Keskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uutta vetäjää

Helsingin keskustasta ilmakuva päällä ihmishahmoja ja teksti kaupungissa on keskusta verkoston vetäjäksi?

Keskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uusia kasvoja eli

Kaupungissa on Keskusta -verkoston vetäjää

Luottamushenkilön tehtävänä on johtaa verkoston toimintaa, kun se mm. valmistelee yhteisiä kannanottoja, valmistautuu omalta osaltaan kuntavaaleihin sekä luo keskustalaista vaihtoehtoa suurissa kaupungeissa.

Edellytämme hakijalta
– kokemusta kaupunkipolitiikasta ja poliittisen toiminnan toteuttamisesta kaupunkiympäristössä
– kokemusta Keskustan järjestötoiminnasta ja sen kehittämisestä
– taitoa innostaa ja motivoida ihmisiä

Katsomme eduksi
– johtamiskokemuksen ja/tai -koulutuksen varsinkin verkostojen johtamisesta

Tarjoamme
– tärkeän roolin keskustalaisen kaupunkitarinan rakentamisessa
– kasvavan verkoston, jonka puitteita on mahdollista parantaa
– mahdollisuuden kehittää omaa johtajuutta

Vapaamuotoisessa hakemuksessa on tuotava esiin oma näkemys verkoston johtamisesta, sen keinoista ja sisällöistä. Hakemukset lähetetään vain sähköpostitse osoitteeseen matias.ollila@keskusta.fi toukokuun loppuun 31.5. mennessä.

Tehtävästä ei makseta palkkiota. Matkustamisesta aiheutuneet kulut korvataan puolueen matkustusohjesäännön mukaisesti.

Kaupungissa on Keskusta -verkosto on Suomen Keskustan kaupunkitoiminnan verkosto. Se keskittyy erityisesti viiden suuren kaupungin (Hki, Espoo, Tre, Vantaa ja Tku) kunnallisjärjestöjen toiminnan kehittämiseen ja kaupunkilaisjäsenten yhteisöllisyyden tukemiseen.

Verkoston toiminnanmuotoja ovat mm. sosiaalisen median ryhmäkeskustelu Kaupungissa on Keskusta -FB-ryhmässä, paikallisten resurssien rahoittaminen, koulutukset esim. viestinnästä sekä paikallisen vaikuttamisen tukeminen.

Verkostoa on johtanut Tampereen kaupunginvaltuutettu, kansanedustaja Jouni Ovaska, joka luopuu tehtävästä.

Lisätietoja antaa kaupunkitoiminnan koordinaattori,
poliittisen viestinnän suunnittelija Matias Ollila 040 745 6200

Petri Honkonen: Kokoomuksen ajama ajoneuvoveron jättikorotus estettävä
Keskustan varapuheenjohtaja Petri Honkonen torjuu kokoomuksen linjan vuosittaisen ajoneuvoveron rajuista korotuksista. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi muutoksista kokoomuksen veromalliin perjantaina.
15.1.2021 / Uutiset
Kurvinen tyytyväinen: Polttoaineveron korotus ei hallituksen suunnitelmissa liikenteen päästöjen puolittamiseksi
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen on tyytyväinen liikenneministeriön tänään lausunnoille lähettämään fossiilittoman liikenteen tiekarttaan. Tiekartassa esiteltyyn keinovalikoimaan ei kuulu polttoaineveron korottaminen.
15.1.2021 / Uutiset
Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Ari Torniainen: Autoa tarvitaan, päästöjä ei
Liikenteen päästöt voidaan puolittaa alueellisesti ja sosiaalisesti reilulla tavalla. Olennaista on vähentää päästöjä, ei vaikeuttaa liikkumista. Jatkossa teillä liikutaan yhä enemmän kotimaisilla uusiutuvalla polttonesteillä, biokaasulla ja sähköautoilla. Pitkien etäisyyksien Suomessa tarvitaan jatkossakin omaa autoa ja tämä tunnistetaan tiekartassa, Ari Torniainen kertoo.
15.1.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta hakee kaupunkitoiminnalleen uutta vetäjää