Kaikista pienituloisimpien eläkeläisten takuueläkettä olemme korottaneet jo kolme kertaa. Takuueläke nousee tällä vaalikaudella yhteensä lähes 40 eurolla kuukaudessa. SDP vaati takuueläkkeen korotusta viime vaalikaudella, mutta ei sitä toteuttanut, vaikka SDP oli hallituksen toinen pääpuolue ja sillä oli sekä valtiovarain- että peruspalveluministerin salkut.

Lähivuosina kaikkein heikoimmassa asemassa olevien perusturvaa on edelleen parannettava ja samalla uudistettava. Kyse on sekä palveluista että etuuksista.
Tasa-arvoisten palvelujen turvaaminen niin eläkeläisille, lapsiperheille kuin työttömille edellyttää sote- ja maakuntauudistuksen viemistä maaliin tänä keväänä.

Keskusta tekee omat esityksensä pieneläkeläisten toimeentulon parantamisesta myöhemmin tänä vuonna, kun kuva valtiontalouden näkymistä on tarkentunut.
Tosiasia kuitenkin on, että Suomen velaksi elämisen on joskus loputtava. Nyt se on loppumassa viimeistään vuonna 2021. Jos velaksi eläminen ei lopu, meillä ei ole varaa tulevaisuudessa huolenpitoon eikä yhdessä annettujen eläke- ja palvelulupausten toteuttamiseen.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Pienituloisten eläkeläisten toimeentuloa parannettava, mutta velaksi elämisen loputtava