Petri Honkonen sininen puku eduskunnassa

-Valtion enemmistöomisteisen Finnairin on kannettava vastuunsa maakuntien elinvoimasta. Tämän kaltaisten ratkaisujen suurimmat kärsijät ovat vientiteollisuus ja matkailu. Keskustassa odotamme, että kotimaan yhteydet palautetaan mahdollisimman pian, linjaa Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen.

Kesäsesonki on alkamassa matkailusektorilla ja koronan pelkokerroin pitää ihmiset matkailemassa kotimaassa, tätä kehitystä tulisi nyt mahdollistaa. On kuitenkin todettava, että korona on ollut Finnairin liiketoiminnalle vakava isku. Honkonen ehdottaakin, että valtio ja Finnair kävisivät vielä keskustelun lentojen priorisoinneista.

-Kotimaan reitit ovat elintärkeitä mm. maakuntien vientiteollisuudelle, sekä matkailulle. Koronatoimet eivät saa johtaa kotimaan reittien pysyvään lakkauttamiseen, Honkonen vaatii.

Honkosen kannanotto liittyy Ylen eiliseen uutiseen Finnairin uusista lentoaikatauluista. Ylen tietojen mukaan esimerkiksi Jyväskylän, Kajaanin, Joensuun, Kokkola-Pietarsaaren tai Kemi-Tornion lentokentillä maaliskuussa alkanut lentotauko jatkuisi vielä vuoden ajan ja mahdollisesti pysyvästi.

Markus Lohi: Orpon julkistettava kokoomuksen salainen sote-”korjaussarja”
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Markus Lohi vaatii Kokoomusta paljastamaan vihdoin linjansa sosiaali- ja terveyspalvelujen myllertämiseksi.
15.1.2022 / Uutiset
K-studion aiheena sote-järjestöjen merkitys. Kuinka huolehdimme kaikkein heikoimmista? Vieraina Keskustan kansanedustaja Eeva Kalli sekä Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toiminnanjohtaja, maakuntien verkostojärjestöjen neuvottelukunnan sihteeri Elina Pajula.
13.1.2022 / K-Studio
K-studion aiheena sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstön riittävyys. Vieraina Keskustan kansanedustajat ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila.
5.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetHonkonen: Keskusta ei hyväksy kotimaan lentoreittien lopettamista koronan varjolla