Sipilä: Tasa-arvoiset palvelut turvattava koko maassa

– Keskustan päävastustaja ei ole mikään puolue, vaan ihmisten palvelujen heikkeneminen. Jos uudistuksia ei tehdä, emme pysty pitämään kaikkia mukana myös tulevaisuudessa. Rahat loppuvat.

– Siksi Keskustan vaihtoehto kuntavaaleissa on huolenpitoa – huomennakin. Sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistus tehdään, jotta pystymme pitämään tasa-arvoisesti jokaisesta suomalaisesta huolta ja turvaamaan palvelut koko maassa. Tälle uudistuspolitiikalle pyydämme suomalaisten tukea, Sipilä sanoi maakuntakierroksellaan Kotkassa, Haminassa, Lappeenrannassa, Imatralla, Rautjärvellä, Parikkalassa ja Savonlinnassa lauantaina.

Sipilä hämmästelee SDP:n kantaa, jonka mukaan uudistus tulisi ainakin osin palauttaa lähtöruutuun vain neljä-viisi kuukautta sen jälkeen, kun se on vuoden 2019 alussa tullut voimaan.

– Se vaarantaisi tasa-arvoiset perus- ja lähipalvelut ja johtaisi siihen, että emme pysty pitämään kaikkia mukana. Suomen ongelmia ei ole enää varaa vatuloida. Vaihtoehdottomuus ei vie Suomea eteenpäin. Kuntiin tarvitaan tekijöitä, jotka vievät uudistuksia eteenpäin myös käytännössä.

Markus Lohi: Osakesäästötili muutettava sijoitussäästötiliksi
Keskustan varapuheenjohtaja ja talouspoliittisen työryhmän pj. Markus Lohi tukee voimakkaasti puheenjohtaja Saarikon torstaista avausta. ”Osakesäästötiliä on syytä laajentaa sijoitussäästötiliksi”, Lohi linjaa.
23.1.2021 / Uutiset
Keskustan varapj. Petri Honkonen: Twitterit hetkeksi kiinni?
Navalnyi-sekaannus laittaa kysymään, kannattaisiko meidän johto- ja vastuupaikoilla olevien pistää twitterit ainakin hetkellisesti kiinni ja hakeutua useammin saman pöydän ääreen keskustelemaan? Kansainvälisten ja kotimaisten mullistusten ajassa tämä ei ole aivan vähäpätöinen kysymys. Eikö meidän päättäjien tehtävä kuitenkin ole johtaa Suomea eikä somea?
22.1.2021 / Uutiset
Jos kaipaat tolkkua hulluun maailmaan ja vaihtoehtoa vastakkainasettelulle, tule netin äärelle torstaina 21. tammikuuta. Osana Keskustan eduskuntaryhmän talvikokousta Keskustan Annika Saarikko ja Antti Kurvinen keskustelevat netissä Matti Vanhasen ja Anu Vehviläisen kanssa politiikan käytös- ja toimintatavoista.
21.1.2021 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Tasa-arvoiset palvelut turvattava koko maassa