Kaikkonen: Salkkukeskustelusta Suomen kuntoon laittamiseen

– Yhdyn pääministerin näkemykseen siitä, että keskustelu ministereiden määrästä on aivan toissijaista. Salkkukeskusteluun ei kannata paljon voimavaroja laittaa.

– Yksinkertaistaen voi sanoa, että Suomessa ei ole niinkään pula ministereistä, vaan työpaikoista. Taloudessa ja työllisyydessä on vihdoin tapahtunut käänne parempaan, mutta sitä on nyt vahvistettava.

– Lisäksi ihmisten palvelut on laitettava kuntoon viemällä sote-uudistus viimeinkin maaliin, vastuullisella tavalla.

– Ministereiden määrä ja vastuujako on hallituspuolueiden kesken yhdessä sovittu hallitusneuvotteluissa. Muutokset ovat mahdollisia, jos isänmaan asiat tulevat siten paremmin hoidettua, ja niistä pystytään yhdessä luontevasti sopimaan. Liikaa energia siihen ei kuitenkaan kannata käyttää.

– En arvostele ketään, vaan kannustan kaikkien hallituspuolueiden ministereitä laittamaan voimavaransa siihen, mihin he ovat suomalaisilta ja eduskuntaryhmiltään luottamuksen saaneet eli Suomen kuntoon laittamiseen, Kaikkonen sanoo.

Suomen Keskusta julkaisee oman vaaliohjelmansa historian ensimmäisiin aluevaaleihin, jotka käydään 23. tammikuuta 2022. Tilaisuudessa ohjelman esittelevät Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.
27.9.2021 / K-Studio
Tehdään aluevaalit kaikille tutuiksi kyselemällä ja vastaamalla. Mitä tarkoittaa esim. Sote-palvelupiste? Onhan Keskusta linjannut, että jatkossa jokaisessa kunnassa pitää olla vähintään yksi Sote-palvelupiste. Lähetyksessä vieraana ovat valtiosihteeri, Sote-asiantuntija Maria Kaisa Aula ja kutsuttuna asiantuntijana Väestöliiton toimitusjohtaja, Sosten hallituksen puheenjohtaja Eija Koivuranta. Ohjelman juontaa Keskustan poliittinen asiantuntija Helena Pakarinen.
23.9.2021 / K-Studio
Kansanedustaja Hanna Huttunen: Arjen pitää olla turvallista jokaiselle suomalaiselle
Kansanedustaja Hanna Huttunen käytti Keskustan tiistaisen ryhmäpuheenvuoron sisäisen turvallisuuden selontekokeskustelussa ja painotti sitä, että poliisin oltava läsnä arjessa niin kaupungeissa kuin maaseudulla ja että määrärahojen käyttö ja kohdentuminen syytä selvittää.
21.9.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaUutisetKaikkonen: Salkkukeskustelusta Suomen kuntoon laittamiseen