Sipilä: Tasa-arvoiset palvelut turvattava koko maassa

– Keskustan päävastustaja ei ole mikään puolue, vaan ihmisten palvelujen heikkeneminen. Jos uudistuksia ei tehdä, emme pysty pitämään kaikkia mukana myös tulevaisuudessa. Rahat loppuvat.

– Siksi Keskustan vaihtoehto kuntavaaleissa on huolenpitoa – huomennakin. Sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistus tehdään, jotta pystymme pitämään tasa-arvoisesti jokaisesta suomalaisesta huolta ja turvaamaan palvelut koko maassa. Tälle uudistuspolitiikalle pyydämme suomalaisten tukea, Sipilä sanoi maakuntakierroksellaan Kotkassa, Haminassa, Lappeenrannassa, Imatralla, Rautjärvellä, Parikkalassa ja Savonlinnassa lauantaina.

Sipilä hämmästelee SDP:n kantaa, jonka mukaan uudistus tulisi ainakin osin palauttaa lähtöruutuun vain neljä-viisi kuukautta sen jälkeen, kun se on vuoden 2019 alussa tullut voimaan.

– Se vaarantaisi tasa-arvoiset perus- ja lähipalvelut ja johtaisi siihen, että emme pysty pitämään kaikkia mukana. Suomen ongelmia ei ole enää varaa vatuloida. Vaihtoehdottomuus ei vie Suomea eteenpäin. Kuntiin tarvitaan tekijöitä, jotka vievät uudistuksia eteenpäin myös käytännössä.

Keskustan Elsi Katainen neuvotteli sovun EU:n maatalouspolitiikkaan
Neuvotteluratkaisu tuo varmuutta suomalaisille viljelijöille, ruokasektorille ja tietenkin kuluttajille seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2022. Päätökseen sisältyy myös Etelä-Suomen kansallisen tuen jatko nykytasolla siirtymäkauden ajan.
30.6.2020 / Uutiset
Keskustalaiset löysivät teemoja, joilla parantaa kaupungin ja maaseudun välejä
Tasa-arvoinen aluekehitys, toimivat liikenne- ja viestintäyhteydet, vahva työllisyys ja yrittäjyyden edellytykset sekä suomalaisen ruoka tekevät keskustalaisten mielestä turvallisen arjen koko Suomessa. Myös koulutus, asuminen ja perusturva tärkeässä roolissa.
26.6.2020 / Uutiset
Suomi ja suomalaisuus – koko Suomi. Mitkä ovat nuo meidän suomalaisten vahvuudet Suomessa, mitkä ovat olleet turvanamme koronan aikana ja miten hyödyntää niitä Suomen uudelleenrakentamisessa. Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni sekä kirjailija, käsikirjoittaja Katri Manninen. Podcastia juontaa Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.
26.6.2020 / Podcast
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Tasa-arvoiset palvelut turvattava koko maassa