Petri Honkonen

-Valtion enemmistöomisteisen Finnairin on kannettava vastuunsa maakuntien elinvoimasta. Tämän kaltaisten ratkaisujen suurimmat kärsijät ovat vientiteollisuus ja matkailu. Keskustassa odotamme, että kotimaan yhteydet palautetaan mahdollisimman pian, linjaa Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Kesäsesonki on alkamassa matkailusektorilla ja koronan pelkokerroin pitää ihmiset matkailemassa kotimaassa, tätä kehitystä tulisi nyt mahdollistaa. On kuitenkin todettava, että korona on ollut Finnairin liiketoiminnalle vakava isku. Honkonen ehdottaakin, että valtio ja Finnair kävisivät vielä keskustelun lentojen priorisoinneista.

-Kotimaan reitit ovat elintärkeitä mm. maakuntien vientiteollisuudelle, sekä matkailulle. Koronatoimet eivät saa johtaa kotimaan reittien pysyvään lakkauttamiseen, Honkonen vaatii.

Honkosen kannanotto liittyy Ylen eiliseen uutiseen Finnairin uusista lentoaikatauluista. Ylen tietojen mukaan esimerkiksi Jyväskylän, Kajaanin, Joensuun, Kokkola-Pietarsaaren tai Kemi-Tornion lentokentillä maaliskuussa alkanut lentotauko jatkuisi vielä vuoden ajan ja mahdollisesti pysyvästi.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetHonkonen: Keskusta ei hyväksy kotimaan lentoreittien lopettamista koronan varjolla