Katri Kulmuni koronaviruksesta: Varaudumme kaikkeen

kuva koronaviruksesta

Koronavirus herättää ihmisissä aiheellisesti huolta. Hallitus seuraa viruksen vaikutuksia niin terveyteen kuin talouteen huolella ja reaaliaikaisesti.

Tärkein tehtävämme on huolehtia ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta sekä minimoida viruksen vaikutukset talouteen ja yrityksiin.

Olen pyytänyt elinkeinoministeri Mika Lintilää selvittämään toimet, joilla varaudutaan yritysten mahdollisiin rahoitustarpeisiin.

Parasta varautumista on oma varautuminen ja siksi pidämme tarkkaan huolen, että yritykset eivät joutuisi tilanteisiin, joissa niiden toiminta vaikeutuu.

Saamme myös päivittäin tietoa rahoitusmarkkinoiden tilanteesta. Valtiovarainministeriö tekee tiivistä yhteistyötä Suomen Pankin ja Finanssivalvonnan kanssa.

Tapaan myöhemmin tänään myös Suomen Pankin pääjohtaja Olli Rehnin ja keskustelemme tilanteesta sekä käymme läpi varautumistilannetta.

Valtion tämän vuoden budjetti on jo lievästi elvyttävä, mikä tukee tilanteen hoitamista. Valtiovarainministeriö laatii huhtikuun kehysriiheen uuden tilannearvion, jonka pohjalta arvioidaan laajempien kokonaisuuksien tarvetta.

Keskustan puoluepäivä – SuomiAreena
"Elämänmakuiset ratkaisut uuden normaalin parissa". Mukana keskustelemassa tiede-ja kulttuuriministeri Antti IV Kurvinen, kansanedustaja, ex-huippu-urheilija Hanna Kosonen sekä koronavuonna virtuaalialan yrityksen perustanut yrittäjä Jarno Wuorisalo. Keskustelun loppupuolella seuraamme liittyy myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä.
12.7.2021 / Uutiset
Keskustan Lohi, Aittakumpu ja Mattila iloitsevat: Tänään tehtiin historiaa!
"Tänään tehtiin historiaa", iloitsivat keskustalaiset sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsenet, kansanedustajat Markus Lohi, Pekka Aittakumpu ja Hanna-Leena Mattila, eduskunnan hyväksyttyä soteuudistuksen lainsäädännön äänin 105-77.
23.6.2021 / Uutiset
Juha Pylväs sote-uudistuksen läpimenosta: Poikkeuksellisen iso onnistuminen!
"Poikkeuksellisen iso onnistuminen Marinin-Saarikon hallitukselta. Tämä päivä jää aikakirjoihin", Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo sote-uudistuksen läpimenosta eduskunnassa.
23.6.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni koronaviruksesta: Varaudumme kaikkeen