Kaikkonen: Keskusta hakee ihmisten luottamusta

– Me haemme luottamusta, jotta vielä työttömänä oleva saisi töitä, pätkätyöläisen toimeentulo olisi varmempi ja yrittäjä jaksaisi yrittää. Me haemme luottamusta, jotta jokainen sairas saisi tarvitsemansa hoidon, Kaikkonen sanoi Keskustan puoluekokouksessa Sotkamossa lauantaina.

Kaikkonen sanoi Keskustan hakevan luottamusta myös siksi, että jokaisella ikäihmisellä olisi säällinen vanhuuden turva, eikä kenenkään tarvitsisi nukkua pois yksin ja unohdettuna.

– Me pyydämme luottamusta, jotta valot palaisivat kautta Suomen myös tulevaisuudessa, niin maalla kuin kaupungissa, etelässä kuin pohjoisessa. Suomi on meille rakas ja yhteinen, Kaikkonen totesi puheessaan.

Kaikkosen mukaan Keskustan tavoitteena on seuraavalla vaalikaudella parantaa peruskoulua, uudistaa perhevapaat ja taata nuorille oikeus oppia.

– Teemme kaikkemme, että tähän maahan saadaan seuraavallakin vaalikaudella vähintään 100 000 työpaikkaa lisää. Turvaamme tasa-arvoiset palvelut viemällä soten maaliin ja parannamme heikoimpien perusturvaa. Emme jätä lapsillemme perinnöksi kohtuutonta velkataakkaa. Siksi lopetamme Suomen velaksi elämisen.

– Siksi Keskustaa tarvitaan. Siksi tavoittelemme suurimman puolueen asemaa. Siksi meidän ehdokkaamme myös seuraavaksi pääministeriksi on puheenjohtaja Juha Sipilä, Kaikkonen sanoi.

Keskustan Kulmuni: Omalla energialla vapautta ja vaurautta
Keskusta on aina kannattanut omavaraisuutta, mutta risupaketeista meitäkin on haukuttu. Suomen energiaomavaraisuus on parantunut ja riippuvuus tuodusta fossiilienergiasta vähentynyt viimeisen 20 vuoden aikana. Tämä ei ole tapahtunut vahingossa tai itsestään
5.10.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Keskusta hakee ihmisten luottamusta