Sipilä: Tasa-arvoiset palvelut turvattava koko maassa

– Keskustan päävastustaja ei ole mikään puolue, vaan ihmisten palvelujen heikkeneminen. Jos uudistuksia ei tehdä, emme pysty pitämään kaikkia mukana myös tulevaisuudessa. Rahat loppuvat.

– Siksi Keskustan vaihtoehto kuntavaaleissa on huolenpitoa – huomennakin. Sosiaali- ja terveyspalvelu- sekä maakuntauudistus tehdään, jotta pystymme pitämään tasa-arvoisesti jokaisesta suomalaisesta huolta ja turvaamaan palvelut koko maassa. Tälle uudistuspolitiikalle pyydämme suomalaisten tukea, Sipilä sanoi maakuntakierroksellaan Kotkassa, Haminassa, Lappeenrannassa, Imatralla, Rautjärvellä, Parikkalassa ja Savonlinnassa lauantaina.

Sipilä hämmästelee SDP:n kantaa, jonka mukaan uudistus tulisi ainakin osin palauttaa lähtöruutuun vain neljä-viisi kuukautta sen jälkeen, kun se on vuoden 2019 alussa tullut voimaan.

– Se vaarantaisi tasa-arvoiset perus- ja lähipalvelut ja johtaisi siihen, että emme pysty pitämään kaikkia mukana. Suomen ongelmia ei ole enää varaa vatuloida. Vaihtoehdottomuus ei vie Suomea eteenpäin. Kuntiin tarvitaan tekijöitä, jotka vievät uudistuksia eteenpäin myös käytännössä.

MEP Elsi Katainen vaatii: Unionin maahanmuuttoa on uudistettava realistisesti
Europarlamentaarikko Elsi Katainen peräänkuuluttaa realistista ja rakentavaa lähestymistapaa, kun EU:n maahanmuuttouudistuksesta keskustellaan.
25.9.2020 / Uutiset
Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen kaksijakoisia kommentteja
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ihmettelee Kokoomuksen sumutusta, joka kohdistuu ennen kaikkea maaseudun ihmisiin ja maaseutuelinkeinoihin. Kaverit pelaavat kaksin kortein ja Kokoomuksen kanta vaihtuu, kun Helsingistä tullaan maakuntaan.
23.9.2020 / Uutiset
Markus Lohi: Matkustusrajoituksia tarkennettava välittömästi
Keskustan varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vaatii hallituksen matkustuslinjauksiin selkeyttä.
23.9.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetSipilä: Tasa-arvoiset palvelut turvattava koko maassa