Jouni Ovaska: Keskustaan uudenlaista mentorointia ja tulevaisuuspajoja

Keskusta Uutiset

– On aika yhdistää nämä voimavarat oikealla tavalla puoluetyössä niin, että voimme saada suomalaisten luottamuksen ja menestyä puolueena myös tulevaisuudessa, Ovaska sanoi maanantaina avatessaan puoluesihteerikampanjansa Helsingissä Keskustan puoluetoimistossa.

Ovaskan mukaan Keskusta tarvitsee uusia toimintatapoja. Pelkän uudistamisen vuoksi ei kuitenkaan pidä rikkoa sitä, mikä toimii hyvin. Ovaska ulottaisi mentorointitoiminnan vähitellen kaikille puoluetyön osa-alueille: poliittiseen ohjelmatyöhön, kenttätyöhön, vaaleihin, viestintään ja taloudenpitoon.

– Mentorointi mahdollistaisi myös puoluetyön uusien ja jo toimivien käytäntöjen levittämisen Keskustassa nykyistä paremmin alhaalta ylöspäin ja päinvastoin, Ovaska toteaa.

Ovaska pitää tärkeänä voimavarana myös niitä vanhempia keskustalaisia, jotka eivät enää toimi puolueessa, mutta jotka ovat valmiit antamaan panoksensa edelleen Keskustan ja Suomen eteen.

– Meidän on yhdessä haettava ratkaisut, joilla näiden ihmisten kokemuspääoma ja hiljainen tieto saadaan siirtymään tulevaisuuden tekijöille. Yksi ratkaisu voisi olla tulevaisuuspajojen järjestäminen eri puolilla Suomea. Pajoissa arvioitaisiin mennyttä, tätä päivää ja tulevaisuutta puoluetyön kannalta. Pajoja voitaisiin järjestää myös virtuaalisesti, Ovaska esittää.

Keskustan uuden puoluesihteerin valitsee puoluekokous Seinäjoella 10. – 12.6.2016.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetJouni Ovaska: Keskustaan uudenlaista mentorointia ja tulevaisuuspajoja