Kaikista pienituloisimpien eläkeläisten takuueläkettä olemme korottaneet jo kolme kertaa. Takuueläke nousee tällä vaalikaudella yhteensä lähes 40 eurolla kuukaudessa. SDP vaati takuueläkkeen korotusta viime vaalikaudella, mutta ei sitä toteuttanut, vaikka SDP oli hallituksen toinen pääpuolue ja sillä oli sekä valtiovarain- että peruspalveluministerin salkut.

Lähivuosina kaikkein heikoimmassa asemassa olevien perusturvaa on edelleen parannettava ja samalla uudistettava. Kyse on sekä palveluista että etuuksista.
Tasa-arvoisten palvelujen turvaaminen niin eläkeläisille, lapsiperheille kuin työttömille edellyttää sote- ja maakuntauudistuksen viemistä maaliin tänä keväänä.

Keskusta tekee omat esityksensä pieneläkeläisten toimeentulon parantamisesta myöhemmin tänä vuonna, kun kuva valtiontalouden näkymistä on tarkentunut.
Tosiasia kuitenkin on, että Suomen velaksi elämisen on joskus loputtava. Nyt se on loppumassa viimeistään vuonna 2021. Jos velaksi eläminen ei lopu, meillä ei ole varaa tulevaisuudessa huolenpitoon eikä yhdessä annettujen eläke- ja palvelulupausten toteuttamiseen.

Annikan kanssa on virtuaalinen keskusteluohjelma sivuillani. Pääsiäisen jälkeen saan vieraakseni kaikille tutun juontajan ja toimittajan, Vappu Pimiän. Annikan kanssa -tuokioiden tarkoituksena on tuoda sekä itselleni että teille uusia ajatuksia – hieman päivänpolitiikan keskustelua syvemmältä. Odotan, että pääsemme Vapun kanssa keskustelussamme kevään korvalla muun muassa kotimaisen ruoan ja aivan varmasti myös perhearvojen äärelle!
8.4.2021 / K-Studio
Keskustan Honkonen ja Keskustanuorten Markkanen: Nuoret pois vuokra-asumisen loukusta – jokaiselle nuorelle oikeus omaan asuntoon
Keskustan tavoitteena on, että jokaisella työssäkäyvällä nuorella olisi jatkossa mahdollisuus hankkia oma koti. Honkonen ja Markkanen esittävät, että ASP-järjestelmään tulisi lisätä enemmän joustoja ja osa harkinnasta tulisi jättää pankin tehtäväksi, noudattaen kuitenkin hyvää pankkitapaa. Yksi tapa olisi esimerkiksi poistaa ASP-asuntojen osalta hintarajat kokonaan.
8.4.2021 / Uutiset
Annika Saarikko: EU:n suunta ja kansalaisten toiveet erkaantumassa, tarvitaan parempaa unionia
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko avasi keskustelua EU:n suunnasta ja Suomen EU-linjasta puheessaan Paasikivi-seuran vieraana. Saarikon mukaan kansalaisten huoliin ja esimerkiksi Kiinan haasteeseen EU vastaa parhaiten huolehtimalla oman järjestelmänsä toimivuudesta sekä unionion epäkohtiin tarttumisesta.
6.4.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Pienituloisten eläkeläisten toimeentuloa parannettava, mutta velaksi elämisen loputtava