Keskusta organisoituu hallitusneuvotteluja varten työryhmiin

Keskusta Uutiset

Keskustan sääntöjen mukaan puolueen hallitusneuvotteluryhmä muodostuu puolueen puheenjohtajistosta, eduskuntaryhmän puheenjohtajistosta, puoluevaltuustoon puheenjohtajasta ja puoluesihteeristä. Hallitusohjelmaan valmistaudutaan yhdeksän päätyöryhmän voimin, joista kunkin vetäjänä on yksi puolueen sääntöjen mukaisista hallitusneuvottelijoista.

Työryhmät:

1. Hallitusneuvottelujen johto ja yhteiskuntasopimus, pj. Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä
2. Julkinen talous ja kasvu (säästöt, verotus, yrittäjyys, liikenne), pj. eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen
3. Rakenneuudistukset (sote, eläkeuudistus, kunnat, hallinto), pj. Keskustan varapuheenjohtaja Juha Rehula
4. Hyvinvointi ja perheet, pj. Keskustan varapuheenjohtaja Annika Saarikko
5. Koulutus ja osaaminen, pj. eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Tuomo Puumala
6. Biotalous (maatalous, metsät, energia, ympäristö), pj. eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Anne Kalmari
7. Uudistushankkeet (johtaminen, normit, kokeilut, digitalisaatio), pj. Keskustan varapuheenjohtaja Anu Vehviläinen
8. EU-linjaukset, pj. Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Jouni Ovaska
9. Ulko- ja turvallisuuspolitiikan linjaus, pj. puoluesihteeri Timo Laaninen

Jotkin vastuualueista ovat niin laajoja, että ne edellyttävät alaryhmien perustamista ja niille nimettyjä vastuuhenkilöitä. Tästä organisoinnista vastaa kukin hallitusneuvottelija omalla vastuualueellaan.

Työryhmät kuulevat valmisteluvaiheen aikana asiantuntijoita omilta vastuualueiltaan. Kukin työryhmä valmistelee Keskustan linjaukset varsinaisia hallitusneuvotteluja varten.

Suomen Keskusta hakee viestintäpäällikköä
Onko itsenäinen ja vastuullinen viestinnän johtotehtävä sinun unelmasi? Motivoidutko vaihtuvista työpäivistä etkä säikähdä paineita? Haluatko tulla mukaan kehittämään politiikkaa aiempaa myönteisempään ja tulevaisuususkoisempaan suuntaan? Hae Suomen Keskustan viestintäpäällikön tehtävään!
28.6.2022 / Uutiset
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa
Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.
20.6.2022 / Tapahtumat
Keskustan varapuheenjohtaja Pakarinen: Kokoomuksen uudelleenharkinta erityistalousalueista paikallaan
Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen on tyytyväinen Helsingin kokoomuslaisen varapormestari Daniel Sazonovin ulostuloon erityistalousalueiden puolesta. Sazonov totesi viikonloppuna Helsingin Sanomissa, että myös Helsinki voisi hyötyä Keskustan esittämästä mahdollisuudesta perustaa erityistalousalueita.
19.6.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta organisoituu hallitusneuvotteluja varten työryhmiin