Kaikista pienituloisimpien eläkeläisten takuueläkettä olemme korottaneet jo kolme kertaa. Takuueläke nousee tällä vaalikaudella yhteensä lähes 40 eurolla kuukaudessa. SDP vaati takuueläkkeen korotusta viime vaalikaudella, mutta ei sitä toteuttanut, vaikka SDP oli hallituksen toinen pääpuolue ja sillä oli sekä valtiovarain- että peruspalveluministerin salkut.

Lähivuosina kaikkein heikoimmassa asemassa olevien perusturvaa on edelleen parannettava ja samalla uudistettava. Kyse on sekä palveluista että etuuksista.
Tasa-arvoisten palvelujen turvaaminen niin eläkeläisille, lapsiperheille kuin työttömille edellyttää sote- ja maakuntauudistuksen viemistä maaliin tänä keväänä.

Keskusta tekee omat esityksensä pieneläkeläisten toimeentulon parantamisesta myöhemmin tänä vuonna, kun kuva valtiontalouden näkymistä on tarkentunut.
Tosiasia kuitenkin on, että Suomen velaksi elämisen on joskus loputtava. Nyt se on loppumassa viimeistään vuonna 2021. Jos velaksi eläminen ei lopu, meillä ei ole varaa tulevaisuudessa huolenpitoon eikä yhdessä annettujen eläke- ja palvelulupausten toteuttamiseen.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Pienituloisten eläkeläisten toimeentuloa parannettava, mutta velaksi elämisen loputtava