Juha Pylväs Keskustan eduskuntaryhmän johtoon

Juha Pylväs eduskuntatalon edessä.

Keskustan eduskuntaryhmä on valinnut kansanedustaja Juha Pylvään eduskuntaryhmän uudeksi puheenjohtajaksi. Valinta oli yksimielinen.

Oulun vaalipiiriä edustava 50-vuotias Pylväs on toisen kauden kansanedustaja Pohjois-Pohjanmaalta Ylivieskasta. Hän on ammatiltaan kone- ja maatalousyrittäjä. Pylväs on myös Ylivieskan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

Pylväs on eduskunnan hallintovaliokunnan sekä valtiovarainvaliokunnan hallinto- ja turvallisuusjaoston sekä maatalousjaoston jäsen. Hän on toiminut eduskuntaryhmän taloudenhoitajana ja siten eduskuntaryhmän työvaliokunnan jäsenenä.

Eduskuntaryhmän edellinen puheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen nimitettiin tänään torstaina tiede- ja kulttuuriministeriksi.

Eduskuntaryhmän ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Satakunnan vaalipiiriä edustava kansanedustaja Eeva Kalli ja toisena varapuheenjohtajana Oulun vaalipiiriä edustava kansanedustaja Hanna-Leena Mattila.

Saarikko: Pääkysymys on palvelujen turvaaminen – puolueilla isoja eroja
Keskustalle ihmisen terveys on yhtä arvokas joka puolella Suomea, Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko painottaa. Ylipäätään palveluja ja muita elämisen edellytyksiä pitää olla tasa-arvoisesti myös isoimpien kaupunkien ulkopuolisessa Suomessa. Kyse on ihmisten ja maan eri osien välisestä yhdenvertaisuudesta.
12.6.2021 / Uutiset
Keskustan kiertueaikatauluja viimeiselle viikonlopulle!
Olethan paikalla vaalituruilla ja -toreilla tänään ja huomenna? Keskusta kiertää maakunnissa, kaupungeissa, kunnissa ja kylissä, aikatauluja seuraavassa.
11.6.2021 / Uutiset
K-studion vieraana Keskustan eduskuntaryhmän tuore puheenjohtaja Juha Pylväs. Keskustelun aiheina luonnollisesti kuntavaalit, kotimainen yrittäjyys sekä monipaikkainen Suomi. Lähetys myös oiva mahdollisuus tutustua paremmin Juha Pylvääseen.
10.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Pylväs Keskustan eduskuntaryhmän johtoon