Keskustan puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja Euroopan parlamentissa toimivan valtuuskunnan yhteiskokous on päättänyt puolueen ehdokkaista valtioneuvoston jäseniksi.

Ehdokas valtiovarainministeriksi on puolueen puheenjohtaja, nykyinen tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko.

Ehdokas uudeksi tiede- ja kulttuuriministeriksi on kansanedustaja Antti Kurvinen.

Vaasan vaalipiiriä edustava, 34-vuotias Kurvinen on toisen kauden kansanedustaja ja Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja. Hänen kotipaikkakuntansa on Kauhava.

Valinnat tehtiin puheenjohtaja Saarikon esityksestä yksimielisesti.

Nimitykset päätetään virallisesti huomenna torstaina tasavallan presidentin esittelyssä ja valtioneuvoston yleisistunnossa.

Keskustan eduskuntaryhmän uusi puheenjohtaja valitaan mahdollisimman pian.

Saarikko: Pääkysymys on palvelujen turvaaminen – puolueilla isoja eroja
Keskustalle ihmisen terveys on yhtä arvokas joka puolella Suomea, Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko painottaa. Ylipäätään palveluja ja muita elämisen edellytyksiä pitää olla tasa-arvoisesti myös isoimpien kaupunkien ulkopuolisessa Suomessa. Kyse on ihmisten ja maan eri osien välisestä yhdenvertaisuudesta.
12.6.2021 / Uutiset
Keskustan kiertueaikatauluja viimeiselle viikonlopulle!
Olethan paikalla vaalituruilla ja -toreilla tänään ja huomenna? Keskusta kiertää maakunnissa, kaupungeissa, kunnissa ja kylissä, aikatauluja seuraavassa.
11.6.2021 / Uutiset
K-studion vieraana Keskustan eduskuntaryhmän tuore puheenjohtaja Juha Pylväs. Keskustelun aiheina luonnollisesti kuntavaalit, kotimainen yrittäjyys sekä monipaikkainen Suomi. Lähetys myös oiva mahdollisuus tutustua paremmin Juha Pylvääseen.
10.6.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSaarikko ehdokas valtiovarainministeriksi, Kurvinen tiede- ja kulttuuriministeriksi