Keskustan puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja Euroopan parlamentissa toimivan valtuuskunnan yhteiskokous on päättänyt puolueen ehdokkaista valtioneuvoston jäseniksi.

Ehdokas valtiovarainministeriksi on puolueen puheenjohtaja, nykyinen tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko.

Ehdokas uudeksi tiede- ja kulttuuriministeriksi on kansanedustaja Antti Kurvinen.

Vaasan vaalipiiriä edustava, 34-vuotias Kurvinen on toisen kauden kansanedustaja ja Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja. Hänen kotipaikkakuntansa on Kauhava.

Valinnat tehtiin puheenjohtaja Saarikon esityksestä yksimielisesti.

Nimitykset päätetään virallisesti huomenna torstaina tasavallan presidentin esittelyssä ja valtioneuvoston yleisistunnossa.

Keskustan eduskuntaryhmän uusi puheenjohtaja valitaan mahdollisimman pian.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSaarikko ehdokas valtiovarainministeriksi, Kurvinen tiede- ja kulttuuriministeriksi