Katri Kulmuni koronaviruksesta: Varaudumme kaikkeen

kuva koronaviruksesta

Koronavirus herättää ihmisissä aiheellisesti huolta. Hallitus seuraa viruksen vaikutuksia niin terveyteen kuin talouteen huolella ja reaaliaikaisesti.

Tärkein tehtävämme on huolehtia ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta sekä minimoida viruksen vaikutukset talouteen ja yrityksiin.

Olen pyytänyt elinkeinoministeri Mika Lintilää selvittämään toimet, joilla varaudutaan yritysten mahdollisiin rahoitustarpeisiin.

Parasta varautumista on oma varautuminen ja siksi pidämme tarkkaan huolen, että yritykset eivät joutuisi tilanteisiin, joissa niiden toiminta vaikeutuu.

Saamme myös päivittäin tietoa rahoitusmarkkinoiden tilanteesta. Valtiovarainministeriö tekee tiivistä yhteistyötä Suomen Pankin ja Finanssivalvonnan kanssa.

Tapaan myöhemmin tänään myös Suomen Pankin pääjohtaja Olli Rehnin ja keskustelemme tilanteesta sekä käymme läpi varautumistilannetta.

Valtion tämän vuoden budjetti on jo lievästi elvyttävä, mikä tukee tilanteen hoitamista. Valtiovarainministeriö laatii huhtikuun kehysriiheen uuden tilannearvion, jonka pohjalta arvioidaan laajempien kokonaisuuksien tarvetta.

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni koronaviruksesta: Varaudumme kaikkeen