Keskustan eduskuntaryhmä teki ryhmäkokouksessaan 15.9. henkilövalintoja.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi tehtävästä luopuneen Juha Pylvään tilalle valittiin yksimielisesti Eeva Kalli.

Hän on ensimmäisen kauden kansanedustaja Satakunnan vaalipiiristä. Aiemmin Kalli on toiminut eduskuntaryhmän 1. varapuheenjohtajana.

Eduskuntaryhmän 1. varapuheenjohtajaksi Kallin tilalle valittiin yksimielisesti Jouni Ovaska.

Hän on ensimmäisen kauden kansanedustaja Pirkanmaan vaalipiiristä. Aiemmin Ovaska on toiminut eduskuntaryhmän 2. varapuheenjohtajana.

Eduskuntaryhmän 2. varapuheenjohtajaksi Ovaskan tilalle valittiin yksimielisesti Mikko Kinnunen. Hän on ensimmäisen kauden kansanedustaja Oulun vaalipiiristä.

Eduskuntaryhmän ehdokas eduskunnan ympäristövaliokunnan puheenjohtajaksi tehtävästä luopuvan Juha Sipilän tilalle on Hanna Kosonen.

Hän on toisen kauden kansanedustaja  Kaakkois-Suomen vaalipiiristä ja on toiminut pitkään ympäristövaliokunnan jäsenenä ja aiemmin mm. tiede- ja kulttuuriministerinä. Myös Kososen valinta oli yksimielinen.

Lisätietoja:
eduskuntaryhmän pääsihteeri Timo Portaankorva

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKalli, Ovaska ja Kinnunen Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajistoon, Kosonen ehdokas eduskunnan ympäristövaliokunnan johtoon