Kaikista pienituloisimpien eläkeläisten takuueläkettä olemme korottaneet jo kolme kertaa. Takuueläke nousee tällä vaalikaudella yhteensä lähes 40 eurolla kuukaudessa. SDP vaati takuueläkkeen korotusta viime vaalikaudella, mutta ei sitä toteuttanut, vaikka SDP oli hallituksen toinen pääpuolue ja sillä oli sekä valtiovarain- että peruspalveluministerin salkut.

Lähivuosina kaikkein heikoimmassa asemassa olevien perusturvaa on edelleen parannettava ja samalla uudistettava. Kyse on sekä palveluista että etuuksista.
Tasa-arvoisten palvelujen turvaaminen niin eläkeläisille, lapsiperheille kuin työttömille edellyttää sote- ja maakuntauudistuksen viemistä maaliin tänä keväänä.

Keskusta tekee omat esityksensä pieneläkeläisten toimeentulon parantamisesta myöhemmin tänä vuonna, kun kuva valtiontalouden näkymistä on tarkentunut.
Tosiasia kuitenkin on, että Suomen velaksi elämisen on joskus loputtava. Nyt se on loppumassa viimeistään vuonna 2021. Jos velaksi eläminen ei lopu, meillä ei ole varaa tulevaisuudessa huolenpitoon eikä yhdessä annettujen eläke- ja palvelulupausten toteuttamiseen.

K-studio poikkeuksellisesti jo viikon alussa maanantaina - luvassa analyysia aluevaalien tuloksesta. Vieraina Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, Taloustutkimuksen tutkimuspäällikkö Jussi Westinen sekä aluevaaleissa menestynyt Joonas Immonen.
24.1.2022 / K-Studio
Tervetuloa mukaan jännittämään aluevaalien tuloksia! Luvassa viime hetken kampanjatunnelmia sekä haastatteluja aluevaaliehdokkailta ympäri Suomen. Menossa mukana myös puolueen puheenjohtaja Annika Saarikko sekä puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.
23.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Pienituloisten eläkeläisten toimeentuloa parannettava, mutta velaksi elämisen loputtava