Keskusta organisoituu hallitusneuvotteluja varten työryhmiin

Keskusta Uutiset

Keskustan sääntöjen mukaan puolueen hallitusneuvotteluryhmä muodostuu puolueen puheenjohtajistosta, eduskuntaryhmän puheenjohtajistosta, puoluevaltuustoon puheenjohtajasta ja puoluesihteeristä. Hallitusohjelmaan valmistaudutaan yhdeksän päätyöryhmän voimin, joista kunkin vetäjänä on yksi puolueen sääntöjen mukaisista hallitusneuvottelijoista.

Työryhmät:

1. Hallitusneuvottelujen johto ja yhteiskuntasopimus, pj. Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä
2. Julkinen talous ja kasvu (säästöt, verotus, yrittäjyys, liikenne), pj. eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen
3. Rakenneuudistukset (sote, eläkeuudistus, kunnat, hallinto), pj. Keskustan varapuheenjohtaja Juha Rehula
4. Hyvinvointi ja perheet, pj. Keskustan varapuheenjohtaja Annika Saarikko
5. Koulutus ja osaaminen, pj. eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Tuomo Puumala
6. Biotalous (maatalous, metsät, energia, ympäristö), pj. eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Anne Kalmari
7. Uudistushankkeet (johtaminen, normit, kokeilut, digitalisaatio), pj. Keskustan varapuheenjohtaja Anu Vehviläinen
8. EU-linjaukset, pj. Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Jouni Ovaska
9. Ulko- ja turvallisuuspolitiikan linjaus, pj. puoluesihteeri Timo Laaninen

Jotkin vastuualueista ovat niin laajoja, että ne edellyttävät alaryhmien perustamista ja niille nimettyjä vastuuhenkilöitä. Tästä organisoinnista vastaa kukin hallitusneuvottelija omalla vastuualueellaan.

Työryhmät kuulevat valmisteluvaiheen aikana asiantuntijoita omilta vastuualueiltaan. Kukin työryhmä valmistelee Keskustan linjaukset varsinaisia hallitusneuvotteluja varten.

Tule kuulolle - Annika Saarikon uuden keskusteluohjelman ensimmäisenä vieraana kirjailija Kari Hotakainen. Puhutaan maaseudusta, kaupungista, Suomesta ja elämästä.
3.12.2020 / K-Studio
Annika Saarikolle oma virtuaalinen keskusteluohjelma - avausvieraana kirjailija Kari Hotakainen
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikon ensimmäinen "Annikan kanssa" nähdään huomisiltana Saarikon omalla facebook-kanavalla.
2.12.2020 / Uutiset
Kalli Keskustan ryhmäpuheenvuorossa: Koko Suomeen työpaikkoja, kestävää kasvua ja elämisen edellytyksiä
Keskustan ryhmäpuheenvuoron pitänyt kansanedustaja Eeva Kalli muistutti tänään, että koronan taklaamisen ohella meiltä vaaditaan myös kykyä nähdä pandemian yli. Koko Suomi on vietävä koronan jälkeiseen maailmaan entistä vahvempana ja entistä houkuttelevampana. On rakennettava tie sumusta valoon.
1.12.2020 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta organisoituu hallitusneuvotteluja varten työryhmiin