Katri Kulmuni koronaviruksesta: Varaudumme kaikkeen

kuva koronaviruksesta

Koronavirus herättää ihmisissä aiheellisesti huolta. Hallitus seuraa viruksen vaikutuksia niin terveyteen kuin talouteen huolella ja reaaliaikaisesti.

Tärkein tehtävämme on huolehtia ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta sekä minimoida viruksen vaikutukset talouteen ja yrityksiin.

Olen pyytänyt elinkeinoministeri Mika Lintilää selvittämään toimet, joilla varaudutaan yritysten mahdollisiin rahoitustarpeisiin.

Parasta varautumista on oma varautuminen ja siksi pidämme tarkkaan huolen, että yritykset eivät joutuisi tilanteisiin, joissa niiden toiminta vaikeutuu.

Saamme myös päivittäin tietoa rahoitusmarkkinoiden tilanteesta. Valtiovarainministeriö tekee tiivistä yhteistyötä Suomen Pankin ja Finanssivalvonnan kanssa.

Tapaan myöhemmin tänään myös Suomen Pankin pääjohtaja Olli Rehnin ja keskustelemme tilanteesta sekä käymme läpi varautumistilannetta.

Valtion tämän vuoden budjetti on jo lievästi elvyttävä, mikä tukee tilanteen hoitamista. Valtiovarainministeriö laatii huhtikuun kehysriiheen uuden tilannearvion, jonka pohjalta arvioidaan laajempien kokonaisuuksien tarvetta.

Keskustan eduskuntaryhmä: Tukea Ukrainalle pitää jatkaa – Suomen oma varautuminen korostuu
Keskustan eduskuntaryhmä pitää viimeaikaisia tapahtumia – Venäjän osittaista liikekannallepanoa, puheita sodasta länttä vastaan, niin sanottuja kansanäänestyksiä Ukrainan itä- ja eteläosissa, alueiden liittämisaikeita Venäjään ja Nord Stream -kaasuputkien vuotoja Itämerellä – vakavana ja huolestuttavana kehityksenä.
29.9.2022 / Uutiset
Sosiaali- ja terveysvaliokunnan pj Lohi: Hyvää hoitoa jokaiselle kautta Suomen
Hoitajapula, päivystysten ruuhkautuminen ja se, että hoitoon ei pääse eikä hoivaa saa ovat vakavia asioita. Etenkin huoli ikäihmisten palveluista on yhteinen.
28.9.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Muutoksia Keskustan kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin – Kulmuni ehdokas talousvaliokunnan varapuheenjohtajaksi
Keskustan eduskuntaryhmä päätti ryhmäkokouksessaan torstaina 22.9. muutoksista kansanedustajien valiokunta- ja toimielinjäsenyyksiin.
22.9.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKatri Kulmuni koronaviruksesta: Varaudumme kaikkeen