Juha Pylväs Keskustan eduskuntaryhmän johtoon

Juha Pylväs eduskuntatalon edessä.

Keskustan eduskuntaryhmä on valinnut kansanedustaja Juha Pylvään eduskuntaryhmän uudeksi puheenjohtajaksi. Valinta oli yksimielinen.

Oulun vaalipiiriä edustava 50-vuotias Pylväs on toisen kauden kansanedustaja Pohjois-Pohjanmaalta Ylivieskasta. Hän on ammatiltaan kone- ja maatalousyrittäjä. Pylväs on myös Ylivieskan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

Pylväs on eduskunnan hallintovaliokunnan sekä valtiovarainvaliokunnan hallinto- ja turvallisuusjaoston sekä maatalousjaoston jäsen. Hän on toiminut eduskuntaryhmän taloudenhoitajana ja siten eduskuntaryhmän työvaliokunnan jäsenenä.

Eduskuntaryhmän edellinen puheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen nimitettiin tänään torstaina tiede- ja kulttuuriministeriksi.

Eduskuntaryhmän ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Satakunnan vaalipiiriä edustava kansanedustaja Eeva Kalli ja toisena varapuheenjohtajana Oulun vaalipiiriä edustava kansanedustaja Hanna-Leena Mattila.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Pylväs Keskustan eduskuntaryhmän johtoon