Jouni Ovaska: Sitä tehdään, mitä esitettiin

Yrittäjävähennys. Työttömyysetuus starttirahana tai palkkatukena. 2500 euron kertakorvaus naisten työnantajille. Kotitalousvähennyksen parantaminen. Omaishoito kuntoon. Lisää rahaa teihin ja muihin väyliin.

Keskusta esitti esimerkiksi näitä uudistuksia ennen viime eduskuntavaaleja. Nyt kaikki nämä toteutuvat ensi vuoden budjetissa.

Tehtävää riittää, mutta perustellusti voi sanoa, että Suomen suunta on hiljalleen parempaan päin. Suomen talous kasvaa vihdoin usean miinusmerkkisen vuoden jälkeen. Työttömyys on hieman hellittänyt. Uudistukset ovat edenneet.

Budjetilla sekä työllisyys- ja yrittäjyyspaketeilla Suomen suuntaa käännetään edelleen. Niillä pystytään parantamaan etenkin pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä sekä helpottamaan työllistämistä ja työllistymistä. Kaikki kivet on myös tästä eteenpäin käännettävä työttömyyden nujertamiseksi.

Käänteentekevää kuitenkin on ollut ja on Keskustan ja puheenjohtaja Juha Sipilän ennen vaaleja esittämän yhteiskuntasopimuksen ja sittemmin kilpailukykysopimuksen nimen saaneen ratkaisun aikaansaaminen.

Se sai lopullisen sinettinsä eilen, kun saimme vahvistuksen kunta-alan sopimuksen allekirjoittamisesta. Pidemmällä aikavälillä sopimus turvaa osaltaan myös julkisten alojen palveluja ja työpaikkoja. Keskusta tiedostaa, että lyhyellä aikavälillä ratkaisu on työntekijöiden kannalta poikkeuksellinen.

Suomen, Euroopan ja maailman tilanne on sellainen, että hallituspuolueiden on myös jatkossa pystyttävä saumattomaan yhteistyöhön. Kaikkien hallituspuolueiden onnistumista mitataan aikanaan etenkin sillä, onko työllisyys parantunut ja kokevatko suomalaiset, että heillä ja Suomella menee paremmin.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetJouni Ovaska: Sitä tehdään, mitä esitettiin