Keskusta: Lasten ja perheiden eriarvoistumisen vähentäminen politiikan kärkeen

Keskusta Uutiset

Palvelujen uudistusten pitää Keskustan mielestä lisätä lasten ja nuorten kokonaisvaltaista kohtaamista ammattilaiselta toiselle pompottelun sijaan. Tämä tukee avun antamista ja ongelmien ehkäisyä ajoissa.  Eriarvoistumiskehitystä voidaan näin pysäyttää ja huostaanottojen tarvetta vähentää.

Lastensuojelupalveluissa tulee puolueen mielestä lisäksi varmistaa riittävä henkilöstömäärä niin, että lasten laadukas kohtaaminen on mahdollista.

Keskusta edellyttää perhelinjauksessaan myös kansallisen lapsi- ja perhepolitiikan johtamisen vahvistamista seuraavalla vaalikaudella. Valtion ja kuntien päätösten lapsivaikutusten etukäteisarvioinnista pitäisi tehdä lakisääteistä.

Keskustan linjauksessa korostetaan perheiden erilaisuuden ja monimuotoisuuden huomioimista päätöksissä sekä sukupolvien välisen  yhteyden vahvistamista. Uutena ehdotuksena Keskusta esittää  kotitalousvähennyksen laajentamista niin, että myös isovanhemmat voisivat vähentää verotuksessa lapsilleen ostamiaan kodin arkea helpottavia palveluita.

“Politiikan tehtävä ei ole määrittää hyvä mallia ja muotoa perheelle vaan tarjota paras mahdollinen tuki erilaisissa elämäntilanteissa olevien perheiden pärjäämiselle ja lapsen edun toteutumiselle”, Keskusta toteaa perhelinjauksessaan.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta: Lasten ja perheiden eriarvoistumisen vähentäminen politiikan kärkeen