Jouni Ovaska: Keskustaan uudenlaista mentorointia ja tulevaisuuspajoja

Keskusta Uutiset

– On aika yhdistää nämä voimavarat oikealla tavalla puoluetyössä niin, että voimme saada suomalaisten luottamuksen ja menestyä puolueena myös tulevaisuudessa, Ovaska sanoi maanantaina avatessaan puoluesihteerikampanjansa Helsingissä Keskustan puoluetoimistossa.

Ovaskan mukaan Keskusta tarvitsee uusia toimintatapoja. Pelkän uudistamisen vuoksi ei kuitenkaan pidä rikkoa sitä, mikä toimii hyvin. Ovaska ulottaisi mentorointitoiminnan vähitellen kaikille puoluetyön osa-alueille: poliittiseen ohjelmatyöhön, kenttätyöhön, vaaleihin, viestintään ja taloudenpitoon.

– Mentorointi mahdollistaisi myös puoluetyön uusien ja jo toimivien käytäntöjen levittämisen Keskustassa nykyistä paremmin alhaalta ylöspäin ja päinvastoin, Ovaska toteaa.

Ovaska pitää tärkeänä voimavarana myös niitä vanhempia keskustalaisia, jotka eivät enää toimi puolueessa, mutta jotka ovat valmiit antamaan panoksensa edelleen Keskustan ja Suomen eteen.

– Meidän on yhdessä haettava ratkaisut, joilla näiden ihmisten kokemuspääoma ja hiljainen tieto saadaan siirtymään tulevaisuuden tekijöille. Yksi ratkaisu voisi olla tulevaisuuspajojen järjestäminen eri puolilla Suomea. Pajoissa arvioitaisiin mennyttä, tätä päivää ja tulevaisuutta puoluetyön kannalta. Pajoja voitaisiin järjestää myös virtuaalisesti, Ovaska esittää.

Keskustan uuden puoluesihteerin valitsee puoluekokous Seinäjoella 10. – 12.6.2016.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJouni Ovaska: Keskustaan uudenlaista mentorointia ja tulevaisuuspajoja