Keskustan puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja Euroopan parlamentissa toimivan valtuuskunnan yhteiskokous on päättänyt puolueen ehdokkaista valtioneuvoston jäseniksi.

Ehdokas valtiovarainministeriksi on puolueen puheenjohtaja, nykyinen tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko.

Ehdokas uudeksi tiede- ja kulttuuriministeriksi on kansanedustaja Antti Kurvinen.

Vaasan vaalipiiriä edustava, 34-vuotias Kurvinen on toisen kauden kansanedustaja ja Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja. Hänen kotipaikkakuntansa on Kauhava.

Valinnat tehtiin puheenjohtaja Saarikon esityksestä yksimielisesti.

Nimitykset päätetään virallisesti huomenna torstaina tasavallan presidentin esittelyssä ja valtioneuvoston yleisistunnossa.

Keskustan eduskuntaryhmän uusi puheenjohtaja valitaan mahdollisimman pian.

Keskustan Savola: Oma ruoka on järkäleasia suomalaisille ja Suomelle
Viljelijöiden pärjääminen on yhteinen asia.  Meidän pitää tehdä yhteistyötä reilumpien markkinoiden ja oikeudenmukaisemman tulonjaon puolesta. Kotimaisen ruuan ja isänmaan tähden.
7.12.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan Saarikko ja Kalli: Luonto ja talous pystytään yhdistämään
Saarikon ja Kallin mukaan uusi luonnonsuojelulaki vahvistaa entisestään taloudellisen tuen mahdollisuuksia nimenomaan vapaaehtoisille suojeluohjelmille. Vapaaehtoisuus - ei ylhäältä saneleminen - on näissä asioissa kestävä tie edetä. Lisäksi esimerkiksi malminetsintä kielletään kansallispuistoissa ja luonnonpuistoissa kokonaan, ja valtion muilla suojelualueilla sen edellytyksiä tiukennetaan.
3.12.2022 / Uutiset
Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSaarikko ehdokas valtiovarainministeriksi, Kurvinen tiede- ja kulttuuriministeriksi