Keskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uutta vetäjää

Helsingin keskustasta ilmakuva päällä ihmishahmoja ja teksti kaupungissa on keskusta verkoston vetäjäksi?

Keskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uusia kasvoja eli

Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjää

Luottamushenkilön tehtävänä on johtaa verkoston toimintaa, kun se mm. valmistelee yhteisiä kannanottoja, valmistautuu omalta osaltaan kuntavaaleihin sekä luo keskustalaista vaihtoehtoa suurissa kaupungeissa.

Edellytämme hakijalta
– kokemusta kaupunkipolitiikasta ja poliittisen toiminnan toteuttamisesta kaupunkiympäristössä
– kokemusta Keskustan järjestötoiminnasta ja sen kehittämisestä
– taitoa innostaa ja motivoida ihmisiä

Katsomme eduksi
– johtamiskokemuksen ja/tai -koulutuksen varsinkin verkostojen johtamisesta

Tarjoamme
– tärkeän roolin keskustalaisen kaupunkitarinan rakentamisessa
– kasvavan verkoston, jonka puitteita on mahdollista parantaa
– mahdollisuuden kehittää omaa johtajuutta

Vapaamuotoisessa hakemuksessa on tuotava esiin oma näkemys verkoston johtamisesta, sen keinoista ja sisällöistä. Hakemukset lähetetään vain sähköpostitse osoitteeseen matias.ollila@keskusta.fi toukokuun loppuun 31.5. mennessä.

Tehtävästä ei makseta palkkiota. Matkustamisesta aiheutuneet kulut korvataan puolueen matkustusohjesäännön mukaisesti.

Kaupungissa on Keskusta -verkosto on Suomen Keskustan kaupunkitoiminnan verkosto. Se keskittyy erityisesti viiden suuren kaupungin (Hki, Espoo, Tre, Vantaa ja Tku) kunnallisjärjestöjen toiminnan kehittämiseen ja kaupunkilaisjäsenten yhteisöllisyyden tukemiseen.

Verkoston toiminnanmuotoja ovat mm. sosiaalisen median ryhmäkeskustelu Kaupungissa on Keskusta -FB-ryhmässä, paikallisten resurssien rahoittaminen, koulutukset esim. viestinnästä sekä paikallisen vaikuttamisen tukeminen.

Verkostoa on johtanut Tampereen kaupunginvaltuutettu, kansanedustaja Jouni Ovaska, joka luopuu tehtävästä.

Lisätietoja antaa kaupunkitoiminnan koordinaattori,
poliittisen viestinnän suunnittelija Matias Ollila 040 745 6200

Tiejyrä, soppatykki vai keskustalainen sopu
Keskustalaiset kansanedustajat tivasivat eduskunnan kyselytunnilla, mitä sosiaali- ja terveyspalveluita hallitus aikoo leikata. Ministerin mukaan vaikeiden päätösten tekeminen on vaikeaa. Konkelossa oleviin työmarkkinakysymyksiin keskusta vaatii neuvottelu- ja sopimisratkaisuja jyräämisen ja soppatykkien sijaan. Omaa malliaan keskusta ehdottaa myös aikuiskoulutustuen pelastamiseksi. Hallitus aikoo lakkauttaa käytetyn ja järkevän tuen. Eduskunnassa muistettiin myös Ukrainan sodan alkamispäivää ja vietettiin hiljainen hetki.
23.2.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Hyvin toimiva yhteistyö luo turvaa
Keskustan mielestä Suomen osallistuminen Naton toimintaan Itämerellä ja Kaakkois-Euroopassa on perusteltua. Keskustan ryhmäpuheen aiheesta eduskunnassa piti Itä-Suomen Outokummusta tuleva kansanedustaja Hanna Räsänen. Hän totesi puheessaan kokeneensa kotiseudullaan konkreettisesti, kuinka tärkeää on viranomaisten hyvä yhteistyö. Räsänen muistutti, että se luo alueille turvaa.
22.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot

Työmarkkinoiden konkeloa seuratessa Suomen ulkopuoliset ilkimykset iloissaan taputtavat ja maan talous sakkaa entisestään. Siksi Keskusta tarjoaa oikeiston tiejyräporukalle ja vasemmiston paikalleen juntatulle soppatykkijoukolle keskellä olevaa kolmatta tietä: sopimista. Keskustan Tuomas Kettunen pohti näitä asioita ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Lisäksi hän muotoili myös vanhaa persuhokemaa uuteen uskoon: missä ps, siellä petetty vaalilupaus.
20.2.2024 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uutta vetäjää