Sipilä: Tasa-arvoiset palvelut turvattava koko maassa

– Keskustan päävastustaja ei ole mikään puolue, vaan ihmisten palvelujen heikkeneminen. Jos uudistuksia ei tehdä, emme pysty pitämään kaikkia mukana myös tulevaisuudessa. Rahat loppuvat.

– Siksi Keskustan vaihtoehto kuntavaaleissa on huolenpitoa – huomennakin. Sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistus tehdään, jotta pystymme pitämään tasa-arvoisesti jokaisesta suomalaisesta huolta ja turvaamaan palvelut koko maassa. Tälle uudistuspolitiikalle pyydämme suomalaisten tukea, Sipilä sanoi maakuntakierroksellaan Kotkassa, Haminassa, Lappeenrannassa, Imatralla, Rautjärvellä, Parikkalassa ja Savonlinnassa lauantaina.

Sipilä hämmästelee SDP:n kantaa, jonka mukaan uudistus tulisi ainakin osin palauttaa lähtöruutuun vain neljä-viisi kuukautta sen jälkeen, kun se on vuoden 2019 alussa tullut voimaan.

– Se vaarantaisi tasa-arvoiset perus- ja lähipalvelut ja johtaisi siihen, että emme pysty pitämään kaikkia mukana. Suomen ongelmia ei ole enää varaa vatuloida. Vaihtoehdottomuus ei vie Suomea eteenpäin. Kuntiin tarvitaan tekijöitä, jotka vievät uudistuksia eteenpäin myös käytännössä.

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Tasa-arvoiset palvelut turvattava koko maassa