Kaikkonen: Salkkukeskustelusta Suomen kuntoon laittamiseen

– Yhdyn pääministerin näkemykseen siitä, että keskustelu ministereiden määrästä on aivan toissijaista. Salkkukeskusteluun ei kannata paljon voimavaroja laittaa.

– Yksinkertaistaen voi sanoa, että Suomessa ei ole niinkään pula ministereistä, vaan työpaikoista. Taloudessa ja työllisyydessä on vihdoin tapahtunut käänne parempaan, mutta sitä on nyt vahvistettava.

– Lisäksi ihmisten palvelut on laitettava kuntoon viemällä sote-uudistus viimeinkin maaliin, vastuullisella tavalla.

– Ministereiden määrä ja vastuujako on hallituspuolueiden kesken yhdessä sovittu hallitusneuvotteluissa. Muutokset ovat mahdollisia, jos isänmaan asiat tulevat siten paremmin hoidettua, ja niistä pystytään yhdessä luontevasti sopimaan. Liikaa energia siihen ei kuitenkaan kannata käyttää.

– En arvostele ketään, vaan kannustan kaikkien hallituspuolueiden ministereitä laittamaan voimavaransa siihen, mihin he ovat suomalaisilta ja eduskuntaryhmiltään luottamuksen saaneet eli Suomen kuntoon laittamiseen, Kaikkonen sanoo.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Salkkukeskustelusta Suomen kuntoon laittamiseen