Keskusta organisoituu hallitusneuvotteluja varten työryhmiin

Keskusta Uutiset

Keskustan sääntöjen mukaan puolueen hallitusneuvotteluryhmä muodostuu puolueen puheenjohtajistosta, eduskuntaryhmän puheenjohtajistosta, puoluevaltuustoon puheenjohtajasta ja puoluesihteeristä. Hallitusohjelmaan valmistaudutaan yhdeksän päätyöryhmän voimin, joista kunkin vetäjänä on yksi puolueen sääntöjen mukaisista hallitusneuvottelijoista.

Työryhmät:

1. Hallitusneuvottelujen johto ja yhteiskuntasopimus, pj. Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä
2. Julkinen talous ja kasvu (säästöt, verotus, yrittäjyys, liikenne), pj. eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen
3. Rakenneuudistukset (sote, eläkeuudistus, kunnat, hallinto), pj. Keskustan varapuheenjohtaja Juha Rehula
4. Hyvinvointi ja perheet, pj. Keskustan varapuheenjohtaja Annika Saarikko
5. Koulutus ja osaaminen, pj. eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Tuomo Puumala
6. Biotalous (maatalous, metsät, energia, ympäristö), pj. eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Anne Kalmari
7. Uudistushankkeet (johtaminen, normit, kokeilut, digitalisaatio), pj. Keskustan varapuheenjohtaja Anu Vehviläinen
8. EU-linjaukset, pj. Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtaja Jouni Ovaska
9. Ulko- ja turvallisuuspolitiikan linjaus, pj. puoluesihteeri Timo Laaninen

Jotkin vastuualueista ovat niin laajoja, että ne edellyttävät alaryhmien perustamista ja niille nimettyjä vastuuhenkilöitä. Tästä organisoinnista vastaa kukin hallitusneuvottelija omalla vastuualueellaan.

Työryhmät kuulevat valmisteluvaiheen aikana asiantuntijoita omilta vastuualueiltaan. Kukin työryhmä valmistelee Keskustan linjaukset varsinaisia hallitusneuvotteluja varten.

K-studio poikkeuksellisesti jo viikon alussa maanantaina - luvassa analyysia aluevaalien tuloksesta. Vieraina Keskustan puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, Taloustutkimuksen tutkimuspäällikkö Jussi Westinen sekä aluevaaleissa menestynyt Joonas Immonen.
24.1.2022 / K-Studio
Tervetuloa mukaan jännittämään aluevaalien tuloksia! Luvassa viime hetken kampanjatunnelmia sekä haastatteluja aluevaaliehdokkailta ympäri Suomen. Menossa mukana myös puolueen puheenjohtaja Annika Saarikko sekä puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.
23.1.2022 / K-Studio
EtusivuAjankohtaistaUutisetKeskusta organisoituu hallitusneuvotteluja varten työryhmiin