Kaikista pienituloisimpien eläkeläisten takuueläkettä olemme korottaneet jo kolme kertaa. Takuueläke nousee tällä vaalikaudella yhteensä lähes 40 eurolla kuukaudessa. SDP vaati takuueläkkeen korotusta viime vaalikaudella, mutta ei sitä toteuttanut, vaikka SDP oli hallituksen toinen pääpuolue ja sillä oli sekä valtiovarain- että peruspalveluministerin salkut.

Lähivuosina kaikkein heikoimmassa asemassa olevien perusturvaa on edelleen parannettava ja samalla uudistettava. Kyse on sekä palveluista että etuuksista.
Tasa-arvoisten palvelujen turvaaminen niin eläkeläisille, lapsiperheille kuin työttömille edellyttää sote- ja maakuntauudistuksen viemistä maaliin tänä keväänä.

Keskusta tekee omat esityksensä pieneläkeläisten toimeentulon parantamisesta myöhemmin tänä vuonna, kun kuva valtiontalouden näkymistä on tarkentunut.
Tosiasia kuitenkin on, että Suomen velaksi elämisen on joskus loputtava. Nyt se on loppumassa viimeistään vuonna 2021. Jos velaksi eläminen ei lopu, meillä ei ole varaa tulevaisuudessa huolenpitoon eikä yhdessä annettujen eläke- ja palvelulupausten toteuttamiseen.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Pienituloisten eläkeläisten toimeentuloa parannettava, mutta velaksi elämisen loputtava