Katri Kulmuni koronaviruksesta: Varaudumme kaikkeen

kuva koronaviruksesta

Koronavirus herättää ihmisissä aiheellisesti huolta. Hallitus seuraa viruksen vaikutuksia niin terveyteen kuin talouteen huolella ja reaaliaikaisesti.

Tärkein tehtävämme on huolehtia ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta sekä minimoida viruksen vaikutukset talouteen ja yrityksiin.

Olen pyytänyt elinkeinoministeri Mika Lintilää selvittämään toimet, joilla varaudutaan yritysten mahdollisiin rahoitustarpeisiin.

Parasta varautumista on oma varautuminen ja siksi pidämme tarkkaan huolen, että yritykset eivät joutuisi tilanteisiin, joissa niiden toiminta vaikeutuu.

Saamme myös päivittäin tietoa rahoitusmarkkinoiden tilanteesta. Valtiovarainministeriö tekee tiivistä yhteistyötä Suomen Pankin ja Finanssivalvonnan kanssa.

Tapaan myöhemmin tänään myös Suomen Pankin pääjohtaja Olli Rehnin ja keskustelemme tilanteesta sekä käymme läpi varautumistilannetta.

Valtion tämän vuoden budjetti on jo lievästi elvyttävä, mikä tukee tilanteen hoitamista. Valtiovarainministeriö laatii huhtikuun kehysriiheen uuden tilannearvion, jonka pohjalta arvioidaan laajempien kokonaisuuksien tarvetta.

Puheenjohtaja Annika Saarikko Keskustan eduskuntavaalistartissa 27.1.2023
Keskusta on puolue, joka tarjoaa välittämistä ilman holhoavaa vasemmistolaisuutta ja hyvää taloudenpitoa ilman kovaa oikeistolaisuutta. Meille isänmaallisuus on ylpeyttä, joka ei kumpua toisen polkemisesta. Isänmaallisuutemme polttoainetta ei ole pelko, vaan usko siihen, että rakennamme turvallista muutosta. Eteenpäin on elävän mieli.
27.1.2023 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni koronaviruksesta: Varaudumme kaikkeen