Kaikkonen: Keskusta hakee ihmisten luottamusta

– Me haemme luottamusta, jotta vielä työttömänä oleva saisi töitä, pätkätyöläisen toimeentulo olisi varmempi ja yrittäjä jaksaisi yrittää. Me haemme luottamusta, jotta jokainen sairas saisi tarvitsemansa hoidon, Kaikkonen sanoi Keskustan puoluekokouksessa Sotkamossa lauantaina.

Kaikkonen sanoi Keskustan hakevan luottamusta myös siksi, että jokaisella ikäihmisellä olisi säällinen vanhuuden turva, eikä kenenkään tarvitsisi nukkua pois yksin ja unohdettuna.

– Me pyydämme luottamusta, jotta valot palaisivat kautta Suomen myös tulevaisuudessa, niin maalla kuin kaupungissa, etelässä kuin pohjoisessa. Suomi on meille rakas ja yhteinen, Kaikkonen totesi puheessaan.

Kaikkosen mukaan Keskustan tavoitteena on seuraavalla vaalikaudella parantaa peruskoulua, uudistaa perhevapaat ja taata nuorille oikeus oppia.

– Teemme kaikkemme, että tähän maahan saadaan seuraavallakin vaalikaudella vähintään 100 000 työpaikkaa lisää. Turvaamme tasa-arvoiset palvelut viemällä soten maaliin ja parannamme heikoimpien perusturvaa. Emme jätä lapsillemme perinnöksi kohtuutonta velkataakkaa. Siksi lopetamme Suomen velaksi elämisen.

– Siksi Keskustaa tarvitaan. Siksi tavoittelemme suurimman puolueen asemaa. Siksi meidän ehdokkaamme myös seuraavaksi pääministeriksi on puheenjohtaja Juha Sipilä, Kaikkonen sanoi.

Suorassa lähetyksessä esittelemme Keskustan vaalikampanjan TV-mainokset ja tutustumme vaaliohjelmaamme ehdokkaiden kera ympäri Suomen. Mukana myös kuntavaaliehdokkaat Annika Saarikko ja Matti Vanhanen.
7.5.2021 / K-Studio
Keskustan vpj ja Keskustalaisempi Eurooppa -työryhmän pj Riikka Pakarinen: Suomessa tavoitteeksi nurmivaltaisen maidon ja naudanlihan tuotannon kasvattaminen
Nurmipeitteisyys, monimuotoisuus ja hiilensietokyky ovat kaikki tärkeitä elementtejä suomalaisessa maataloudessa. Niillä vastataan ympäristö-, ilmasto- ja biodiversiteettikysymyksiin. Karjatila on siis hyvä monimuotoisuuden lähde, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen toteaa.
7.5.2021 / Uutiset
Keskustan puoluevaltuuston pj Tiusanen: Terapiatakuu tarvitaan koko Suomeen
"Suomalaiset asuinpaikasta riippumatta ansaitsevat apua mielenterveyden ongelmiin nopeammin ja matalammalla kynnyksellä. Siksi terapiatakuu täytyy toteuttaa koko Suomessa. Mielenterveyspalvelujen saatavuus ei saa riippua postinumerosta", Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Liina Tiusanen linjaa.
6.5.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Keskusta hakee ihmisten luottamusta