassa, tätä kehitystä tulisi nyt mahdollistaa. On kuitenkin todettava, että korona on ollut Finnairin liiketoiminnalle vakava isku. Honkonen ehdottaakin, että valtio ja Finnair kävisivät vielä keskustelun lentojen priorisoinneista.

-Kotimaan reitit ovat elintärkeitä mm. maakuntien vientiteollisuudelle, sekä matkailulle. Koronatoimet eivät saa johtaa kotimaan reittien pysyvään lakkauttamiseen, Honkonen vaatii.

Honkosen kannanotto liittyy Ylen eiliseen uutiseen Finnairin uusista lentoaikatauluista. Ylen tietojen mukaan esimerkiksi Jyväskylän, Kajaanin, Joensuun, Kokkola-Pietarsaaren tai Kemi-Tornion lentokentillä maaliskuussa alkanut lentotauko jatkuisi vielä vuoden ajan ja mahdollisesti pysyvästi.

Yleisö kysyy, Annika vastaa. FB-livenä toteuttavaan lähetykseen yleisö voi laittaa kysymyksiään suoran lähetyksen kommenttikentässä. Käsittelyssä ajankohtaiset poliittiset aiheet kuin eduskunnan kyselytunnilla olisit.
26.11.2020 / K-Studio
Kurvinen ja Kärnä: Vapaaehtoinen alueellistaminen koko valtiohallintoon!
Puolustushallinnon päätös lisätä työntekijöiden etätyömahdollisuuksia on päänavaus valtion toimintojen uudenlaiselle alueellistamiselle, toteavat Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ja puolueen kunta- ja aluetyöryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Kärnä.
25.11.2020 / Uutiset
Anna-Mari Vimpari Keskustan ministeriryhmän valtiosihteeriksi
Keskustan ministeriryhmä on kutsunut ministeriryhmän valtiosihteeriksi VTM Anna-Mari Vimparin. Vimpari aloittaa tehtävässään tammikuun alussa. Hän toimii tällä hetkellä Keskustan eduskuntaryhmän pääsihteerinä.
24.11.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHonkonen: Keskusta ei hyväksy kotimaan lentoreittien lopettamista koronan varjolla