Kaikkonen: Salkkukeskustelusta Suomen kuntoon laittamiseen

– Yhdyn pääministerin näkemykseen siitä, että keskustelu ministereiden määrästä on aivan toissijaista. Salkkukeskusteluun ei kannata paljon voimavaroja laittaa.

– Yksinkertaistaen voi sanoa, että Suomessa ei ole niinkään pula ministereistä, vaan työpaikoista. Taloudessa ja työllisyydessä on vihdoin tapahtunut käänne parempaan, mutta sitä on nyt vahvistettava.

– Lisäksi ihmisten palvelut on laitettava kuntoon viemällä sote-uudistus viimeinkin maaliin, vastuullisella tavalla.

– Ministereiden määrä ja vastuujako on hallituspuolueiden kesken yhdessä sovittu hallitusneuvotteluissa. Muutokset ovat mahdollisia, jos isänmaan asiat tulevat siten paremmin hoidettua, ja niistä pystytään yhdessä luontevasti sopimaan. Liikaa energia siihen ei kuitenkaan kannata käyttää.

– En arvostele ketään, vaan kannustan kaikkien hallituspuolueiden ministereitä laittamaan voimavaransa siihen, mihin he ovat suomalaisilta ja eduskuntaryhmiltään luottamuksen saaneet eli Suomen kuntoon laittamiseen, Kaikkonen sanoo.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Salkkukeskustelusta Suomen kuntoon laittamiseen