Keskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uutta vetäjää

Helsingin keskustasta ilmakuva päällä ihmishahmoja ja teksti kaupungissa on keskusta verkoston vetäjäksi?

Keskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uusia kasvoja eli

Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjää

Luottamushenkilön tehtävänä on johtaa verkoston toimintaa, kun se mm. valmistelee yhteisiä kannanottoja, valmistautuu omalta osaltaan kuntavaaleihin sekä luo keskustalaista vaihtoehtoa suurissa kaupungeissa.

Edellytämme hakijalta
– kokemusta kaupunkipolitiikasta ja poliittisen toiminnan toteuttamisesta kaupunkiympäristössä
– kokemusta Keskustan järjestötoiminnasta ja sen kehittämisestä
– taitoa innostaa ja motivoida ihmisiä

Katsomme eduksi
– johtamiskokemuksen ja/tai -koulutuksen varsinkin verkostojen johtamisesta

Tarjoamme
– tärkeän roolin keskustalaisen kaupunkitarinan rakentamisessa
– kasvavan verkoston, jonka puitteita on mahdollista parantaa
– mahdollisuuden kehittää omaa johtajuutta

Vapaamuotoisessa hakemuksessa on tuotava esiin oma näkemys verkoston johtamisesta, sen keinoista ja sisällöistä. Hakemukset lähetetään vain sähköpostitse osoitteeseen matias.ollila@keskusta.fi toukokuun loppuun 31.5. mennessä.

Tehtävästä ei makseta palkkiota. Matkustamisesta aiheutuneet kulut korvataan puolueen matkustusohjesäännön mukaisesti.

Kaupungissa on Keskusta -verkosto on Suomen Keskustan kaupunkitoiminnan verkosto. Se keskittyy erityisesti viiden suuren kaupungin (Hki, Espoo, Tre, Vantaa ja Tku) kunnallisjärjestöjen toiminnan kehittämiseen ja kaupunkilaisjäsenten yhteisöllisyyden tukemiseen.

Verkoston toiminnanmuotoja ovat mm. sosiaalisen median ryhmäkeskustelu Kaupungissa on Keskusta -FB-ryhmässä, paikallisten resurssien rahoittaminen, koulutukset esim. viestinnästä sekä paikallisen vaikuttamisen tukeminen.

Verkostoa on johtanut Tampereen kaupunginvaltuutettu, kansanedustaja Jouni Ovaska, joka luopuu tehtävästä.

Lisätietoja antaa kaupunkitoiminnan koordinaattori,
poliittisen viestinnän suunnittelija Matias Ollila 040 745 6200

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uutta vetäjää