Jouni Ovaska: Keskustaan uudenlaista mentorointia ja tulevaisuuspajoja

Keskusta Uutiset

– On aika yhdistää nämä voimavarat oikealla tavalla puoluetyössä niin, että voimme saada suomalaisten luottamuksen ja menestyä puolueena myös tulevaisuudessa, Ovaska sanoi maanantaina avatessaan puoluesihteerikampanjansa Helsingissä Keskustan puoluetoimistossa.

Ovaskan mukaan Keskusta tarvitsee uusia toimintatapoja. Pelkän uudistamisen vuoksi ei kuitenkaan pidä rikkoa sitä, mikä toimii hyvin. Ovaska ulottaisi mentorointitoiminnan vähitellen kaikille puoluetyön osa-alueille: poliittiseen ohjelmatyöhön, kenttätyöhön, vaaleihin, viestintään ja taloudenpitoon.

– Mentorointi mahdollistaisi myös puoluetyön uusien ja jo toimivien käytäntöjen levittämisen Keskustassa nykyistä paremmin alhaalta ylöspäin ja päinvastoin, Ovaska toteaa.

Ovaska pitää tärkeänä voimavarana myös niitä vanhempia keskustalaisia, jotka eivät enää toimi puolueessa, mutta jotka ovat valmiit antamaan panoksensa edelleen Keskustan ja Suomen eteen.

– Meidän on yhdessä haettava ratkaisut, joilla näiden ihmisten kokemuspääoma ja hiljainen tieto saadaan siirtymään tulevaisuuden tekijöille. Yksi ratkaisu voisi olla tulevaisuuspajojen järjestäminen eri puolilla Suomea. Pajoissa arvioitaisiin mennyttä, tätä päivää ja tulevaisuutta puoluetyön kannalta. Pajoja voitaisiin järjestää myös virtuaalisesti, Ovaska esittää.

Keskustan uuden puoluesihteerin valitsee puoluekokous Seinäjoella 10. – 12.6.2016.

Keskustan Vehviläinen: Hakuvaiheen käynnistyttyä meidän on suunnattava katseemme siihen, millainen Nato-maa haluamme olla
Oma on aina oma. Naton jäsenenäkin Suomen puolustuksen tärkeimmän perustan luo meidät omat kansalliset puolustusjärjestelyt.
17.5.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Annika Saarikko: Toukokuun päivä, jolloin Suomi päätti hakea Naton jäseneksi
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon blogi 15.5.2022
15.5.2022 / Uutiset