Juha Sipilä blogissaan: Poikkeuksellinen sopimus

Taito sopia yhdessä on ollut ja on edelleen koko suomalaisen yhteiskunnan perusta ja menestymisemme edellytys. Eurooppalaiset kolleganikin ihmettelivät ja pitivät kilpailukykysopimusta suomalaisen yhteiskunnan poikkeuksellisena kykynä sopia tiukassa paikassa.
Sopimus valmistui seitsemän kuukautta etuajassa pitkästä väännöstä huolimatta. Tämän ansiosta veronkevennyksetkin tulevat vuoden etuajassa. Sopimuksella tavoitellaan isoa kilpailukykyhyppyä maamme menestymiseksi. Tällä saavutetaan merkittävästi kiinni Ruotsin ja Saksan kilpailukykyä. Samalla koen sopimuksen olevan kädenojennus työntekijältä työttömälle sekä huomenna opinnoistaan valmistuvalle nuorelle.

Rohkeus ja sinnikkyys palkittiin. Ensimmäisiä merkkejä Suomen talouden kääntymisestä on ilmassa. Kilpailukykysopimuksella luodaan uskoa tulevaisuuteen ja toivon näköaloja meille kaikille. Sopimus ei ratkaise kaikkia Suomen ongelmia, mutta nyt on otettu merkittävä askel työllisyyden parantamiseksi.

Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eeva Kalli: Kun suomalaiset pärjäävät, Suomi pärjää
Suomalaisten turvallisuus ja hyvinvointi ovat Keskustan tärkeimmät tavoitteet. Ajat ovat vakavat. Nyt pitää toimia tavalla, joka vahvistaa suomalaisten luottamusta tulevaan.
20.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Valtiovarainministeri Annika Saarikko budjetin esittelyssä: Turvaa talven yli, kasvun eväitä tulevaisuuteen
Ensi vuoden budjetin tarkoituksena on tarjota turvaa talven yli, ja kasvun eväitä pitkälle tulevaisuuteen.
20.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetJuha Sipilä blogissaan: Poikkeuksellinen sopimus