Keskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uutta vetäjää

Helsingin keskustasta ilmakuva päällä ihmishahmoja ja teksti kaupungissa on keskusta verkoston vetäjäksi?

Keskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uusia kasvoja eli

Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjää

Luottamushenkilön tehtävänä on johtaa verkoston toimintaa, kun se mm. valmistelee yhteisiä kannanottoja, valmistautuu omalta osaltaan kuntavaaleihin sekä luo keskustalaista vaihtoehtoa suurissa kaupungeissa.

Edellytämme hakijalta
– kokemusta kaupunkipolitiikasta ja poliittisen toiminnan toteuttamisesta kaupunkiympäristössä
– kokemusta Keskustan järjestötoiminnasta ja sen kehittämisestä
– taitoa innostaa ja motivoida ihmisiä

Katsomme eduksi
– johtamiskokemuksen ja/tai -koulutuksen varsinkin verkostojen johtamisesta

Tarjoamme
– tärkeän roolin keskustalaisen kaupunkitarinan rakentamisessa
– kasvavan verkoston, jonka puitteita on mahdollista parantaa
– mahdollisuuden kehittää omaa johtajuutta

Vapaamuotoisessa hakemuksessa on tuotava esiin oma näkemys verkoston johtamisesta, sen keinoista ja sisällöistä. Hakemukset lähetetään vain sähköpostitse osoitteeseen matias.ollila@keskusta.fi toukokuun loppuun 31.5. mennessä.

Tehtävästä ei makseta palkkiota. Matkustamisesta aiheutuneet kulut korvataan puolueen matkustusohjesäännön mukaisesti.

Kaupungissa on Keskusta -verkosto on Suomen Keskustan kaupunkitoiminnan verkosto. Se keskittyy erityisesti viiden suuren kaupungin (Hki, Espoo, Tre, Vantaa ja Tku) kunnallisjärjestöjen toiminnan kehittämiseen ja kaupunkilaisjäsenten yhteisöllisyyden tukemiseen.

Verkoston toiminnanmuotoja ovat mm. sosiaalisen median ryhmäkeskustelu Kaupungissa on Keskusta -FB-ryhmässä, paikallisten resurssien rahoittaminen, koulutukset esim. viestinnästä sekä paikallisen vaikuttamisen tukeminen.

Verkostoa on johtanut Tampereen kaupunginvaltuutettu, kansanedustaja Jouni Ovaska, joka luopuu tehtävästä.

Lisätietoja antaa kaupunkitoiminnan koordinaattori,
poliittisen viestinnän suunnittelija Matias Ollila 040 745 6200

Keskusta tiukkana ruuantuotannosta, taloudesta ja EU-asioista
Keskustan kansanedustaja Eerikki Viljanen vaati eduskunnan kyselytunnilla hallitusta täyttämään EU-politiikassa lupauksensa viljelijöille. Myös kokoomuksen MEP-ehdokkaiden valmiutta leikata ruuantuotannosta ihmeteltiin .Eduskunnan välikysymyskeskustelussa Keskusta puolestaan tarjosi talouteen oman, hallitusta oikeudenmukaisemman vaihtoehtonsa. Hallituksen EU-tavoitteet näyttäytyvät toistaiseksi höttöisinä eivätkä yhteisvelan ja ennallistamisasetuksen osalta kelpaa Keskustalle. Eduskunnan viikko on näyttänyt myös vastatuulta hallituksen olutlaille. Enemmistö sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenistä vastustaa hallituksen ajamaa vahvempien alkoholijuomien ruokakauppamyyntiä.
17.5.2024 / Eduskuntaryhmän viikkotiedote
Keskustalaiset muistuttivat eduskunnan välikysymyskeskustelussa, että Suomi on saatava oikeudenmukaisella ja reilulla tavalla kasvun tielle. Keskustalla on tähän vaihtoehdot omassa linjassaan. Ryhmäpuhuja Eeva Kalli muistutti, että kodeissa ja työpaikoilla ansaitaan parempaa kuin mitä viimeinen vuosi on hallituksen toimin ollut. Suomalaisille voidaan järjestää töitä ja talous kasvuun, terveysasemat ja muut lähipalvelut voidaan pelastaa. Keskustan ja Liike Nytin jättämän välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja Keskustan Markus Lohi muistutti yhdessä ryhmäpuhujan kanssa, että aina on vaihtoehtoja. Etenkin silloin, kun vallanpitäjät väittävät, että vaihtoehtoja ei ole.
15.5.2024 / Uutiset
Eeva Kalli: Vallalla kova politiikka ja otteet
Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli sanoi välikysymyskeskustelun ryhmäpuheessa, että politiikassa toista ei enää tulla puolitiehen vastaan. Sillat palavat ja luottamus niiden mukana. Hallituksen toimet eriarvoistavat ihmisiä, syövät orastavan kasvun eväitä ja heikentävät luottamusta. Kalli muistutti, että kodeissa ja työpaikoilla ansaitaan parempaa kuin mitä viimeinen vuosi on ollut. Keskustalla olisi siihen keinoja.
15.5.2024 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uutta vetäjää