Jouni Ovaska: Sitä tehdään, mitä esitettiin

Yrittäjävähennys. Työttömyysetuus starttirahana tai palkkatukena. 2500 euron kertakorvaus naisten työnantajille. Kotitalousvähennyksen parantaminen. Omaishoito kuntoon. Lisää rahaa teihin ja muihin väyliin.

Keskusta esitti esimerkiksi näitä uudistuksia ennen viime eduskuntavaaleja. Nyt kaikki nämä toteutuvat ensi vuoden budjetissa.

Tehtävää riittää, mutta perustellusti voi sanoa, että Suomen suunta on hiljalleen parempaan päin. Suomen talous kasvaa vihdoin usean miinusmerkkisen vuoden jälkeen. Työttömyys on hieman hellittänyt. Uudistukset ovat edenneet.

Budjetilla sekä työllisyys- ja yrittäjyyspaketeilla Suomen suuntaa käännetään edelleen. Niillä pystytään parantamaan etenkin pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä sekä helpottamaan työllistämistä ja työllistymistä. Kaikki kivet on myös tästä eteenpäin käännettävä työttömyyden nujertamiseksi.

Käänteentekevää kuitenkin on ollut ja on Keskustan ja puheenjohtaja Juha Sipilän ennen vaaleja esittämän yhteiskuntasopimuksen ja sittemmin kilpailukykysopimuksen nimen saaneen ratkaisun aikaansaaminen.

Se sai lopullisen sinettinsä eilen, kun saimme vahvistuksen kunta-alan sopimuksen allekirjoittamisesta. Pidemmällä aikavälillä sopimus turvaa osaltaan myös julkisten alojen palveluja ja työpaikkoja. Keskusta tiedostaa, että lyhyellä aikavälillä ratkaisu on työntekijöiden kannalta poikkeuksellinen.

Suomen, Euroopan ja maailman tilanne on sellainen, että hallituspuolueiden on myös jatkossa pystyttävä saumattomaan yhteistyöhön. Kaikkien hallituspuolueiden onnistumista mitataan aikanaan etenkin sillä, onko työllisyys parantunut ja kokevatko suomalaiset, että heillä ja Suomella menee paremmin.

Keskustan ryhmäpuheenjohtaja Juha Pylväs: Sotea todella tarvitaan
Viidentoista vuoden valmistelun jälkeen ollaan vihdoin saamassa aikaan uudistus, jota todella tarvitaan. Tämä päivä (15.6.2021) jää aikakirjoihin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittämisessä, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.
15.6.2021 / Uutiset
Maanantai-iltana palataan vielä vaaleihin ja sen tunnelmiin. Klo 18 alkavassa lähetyksessä käydään puoluesihteeri Riikka Pirkkalaisen ja puolustusministeri, kansanedustaja Antti Kaikkosen kanssa vaalituloksen kimppuun.
14.6.2021 / K-Studio
Keskustan kuntavaalivalvojaisia järjestetään ympäri Suomen eri kunnissa. Puolue ei järjestä varsinaisia vaalivalvojaisia vaan etkot, joissa vieraillaan keskustalaisissa vaalivalvojaisissa ympäri Suomen ja kuullaan puheenjohtaja Annika Saarikon haastattelu. Lähetyksen juontaa Keskustan viestintäpäällikkö, toimittaja Laura Ruohola. Musiikista vastaa Eetu Viinikka. Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä!
13.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetJouni Ovaska: Sitä tehdään, mitä esitettiin